Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in BE naar een abbonements formule gaan met enkel internet met 30 Mbps en 150 GB downloadlimiet. Omwille van besparing

Ik heb nu een abbo met telefonie, internet(500 GB FUP) en tv

Zou ik de TV erg missen of zijn er in BE veel alternatieven?

Ik kijk vooral naar films(kwaliteit hoeft niet zo best te zijn) en naar discovery channel. Overige zenders boeien me niet zo. Lage kwaliteit is dus geen probleem.

Audio stream ik(dus niet zoveel verbruik) en ik game nauwelijks(of het zijn browsergames)

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 00:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk je niet dat je dat zelf het beste kan beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:11
Is voor elke persoon verschillend natuurlijk maar als ik persoonlijk meer dan 4 uur tv kijk in de week is het veel. Ik zal persoonlijk goed zonder kunnen. vaste telefoon heb ik er ook al uitgegooid een mobiel volstaat.
Je kan volgens mij wel hier in Nederland althans gratis Nederland 1 2 en 3 ontvangen via npo.nl ik herinner me ook van vroeger dat je gewoon een spijker of een draadje achter in het antenne ingang kan gooien voor een beetje ontvangst(zullen vast wel betere manieren voor zijn maar het ontvangst was redelijk)

Ik heb dan wel een netflix abbonement samen met mijn internet only abbonoment.

[ Voor 34% gewijzigd door Bartosy op 16-03-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 22:42
Of je tv kan missen ? Het kan, ik doe het al meer dan 10 jaar zonder tv abbo en heb niet het gevoel dat ik iets mis. Maar uiteindelijk kan jij alleen hier over oordelen voor jezelf.

Uit je post maak ik op dat je overstapt naar "Basic internet" van telenet ? Ik zou je dan willen aanraden om toch eens bij de concurrenten te kijken, vooral de kleinere, minder bekende ISP's.

EDPNet bijvoorbeeld, bied voor nog geen 10€ meer, een tot 3 x snellere, ongelimiteerde verbinding aan zonder FUP.
Vooral dat laatste is wel leuk als je de de tv kabel doorknipt, je kan gewoon op een normale manier hedendaagse high res content consumeren zonder steeds aan die belachelijk lage download limiet te moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Inderdaad, het laagste abbo bij telenet zou ik nooit nemen. (Tenzij je niet meer over telefoonlijn beschikt).

Bij edpnet of scarlet, heb je voor 8 euro meer, minstens even snel internet en onbeperkt downloaden. Wel even controlen welke snelheid je kan hebben want in tegenstelling tot telenet en orange, zijn de andere providers wel afhankelijk van de afstand tot de centrale. Als je te ver zit, zijn de snelheden laag, heel laag.

Als je zelfs 12 euro bij de telenet prijs doet (39euro oid), heb je bij scarlet ook gewoon pakket met telefoon, internet en tv. Dit voor de helft van de prijs wat telenet kost, en hoef je niks te missen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Datalimiet, bestaat dat nog? Wauw.

Wat eventueel een optie is, is een schotelontvanger. Kun je de wereld aan zenders ontvangen, ook de publieke omroep en heb je geen abonnement nodig.

Vind 't wel maf dat je op Tweakers gaat vragen of jij TV mist.

Trek de stekker er eens een maandje uit zou ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 16-03-2017 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:42 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Je kan wel een aantal kanalen gratis ontvangen met DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op EEN.be en op VTM kan je een hele boel 'gratis' volgen (advertenties).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
biglia schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:52:
Je kan wel een aantal kanalen gratis ontvangen met DVB-T.
Meeste televisies kun je een dvb-antenne instoppen, ook in Bels, kun je iig Een en Canvas ontvangen.
Daarnaast kun je satelliet overwegen, heb je veel Engelse, Franse en Duitse zenders waar ook veel programma's terug te vinden zijn.

