19" hardware racks altijd luidruchtig?

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
ik zit te overwegen om mijn computer waar ik muziek mee maak in te bouwen in een 19" ATX rack. Maar alles wat ik hoor van kennissen en vrienden over 19" PC racks is dat ze altijd erg luidruchtig zijn ivm proper koeling. Is dat zo?
Want al die ruis (in de meest letterlijk zin van het woord) komt een 'live-recording sessie' natuurlijk niet ten goede.

Want kan er gedaan worden om de ruis eventueel te verminderen? Werkt fans laten draaien op 7V en geluidsisolatie ook in 19" environments? Is dit wel een aanvaardbare oplossing?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De meeste 19" rackmounts zijn idd behoorlijk luidruchtig. Je zou een systeem kunnen bouwen dat nauwelijks actieve koeling nodig heeft. Als je dan ook nog voor goede isolatie zorgt zou een 19" rackmount nauwelijks geluid moeten maken.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
en aan wat voor systemen moet ik dan denken?

ik heb toch minstens een 1ghz nodig met al dat soft synth geweld en die processor produceert een behoorlijk warmte.
1U rekje is niet toereikend voor de cd-roms, livedrivebay en harddisks, 4U zou bijvoorbeeld ook wel kunnen (lijkt me ook beter qua koeling).

Maar is dat dan voldoende? Of bekijk ik alles veels te moeilijk? Een 4U is gewoon niks anders als een gekantelde miditower? En dus hoef ik ook niet meer koeling aan te brengen dan alleen op de processor en misschien extra fan om warme lucht naar buiten te zuigen. Of toch meer koeling?
darn, loop echt vet onzeker te zijn :9

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57
Er zijn ook 2u 19" racks. Daarin kun je een CD-DRIVE en een LiveDrive in kwijt. Daarnaast is er ruimte voor een floppydrive en intern nog voor 2* harddisks.

Ennh... 1 Ghz, Intel of AMD? Gezien de warmte ontwikkelingen van de AMD zou je een Intel heel erg stil kunnen krijgen. Een passieve koeler zal net niet lukken maar ik denk dat het meeste geluid toch van de voeding en de fans (meestal standaard in een 19" rack) zal komen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rackmounts hebben vaak 2 of drie casefans en ik heb het vermoeden dat het toerental soms ook hoger is dan bij normale casefans. Eén fan in de voeding zou voor een normaal systeem die in een koele omgeving is geplaatst genoeg moeten zijn. Met goede isolatie en een slimme airflow zou je een heel eind moeten kunnen komen.

Er zijn bdw OEMs die minitowers met volledig passieve koeling leveren.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ik zat te denken 1Ghz AMD (fijne prijs/prestatie), maar een Intel gebruiken heeft natuurlijk wel voordelen.
a) SSE2, wat erg van pas (schijnt) te komen bij multimediale dingetjes, ik meen dat Cubase VST er ook gebruik van maakt
b) minder warmte ontwikkeling.

Maar wat zijn die krengen in verhouding duur! :( Voor de prijs van een 1Ghz Intel haal je 1.4Ghz AMD. :(
hmmmmmm

dan hou ik het toch maar op mijn huidige Duron 800@1000 (7.5x133) met max. temps van 54C (is toch niet veel of wel?)

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ehm wat betreft 19" racks ... waar haal je die zoal? de pricewatch database is nl. niet erg overzichtelijk.
De goedkoopste die ik nu kan vinden is de "PC case 19" rack (300 Watt)" bij Alternate.nl voor 475 gulden.

Waar kan ik nog meer 19" kasten krijgen voor leuke prijs?
Ik ben opzoek naar iets met 3x5.25" extern (dvd-rom, cd-recorder, sb live), 1x3.5" extern (1.44mb diskdrive) en het liefst 2x3.5" intern (voor raid0 oplossing ... maar momenteel voldoet 1x3.5" ook)

En nog een andere vraag, wat is het precies het verschil tussen 1HE en 1U? gelijk aan elkaar?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HE = Hoogte Eenheid?

Lijkt me hetzelfde als U(nit?)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
HE = U = 4.4 cm

misschien duits btw? Hohte Einheid :)

Verwijderd

Waarom geen 19 inch met waterkoeling ???

Omdat je met water werkt dus te veel risico ??. Veel luchtgekoelde heatsinks slopen ook menig core dus. Gebruik wel goede waterblokken en test het systeem eerst buiten de pc.

Het is maar een idee. :z

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er geen mogelijkheid om je PC te verplaatsen naar een andere ruimte ? Met verlengkabels voor monitor, muis en keyboard ben je al een heel eind. Ook je aansluitingen op je geluidskaart zijn goed te verlengen. In (semi) professionele studio's doen ze dat ook, en het werkt !
Om CD's te wisselen is het onhandig, da's waar.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
hmm nou ik heb weleens een verlengkabel tussen mijn geforce2 GTS en Illyama 450 Pro geplaats en het beeld werd zwaar verbaggerd. gare gw2k verlengkabels I guess :?

oh en 19" met waterkoeling? waar laat ik die waterpomp, bak, etc. ? ernaast? staat niet zo netjes he. Inbouw? Kast te klein lijkt me.
En ik vind (na allll die jaren met overclocken), waterkoeling nogsteeds erg eng klinken; het blijft tenslotte water en vuur ... En waterkoeling klinkt ook duur, koelblok, slangetjes, etc.
400 gulden voor koeling ofzo?

Verwijderd

de standaard 4u racken die je overal koopt zijn aardig stil 3x 5.25 1x hd intern en floppy

• Rhy

Rhy

Topicstarter
specify "overal"

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb mijn zinnen helemaal gezet op een 4U SVEC kast met 6x5,25" bays..

http://www.svecusa.com volgens mij.. en nu ligt ie even uit (en ik heb ze nog een mailtje gestuurd dat ze vulnerable waren voor de unicode bug, maarja, luisteren homaar..)

Maarja, 750 piek voor een kast.. zucht...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
ik zit nu op het werk en hier liggen super mooie 1U rackjes (van HP)

gewoon met intel proc. die niet zo veel warmte produceerd en passieve koeling op de proc. maar wel voorin wat fannetjes
Pagina: 1