Toon posts:

Server Raid1 HDD vervangen door SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb weer is een hulp van jullie nodig. Mijn dank hiervoor!

Het volgende probleem heb ik nu.

Ik heb een Fujitsu TX150 S7, met daarin 2 HDD van 500gb 7200rm. Deze staan op raid1. Ik wil ze vervangen door een Samsung SSD Enterprise 480gb.

Gisteren is de 1e SSD binnen gekomen en als een noobie heb ik een raid eruit gehaald en de SSD erop gezet, met een speciale converter. Maar kwam er achter dat mijn raidcontroller niks wilde doen omdat de SSD kleiner is dan mijn bestaande HDD.

Ik heb geprobeerd om met Mini tools een clone te maken. Maar daarvoor had ik mini tools server edition nodig. Ik heb daarom de HDD en SDD eruit gehaald en aan een andere pc gekoppeld en daar een clone gemaakt met de gratis versie van Mini Tools.

Maar mijn raid wilt de nieuwe SDD niet pakken. Als nieuwe schijf.

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb de SDD in de zelfde raidslot gedaan als de oude HDD.

Of kan ik beter een grotere SDD halen en deze met raid1 kopieren?

Alvast bedankt!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een schijf in een RAID set vervangen door een kleinere gaat natuurlijk nooit zomaar werken. Ik begrijp ook niet wat je nu hebt geprobeerd door dat clonen.

Wat bedoel je met 'niet pakken', wordt de SSD niet gedetecteerd? Krijg je een bepaalde foutmelding?

Het kan ook zijn dat de server alleen bij Fujitsu gekochte schijven accepteert. Ik heb geen ervaring met het merk, maar bij o.a. IBM en Dell is dat wel zo (geweest).

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

cobo

I’m not make it, I create it

Wat werkt nu wel? Dit is de eerste vraag wat in mij opkomt na het lezen van je verhaal. Belangrijkste is werken de ssd's op de raid controller. En een configuratie overzetten (klonen) van hdd's die groter zijn dan die van ssd gaan niet werken. De ssd/hdd waar de kloon naar toegaat moet groter zijn dan de oorspronkelijke hdd.