Kenwood KSC SW 11 aansluiten op accu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinstel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01-2024
Dag allemaal,

Ik heb jullie expertise nodig. Ik heb een Kenwood KSC SW 11 gekocht. Deze subwoofer komt met een soort alles in 1 kabel incl een gele voedingskabel. Hieraan zit een connector die rechtstreeks in de woofer geplugt wordt. Aan de andere zijde bevind zich een zekering van 10 A (de woofer trekt maximaal 150 Watt !?) die richting de +pool van de accu moet.

Nu zegt de handleiding dat ik deze kabel aan moet sluiten op de zekeringkast. Dit heb ik nog nooit gedaan, heb ook geen idee waar deze kast zit in een Aygo en het lijkt me geen goed idee.

Ik heb een dikkere, rode voedingskabel gekocht met een zekering van 15 A. Deze sluit ik aan op de accu en wurm hem op een of andere manier naar de cockpit van de auto naar de subwoofer.

Maar hoe sluit ik deze aan op de subwoofer? Ik kan eigenlijk niet om de bestaande gele, dunnere, meegeleverde voedingskabel heen. Deze zit immer gegoten aan de connector dit rechtstreeks in de woofer gaat. Bovendien is de dikkere rode plus kabel afkomstig van de accu dikker als het dunnere meegeleverde kabeltje van Kenwood....

Heeft iemand een goed plan?

Alvast bedankt,
GS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerohoorn
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-08 13:31
Hey gerwinstel

Ik zit nu met hetzelfde probleem...
Hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in de handleiding staat dat deze aangesloten moet worden in de zekeringkast zou ik dit absoluut doen. 10A is ook niet enorm veel. Ik zou niet de moeite nemen om een andere kabel te gaan trekken richting de accu. De originele kabel moet gewoon volstaan.

In de zekeringkast zijn vaak een aantal 'lege plekken' die gezekerd zijn (met losse zekeringen) en hier zit onder andere een continue + en een geschakelde + .