Kleine investering en ben je abbo-vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Snake schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:56:
Op EEN.be en op VTM kan je een hele boel 'gratis' volgen (advertenties).
De overige zenders ook: vier, vijf, Q2. De kwaliteit is wel niet super, maar zeker bekijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:39

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je mist niks want alles op de Belgische TV wordt minimaal 20 keer herkauwd per week.
Als je dan echt nog iets wilt TV kijken dan kan je eventueel stievie gebruiken.

Ik had dolgraag bij ons de TV opgezegd maar daar is iemand in ons gezin het niet mee eens :(
justmike schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:29:
Uit je post maak ik op dat je overstapt naar "Basic internet" van telenet ? Ik zou je dan willen aanraden om toch eens bij de concurrenten te kijken, vooral de kleinere, minder bekende ISP's.
Het probleem met de kleinere is dat ze allemaal via het Proximus netwerk gaan middels VDSL.
Ik had dolgraag Scarlet Trio gehad ipv Telenet Whoplaflupsiedepa maar de snelheid van het VDSL netwerk was te laag (100Mbit mogelijk bij Proximus totdat je de simulatie gaat bekijken en je komt tot 3Mbit). En dat gaat bij Scarlet dan ook het geval zijn. Dus ik zou vooral eerst kijken wat welke snelheid ze effectief tot aan de deur kunnen leveren... Telenet is in elk geval wel altijd de snelste van ze allemaal.

[ Voor 63% gewijzigd door Chevy454 op 16-03-2017 16:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

TV mis je als kiespijn denk ik. Ik kijk al jaren (5 jaar?) geen TV meer en mis het niet. Soms wel jammer dat ik het "mis". Dat is alleen een stom iets omdat je nostalgia van vroeger hebt toen er nog wel wat viel te kijken. Ik heb sinds 2,5 weken weer een tv signaal in huis omdat het nu eenmaal in het huurpakket in zat. Om de Neerlandsche wie is de mol te kijken (het enige programma wat ik volg en bij vrienden keek, maar helaas de afgelopen 2 zaterdagen niet bij kon zitten) heb ik het gebruikt en om het gestuntel bij de NOS te zien gisteravond met de pollingen van de verkiezing. Ik heb dat ding nu af en toe aan, maar druk altijd de pc weer aan om vervolgens te Netflixen, YT of iets anders te koekeloeren wat op internet of van internet komt.

99% is troep, herhaling of reclame wat ze uitzenden en om het nu te doen voor die ene procent... als nu iedereen zowel Belg als Nederlander alleen maar internet abbo's neemt, eventueel dat televee land dan wakker schrikt en stopt met al die rehashes van programma's en poep. Maargoed, dat zal wel nooit komen.

tl;dr
Ik had 5 jaar lang geen TV en nu ik het weer heb staat die niet eens aan.

-edit-
azz_kikr mag overigens niet zijn tv afsluiten de komende paar weken ivm De mol ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RadioKies op 16-03-2017 16:59 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:11
Ik vermoed dat je prima zonder kan. Het nieuws kun je elders ook wel vinden, films en series kun je ook vinden via Netflix/Bioscoop/DVD/minder legale wegen. Sport wordt lastig, maar daar zijn volgens mij ook wel mogelijkheden in.

Ikzelf gebruik de tv ook echt amper; af en toe overdag even iets kijken en op de zaterdag/zondag kijk ik (wanneer het er op is) Bellator op Spike. That's it. Volgens kun je prima zonder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Kijk inmiddels een jaar geen TV meer, alleen wanneer ik bij men moeder ben. Valt me gelijk op hoeveel reclame er wel niet is, bah bah. Mis het totaal niet.

Netflix en series downloaden gaat me prima af.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:20
Er is genoeg terug te zien via internet ook. Nu een paar maanden tv opgezegd en het bevalt me wel. Je moet wat gerichter gaan kijken waardoor je minder reclame en onzinnige rommel er om heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:59:
Ik wil in BE naar een abbonements formule gaan met enkel internet met 30 Mbps en 150 GB downloadlimiet. Omwille van besparing

Ik heb nu een abbo met telefonie, internet(500 GB FUP) en tv

Ik kijk vooral naar films(kwaliteit hoeft niet zo best te zijn) en naar discovery channel. Overige zenders boeien me niet zo. Lage kwaliteit is dus geen probleem.

