Een travel router die kan verbinden met WPA2-Enterprise WiFi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broli123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2017
Hoi Allen,

Ik ben nu al even op zoek naar een Travel router, die ik kan gebruiken in router hotspot mode, dus dat ik de router verbind met een bestaande WiFi netwerk dat WPA2-Enterprise beveiligd is en daarna een eigen WiFi netwerk uitstraal.
De meeste producten in deze genre lijken enkel WPA2 te ondersteunen maar niet de enterprise versie. Een goed voorbeeld hiervan is de TL-WR802N, deze ondersteunt dan wel weer Radius maar enkel aan de kant waar jij als client mee connecteert, niet aan de kant waar de router met de publieke WiFi gaat connectoren.
Bestaan er travel routers die wel met een WPA2-enterprise netwerk kunnen verbinden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41
Ik heb even gezocht maat kan geen travel routers vinden die dit kunnen. Meest eenvoudige is denk ik een tplink kopen en daar openwrt op zetten, die kan wpa2 enterprise authenticatie.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broli123
Ja daar lijkt het op, dat het gewoonweg niet bestaat. Ik vind het jammer dat de TL-WR802N het maar half ondersteunt. Het lijkt erop dat ik een laptop hiervoor zal die met de originele WPA2-enterprise netwerk verbind en vervolgens een usb wifi adapter als AP gebruiken om een nieuwe WiFi netwerk uit te stralen dat enkel WPA2 beveiligd is. Heel omslachtig allemaal als travel routers nou gewoon ook WPA2-Enterprise ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiMMiX
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:39
Het hele idee van WPA2-Enterprise is dat elke gebruiker een eigen login krijgt en er daarmee meer controle is over wie er met het netwerk kan verbinden. Met zo'n travel router probeer je dat ongedaan te maken, op zich niet onlogisch dat die op zijn minst zeldzaam zijn.

Als ik beheerder van dat WPA2-Enterprise netwerk was zou ik het ook zeker niet op prijs stellen dat jij als gebruiker er een minder veilig netwerk aan wil koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broli123
Velen ervan ondersteunen al landing page logins waar je ook een username/password moet inbrengen wat achterliggend ook Radius gebruikt eventueel. Het hele security verhaal is iets anders. Ik ben gewoon op zoek naar een toestel dat het kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ach we zitten hier op tweakers he!
Koop een TPLink travel router TL-Wr703N (20 euro?) en flash er openwrt op.
Eventueel kun je nog een usb wifi radio in de usb poort proppen zodat je ook echt 2 radios hebt.
Ben je voor 3 tientjes klaar.

Als Wifi client voor WISP achtige oplossingen gebruik ik zelf altijd een Ubiquiti Nanostation gekoppeld aan een router. Voordeel van de nanostation is dat je hem goed kunt uitrichten voor stabielere verbinding. In de interface van de nanostation kun je ook 802.1X authenticatie doen op wifi (ik heb hem toen eens gebruikt voor een Ziggo hotspot bridge).

Nadeel is alleen dat de nanostation geen wifi netwerk uitzend, daar kun je dan bv een airGateway aan koppelen. Maar om dit nu een travel kitje te noemen :+

Afbeeldingslocatie: http://mubu.com.mx/image/data/Ubiquiti_AirGateway/paint-senario-airGateway-1024x606.png

[ Voor 58% gewijzigd door laurens0619 op 16-03-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broli123
Uiteindelijk heb ik een GL-AR300M; http://www.gl-inet.com/docs/mini/ar300m/ bestelt voor 38€ incl 2dbi antennes. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ziet er leuk uit! Verwacht wel dat er nog een usb wifi adapter bij moet om beetje wifi repeater performance te krijgen. Hopelijk lukt dat ook net zo makkelijk met deze openwrt schil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• broli123
Misschien toch even laten weten aan alle die hetzelfde probleem hadden en een oplossing zoeken. Mijn GL-AR300M is toegekomen en heb dan ook meteen wpad op geïnstalleerd via putty:

opkg update
opkg remove wpad-mini
opkg install wpad

Dit gaf me de optie om te verbinden met een WPA2-Enterprise network in luci. Het was allemaal heel simpel en ging vlotjes. Nu moet je niet perse deze portable router hebben, maar ik heb daarvoor wel wpad te installeren op een TP-Link portable router, maar deze kwam klagen dat er niet genoeg flash ruimte was. Met 100MB heb ik dat probleem nu niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946517

broli123 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:56:
Misschien toch even laten weten aan alle die hetzelfde probleem hadden en een oplossing zoeken. Mijn GL-AR300M is toegekomen en heb dan ook meteen wpad op geïnstalleerd via putty:

opkg update
opkg remove wpad-mini
opkg install wpad

Dit gaf me de optie om te verbinden met een WPA2-Enterprise network in luci. Het was allemaal heel simpel en ging vlotjes. Nu moet je niet perse deze portable router hebben, maar ik heb daarvoor wel wpad te installeren op een TP-Link portable router, maar deze kwam klagen dat er niet genoeg flash ruimte was. Met 100MB heb ik dat probleem nu niet :).
Dag broli123,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem dat ik een travelrouter zocht die kan verbinden met Enterprise WPA2 (Username en password) om vervolgens te fungeren als hotspot voor mijn Chromecast. Nou heb ik de GL iNet MT300N V2 gekocht en vervolgens wpad mini vervangen met full wpad.

Echter snap ik dat laatste stap dus niet precies hoe je via luci (is dat de advanced menu??) de travelrouter kan verbinden met een wifi hotspot. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Via Network --> Wireless lukt het scannen naar wifispots echter niet. Handmatig een netwerk toevoegen laat ik ook geen username/password invoeren.
Pagina: 1