Medetweakers,
Graag had ik jullie ervaring geraadpleegd voor een vraag waar ik niet direct het beste antwoord op vind.
Mijn vraag:
Een klant van ons gebruikt Navision waarbij de database op een SQL 2014 draait.
Graag hadden we deze als backup ook bewaard in Azure, momenteel heeft de klant al een Azure backup draaien voor de data op de server.
Ideaal zou dus zijn dat er 1 up-to-date backup is waarbij de nieuwe waarden/records gewoon toegevoegd worden aan de backup.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Navision op SQL 2014 (on premise)
Azure subscription aanwezig met azure backup files/folders
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na veel zoeken heb ik denk ik 3 mogelijke oplossingen, alleen weet ik niet welke de beste is door gebrek aan ervaring met SQL en backup.
1: bestanden gewoon bij de azure backup steken en elke nacht laten mee backuppen.
Voordeel; geen extra configuratie
Nadelen: telkens bestanden volledig uploaden (gaat lang duren en duurder worden)
2: azure backup server.
Voordeel: nog niet volledig uit
Nadelen: extra server nodig (kan niet op DC geïnstalleerd worden), geen idee of het een append is van de data of hoe de werking ervan is.
Naar ik meen gelezen te hebben blijft de initiele kopie lokaal staan?
3: backup vanuit SQL server naar URL
Voordeel: ingebouwde backupfunctionaliteit
Nadelen: geen idee van werking/restore.
Ik heb deze oplossing bekeken op een lokale test-installatie en je hebt de keuze tussen full en differential waarbij de full telkens de volledige database aan de backupfile toevoegt, niet ideaal dus.
Differential voegt dan telkens enkel de wijzigingen toe aan de backup file?
Hoe lossen jullie dit op of wat is volgens jullie de beste aanpak in deze?
Thx voor de input.
Simke
Graag had ik jullie ervaring geraadpleegd voor een vraag waar ik niet direct het beste antwoord op vind.
Mijn vraag:
Een klant van ons gebruikt Navision waarbij de database op een SQL 2014 draait.
Graag hadden we deze als backup ook bewaard in Azure, momenteel heeft de klant al een Azure backup draaien voor de data op de server.
Ideaal zou dus zijn dat er 1 up-to-date backup is waarbij de nieuwe waarden/records gewoon toegevoegd worden aan de backup.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Navision op SQL 2014 (on premise)
Azure subscription aanwezig met azure backup files/folders
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na veel zoeken heb ik denk ik 3 mogelijke oplossingen, alleen weet ik niet welke de beste is door gebrek aan ervaring met SQL en backup.
1: bestanden gewoon bij de azure backup steken en elke nacht laten mee backuppen.
Voordeel; geen extra configuratie
Nadelen: telkens bestanden volledig uploaden (gaat lang duren en duurder worden)
2: azure backup server.
Voordeel: nog niet volledig uit
Nadelen: extra server nodig (kan niet op DC geïnstalleerd worden), geen idee of het een append is van de data of hoe de werking ervan is.
Naar ik meen gelezen te hebben blijft de initiele kopie lokaal staan?
3: backup vanuit SQL server naar URL
Voordeel: ingebouwde backupfunctionaliteit
Nadelen: geen idee van werking/restore.
Ik heb deze oplossing bekeken op een lokale test-installatie en je hebt de keuze tussen full en differential waarbij de full telkens de volledige database aan de backupfile toevoegt, niet ideaal dus.
Differential voegt dan telkens enkel de wijzigingen toe aan de backup file?
Hoe lossen jullie dit op of wat is volgens jullie de beste aanpak in deze?
Thx voor de input.
Simke
Simke