Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53
Hallo,

Ik heb een Smartwares C924 camara hangen die via een 3G verbinding werkt. Dit werkt op zich prima voor de backup, maar is minder praktisch voor live beelden.

Het probleem voor de live beelden zit voornamelijk in de Android app, welke totaal niet meewerkt. Zodra je de live feed wil bekijken klap de app er zeer snel uit. Uit de beoordelingen in de android app store heeft iedereen er last van, dus het is een probleem in de app.

In een lokaal netwerk kun je de camera ook benaderen en via een browser de boel instellen en een live feed bekijken. Via de browser loopt het beeld echter super soepel en zijn ook de zoom instellingen te beheren (dit kan niet in de app).

Tevens kun je externe middelen (email melding, ftp upload) niet instellen in de app, maar zodra je op de telefoon kijkt naar de instellingen van de camera (om bijvoorbeeld de SD kaart te formateren) dan worden deze 'externe' instellingen uitgezet. In de app zit ook geen 'opslaan' knop, dus die wijzigingen worden direct doorgevoerd, ook als je niks instelt maar het alleen bekijkt (bijvoorbeeld bij de melding van firmware updates).

Nu vind ik het behoorlijk kut om steeds fysiek naar de camera te moeten om de instellingen in de browser weer goed te zetten, en ben hier minstens 1x per week druk mee.

Ik zit er al aan te denken om een windows of android apparaat in het netwerk aan te sluiten zodat ik via bijv. teamviewer lokaal in het netwerk via de browser deze instellingen weer kan goed zetten (en ik zo ook beter de live stream kan volgen).

Heeft er iemand ervaring met dit soort camera's van Smartwares en een manier hoe ik extern (buiten het lokale netwerk) toch in de browserinstellingen van de camera kan komen?

De 3G verbinding gaat via een android accespoint (was goedkoper een oude telefoon te gebruiken dan een nieuw modem te kopen), en ik kan daar dus geen 'poorten' beheren. Mogelijk dat het via een echt modem wel makkelijker is in te stellen, maar momenteel kom ik er met geen mogelijkheid in.