Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik zoek een?
Slimline receiver

Wat is je budget?
In de range 350 - 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek mee te luisteren, dagelijks een serie of film met prettig geluid.
Momenteel een oud beestje, de Sony STR-DE475 receiver onder ons audio meubel staan. Deze is aangesloten op een SS-LA300ED 5.1 set (zonder subwoofer ivm de buren). Qua geluid is het Oké, qua functionaliteit mist de mogelijkheid tot het streamen van audio en ook het ontbreken van HDMI is een gemis.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de Marantz NR1506 en NR1607 als mogelijke opvolgers gevonden. Pioneer en Yamaha hebben ook slimline modellen in de line-up staan, maar de voorkeur gaat uit naar de Marantz modellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het verschil tussen beide receiver is dat de duurdere variant ondersteuning heeft voor DTS:X en Dolby Atmos. In hoeverre is dit een toepassing die in de dagelijkse praktijk iets toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ligt aan je bron. Als daar een dergelijk signaal in zit heb je er profijt van, anders eigenlijk niet of is het gekunsteld danwel upmixed.
Bij series ben ik het nog niet tegengekomen. Films begint wel te komen, maar dan vnl op origineel bronmateriaal, ie een Bluray. Voor de rest (nog) niet interessant imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
The Eagle schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:00:
Dat ligt aan je bron. Als daar een dergelijk signaal in zit heb je er profijt van, anders eigenlijk niet of is het gekunsteld danwel upmixed.
Bij series ben ik het nog niet tegengekomen. Films begint wel te komen, maar dan vnl op origineel bronmateriaal, ie een Bluray. Voor de rest (nog) niet interessant imho.
Dus overall kan worden gezegd dat de NR1607 (met DTS:X en Dolby Atmos) overall gezien niet veel meerwaarde biedt boven het 150 euro goedkopere broertje de NR1506?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik weet niet wat je bronnen zijn, maar als dat een Pi met Kodi en wat apps is ga je idd weinig of geen meerwaarde hebben.

Maar als jij denkt dat je meteen receiver ook films kunt streamen, think again. Ze doen alleen muziek :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
The Eagle schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:53:
Maar als jij denkt dat je meteen receiver ook films kunt streamen, think again. Ze doen alleen muziek :)
Wat flauw ;-).

Spreek over blu-ray bronnen. Ik neem het mee in overweging. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat kan ik niet ruiken he ;)

Maar als je het geld hebt zou ik het gewoon doen. Ben je iig voorbereid op de toekomst. En anders heb je een leuke gimmick. Bedenk je trouwens ook dat je extra speakers nodig gaat hebben :)

En vwb die sub: een goed afgestelde sub zou de buren niet moeten hinderen. Kijk even in het subwoofertopic, die kunnen je beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:02

DjVe

Hatsaflats!

SSLA300's zijn leuke speakers, maar een beetje extra laag kan zeker geen kwaad. Probeer de WD100 of 200 erbij te vinden. Deze klinkt erg lekker met de 300/500 speakers. Verder is die Marantz een prima keus, maar een Pioneer vsxs510 ook.
Pagina: 1