@Xtuv, Is er ook een reden voor dat sommige getallen voluit geschreven worden en andere weer niet.
Het is gebruikelijk om getallen onder de 10 voluit te schrijven en getallen boven de 10 niet, dat is mij in ieder geval altijd geleerd.
Het is gebruikelijk om getallen onder de 10 voluit te schrijven en getallen boven de 10 niet, dat is mij in ieder geval altijd geleerd.
Tot twintig en honderdtallen moet je voluit schrijven. Elf dus zo en 21 zo.rens-br schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:50:
@Xtuv, Is er ook een reden voor dat sommige getallen voluit geschreven worden en andere weer niet.
Domme regel eigenlijk maar zo werkt het wel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toen ik nieuwsposter was (vele jaren geleden) was het enkel tot en met de 20 dat je het voluit moest schrijven. Honderdtallen voluit schrijven lijkt me niet heel logisch eigenlijk.DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:57:
[...]
Tot twintig en honderdtallen moet je voluit schrijven. Elf dus zo en 21 zo.
Domme regel eigenlijk maar zo werkt het wel.
The devil is in the details.
Ik bedenk de regels niet, moest ze wel leren en uitvoeren vanwege mijn studie. Van mij mag een regel zoals deze vandaag nog worden afgeschaft.Hahn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:59:
[...]
Toen ik nieuwsposter was (vele jaren geleden) was het enkel tot en met de 20 dat je het voluit moest schrijven. Honderdtallen voluit schrijven lijkt me niet heel logisch eigenlijk.
https://onzetaal.nl/taala...len-in-letters-of-cijfers
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Aangezien je 'moet' zei ging ik er even vanuit dat je het over de regels bij de redactie van Tweakers had, maar dat heb ik fout aangenomenDaniëlWW2 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:08:
[...]
Ik bedenk de regels niet, moest ze wel leren en uitvoeren vanwege mijn studie. Van mij mag een regel zoals deze vandaag nog worden afgeschaft.![]()
https://onzetaal.nl/taala...len-in-letters-of-cijfers
The devil is in the details.
Ik moest ja, universitaire studie.Hahn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:19:
[...]
Aangezien je 'moet' zei ging ik er even vanuit dat je het over de regels bij de redactie van Tweakers had, maar dat heb ik fout aangenomenJe link geeft zelf al aan dat het gebruikelijk is en in de URL staat zelfs 'taaladvies', dus moeten is een groot woord
Pagina: 1