Hoe varkenssnuitje goed aansluiten voor xdsl?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 861337

Topicstarter
Hallo,

Ben pas overgestapt van tele2 (thuis internet) naar vodafone (nu t-mobile) en heb nu al gezeik! Als eerst wou mijn modem geen verbinding maken dus ik contact opnemen en meneertje vertelt me bij ons moet je rood en blauw gebruiken bij je isra. Dus ik heb meteen mijn telefooncontact doos los gemaakt en gedaan wat deze meneertje zei. Internet doet het maar is zo ontzettend traag! Heb 2 rode kabels bij A en 2 blauwe bij B. Mijn vraag is mis ik hier nog iets? Ik heb verder nog 1 zwart 1 wit 2 groen 1 dikkere grijs en 2 soort oranje bruin achtig. Kan iemand mij vertellen wat de beste optie is om dit goed te krijgen? Het gaat trouwens om zo een varkenssnuitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 09:53
Zonder foto denk ik dat je een stap58 invoerkabel hebt. Ader 1 is hier zwart/transparant (deze heb je waarschijnlijk nodig). Ader 2 is hier wit/transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had je bij Tele2 ook gewoon dsl? dan zou daar niets in veranderd moeten worden.

Maar een foto zegt meer dan 10 woorden, wat zijn je intrainwaarden vanuit je modem?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

franssie

Save the albatross

Sorry ik kan het niet laten omdat je steeds meneertje zegt (is voor mij jeugdsentiment)

Afbeeldingslocatie: https://media-frontend.tweakwise.com/data/ako/700x700/274338.jpg

Maar wat hierboven al gezegd is - foto, intrainwaardes en dat soort info.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 16-03-2017 00:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Anoniem: 861337 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:03:
Het gaat trouwens om zo een varkenssnuitje.
Altijd maar 1 ader aansluiten op A, en 1 ader op B.
2 rode aders en 2 blauwe aders zegt mij dat er vanaf die varkenssnuit een aftakking zit naar een aansluiting elders in het huis. En dat zorgt voor lage snelheden.

Je moet duidelijk kunnen zien wat de binnenkomende aders zijn, en welke wordt doorgelust. Zie je dat niet, plaats hier dan eens een foto.

edit: alsl het inderdaad een stap58 is, dan moet je beide rode, en beide blauwe losmaken.
Je signaal zou dan inderdaad op transparant/zwart moeten zitten.
Plaats voor de zekerheid maar eens een foto :).

[ Voor 24% gewijzigd door job op 16-03-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 12:46
Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/ptt_contactdoos.png

Heb je hier anders wat aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Bartosy op 16-03-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Varkentje:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/1iJnWdqFaxib/360.jpg

En de rest wat los hangt:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/b909KYGu3K5a/360.jpg

1x wit, 1x zwart, 1x grijs, 2x geel, 2x groen en 2x oranje/bruin/doorzichtig?

Edit:

met intrainwaardes word bedoelt upstreamsnelheid downstreamsnelheid? zo ja up geeft mijn modem aan 11730 down 44104.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 861337 op 16-03-2017 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 23:26

Wildfire

Joy to the world!

Normaliter heb je hier zwart/transparant en wit/transparant als aderparen. Indien toch rood/blauw is de situatie ooit omgelast.

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 16-03-2017 01:14 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand? :(@Bartosy Ik heb 2 rode 2 blauwe draadjes op de en een goudbruine zie ik niet wel 2 licht bruin doorzichtig iets. Moet ik verder zoeken in mijn woning om er achter te komen of er geen aftaking zit? lijkt me moeilijk woon in een apartementje en in de meterkast zie ik niet echt iets wat op een isra punt lijkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als de intrainwaardes 11730 / 44104 aangeeft dan is er of iets verkeerd, of het is bijna perfect.

Wat is de DOWN en UP link waarde?

Want als jouw DOWN link 44104 is, dan heb jij een 44 Mbps lijn. Prachtig! Bijna volledig VDSL snelheid. Dan zit je dichtbij de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:30
Zoals het nu aangesloten klopt zoiezo niet!

Betreft een stap58 net waar in 99% van de gevallen je of zwart/transparant moet hebben of wit/transparant.

Werken die 2 niet dan moet je rood/rood aansluiten of blauw/blauw werkt het dan nog niet goed dan even kpn laten aansturen door vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Anoniem: 203842 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:37:
Want als jouw DOWN link 44104 is, dan heb jij een 44 Mbps lijn. Prachtig! Bijna volledig VDSL snelheid. Dan zit je dichtbij de centrale.
En als internet dan langzaam is, is de vraag wat er mis is tussen het modem en de pc / laptop waarop het traag is. 44Mbps is fantastisch, maar met een klapperende 10Mbps AP heb je er weinig aan.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een abo voor 80mbs en volgens de postcodecheck moet ik dat halen. Ik ga verder googlen over stap58 net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Precies. Koppel eerst een PC met UTP kabel aan de modem, en doe een speedtest op een zondag ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Hoe zat het aangesloten voordat je er mee ging rommelen?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:30
Anoniem: 861337 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:21:
Ik heb een abo voor 80mbs en volgens de postcodecheck moet ik dat halen. Ik ga verder googlen over stap58 net.
Of zoals ik al zij 3 berichten terug ergens laat gewoon kpn aansturen door vodafone ;) stap58 is het meest beroerde koper netwerk wat er is en 99 van de 100 problemen zitten in de stap58 kast.

Als het zwart/transparant of wit/transparant niet is is het zoiezo al niet volgens de kpn regels aangesloten. De andere kleuren mogen alleen als het echt niet anders kan en heeft alsnog niet de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is idd stap 58 ben ik achtergekomen. Heb alles aangesloten zoals het hoort dus zwart/doorzichtig aderpaar en wit/doorzichtig aderpaar. Alleen begrijp ik het nog niet echt grond (grijs) die zou er toch ook ergens op moeten? ik wil alles even herstellen en daarna een monteur laten komen omdat ik er zelf niet uit kom. De klantenservice heeft het in ieder geval over dat de signaal van hun over rood blauw komt.

Edit: Wit/doorzichtig a en b aangesloten heb nu een stabiel en snelle verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 861337 op 19-03-2017 10:51 ]

Pagina: 1