Audio stream ik(dus niet zoveel verbruik) en ik game nauwelijks(of het zijn browsergames)

Alvast bedankt.
Dat heb ik ook, kan prima als je niet hele avonden tv kijkt maar wel films en series (dan kijk je namelijk veel minder uren tv als wanneer die de hele avond aan staat als achtergrond).

Ik kijk films en series streaming via Kodi en ik heb ook een Netflix account. Ik kom zelden boven de 100 GB uit (83 GB in februari en bijna elke dag kijk ik wel een of meerdere dingen). Alleen als mijn zus komt logeren gaat het hard, zij heeft wel ouderwets tvkijk gedrag. Heb toen een keer voor haar geexperimenteerd met IPTV en dat deed 25 GB per dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 16-03-2017 20:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips en reacties. Het is duidelijk dat anno 2017 er genoeg alternatieven zijn :)

Ik zal binnenkort beslissen maar ik denk dat ik het zonder tv abbo ga doen en mij een chromecast ga kopen(zodat die tv toch nog useful is)

Zeer bedankt voor het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 23:12
Ik kijk al geen tv meer sinds ik op mezelf woon (meer dan 10 jaar) en ik mis er helemaal niks aan.
Alles wat je wilt zien kun je via internet/streaming diensten wel vinden, of je koopt het op optische media.
Als ik naar mijn eigen situatie kijk, is het antwoord op je stelling: Je kunt absoluut zonder.

Het enige wat ik niet zou kunnen/willen missen is muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

AcidBurn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:27:
Het enige wat ik niet zou kunnen/willen missen is muziek.
In je vergelijking zou het dan radio zijn waar je naar moet kijken. Radio is iets wat ik al niet meer luister sinds er mp3 spelers bestaan en zelfs daarvoor was het walkman met tapes of mobiele cd spelers.

Radio en TV? Weg er mee. Scheelt ook weer in de belasting als ze daar op gaan bezuinigen.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RadioKies schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:29:
[...]

In je vergelijking zou het dan radio zijn waar je naar moet kijken. Radio is iets wat ik al niet meer luister sinds er mp3 spelers bestaan en zelfs daarvoor was het walkman met tapes of mobiele cd spelers.

Radio en TV? Weg er mee. Scheelt ook weer in de belasting als ze daar op gaan bezuinigen.
Ik vind praatprogramma's ook wel leuk (ik luisterde vroeger niet alleen voor de muziek naar de radio), maar daarvoor gebruik ik nu podcasts. Ook in de auto vind ik dat fijner dan de radio en niet interessante stukjes kun je skippen. Het is ook handig als je een taal wilt leren of iets over een bepaald onderwerp wilt horen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:59:
zoals gezegd....alleen jij weet het antwoord hierop..maar hier zijn mijn twee centen

door het ophangen van mijn TV is de HDMI kabel van mijn Ziggo-TVbox te kort |:(

ik heb die dus nu al maanden niet aangesloten. Wij kijken hier dus al sinds december geen TV meer :+
Films en series kijken we via Netflix.

ik mis er niks aan :) toch eens kijken of ik ook niet beter kan gaan afsluiten :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik kijk al zeker een jaar of 12 geen TV meer. Enkel series en films voornamelijk via het net. Voorheen vooral nieuwsgroepen en tegenwoordig eigenlijk zo goed als alleen maar Netflix.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Geteisem schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:50:
Ik kijk al zeker een jaar of 12 geen TV meer. Enkel series en films voornamelijk via het net. Voorheen vooral nieuwsgroepen en tegenwoordig eigenlijk zo goed als alleen maar Netflix.
Dit.

Je houdt er een zee van tijd over en als je dan weer eens bij iemand kijkt, ontdek je pas hoe hersendood het is.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig kun je alles wat je wil ook online bekijken.
Pagina: 1