Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 22:46
Mijn vraag
...
om een lang verhaal kort te maken
ik heb een huawei honor 7 maar vond het toestel iets te groot waardoor ik deze de verkoop in gooi en nu een vervanger heb een oneplus X.
met mijn huawei kon ik vanaf mijn kamer full HD videos op YT bekijken zonder problemen maar nu op de oneplus X kan dit zelfs amper op 480P
vrij vervelend wel want ik kijk veel op YT en zo een lage resolutie is niet fijn om te bekijken en het blijft ook om de 10 seconden vast hangen dan nog om de video te laden .

nu vraag ik me af waar het probleem ligt de router is niks aan veranderd dus het moet zowiezo aan de specificaties van het toestel liggen.

omdat mijn oneplus X vrijwel geen bereik heeft met het wifi signaal gaat/wilt mijn moeder deze overkopen omdat ze toch alleen maar op whatsapp zit om berichtjes te sturen en ga ik mij een andere halen.

maar waar moet ik opletten dat dit probleem niet weer voorkomt, wil een miskoop voorkomen

ik weet niet precies welk 'deel' van een gsm hier invloed op heeft
is het het bestuurringssyteem , chip , aantal cores , processorsnelheid, verbinding van W-lan .... ??

ik wil trouwens geen dure gsm maar meer een middenklasser ik had nu zelf de sony xperia x performance in gedachten.
deze bevat de meeste kenmerken wat ik in een gsm zoek voor betaalbare prijs

alvast bedankt voor de hulp
(Ps ik ben een noob op dit vlak dus gelieve in normale taal de uitleg 😂)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
??
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
oneplus X W-lan specs zijn Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot
honor 7 W-lan specs zijn Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot

zou het te maken kunnen hebben dat de honor dual band heeft ofzo ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoals je zelf ook al aangeeft heeft de OnePlus X geen ondersteuning voor Wifi AC en daarmee geen ondersteuning voor 5Ghz netwerken. De Honor heeft daar wel ondersteuning voor.

Wifi op 5Ghz is (theoretisch) een heel stuk sneller dan op 2,4Ghz, maar dit gaat wel ten kosten van het bereik.

Om vast te stellen dat er in ieder geval niks mis is met je telefoon, wat is de snelheid vlak bij de router? En om het allemaal wat inzichtelijker te maken, zou je een speedtest willen runnen op de plek waar je slecht bereik hebt en vlak bij de router.

Hiervoor kan je bijvoorbeeld Google Play: Speedtest.net gebruiken.

Geef daarnaast ook nog even aan wat je internet snelheid zou moeten zijn, welke provider je hebt en welke router / netwerk apparatuur je allemaal gebruikt.

offtopic:
Ik heb even je titel gefixt.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 16-03-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
rens-br schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:56:
Zoals je zelf ook al aangeeft heeft de OnePlus X geen ondersteuning voor Wifi AC en daarmee geen ondersteuning voor 5Ghz netwerken. De Honor heeft daar wel ondersteuning voor.

Wifi op 5Ghz is (theoretisch) een heel stuk sneller dan op 2,4Ghz, maar dit gaat wel ten kosten van het bereik.

Om vast te stellen dat er in ieder geval niks mis is met je telefoon, wat is de snelheid vlak bij de router? En om het allemaal wat inzichtelijker te maken, zou je een speedtest willen runnen op de plek waar je slecht bereik hebt en vlak bij de router.

Hiervoor kan je bijvoorbeeld Google Play: Speedtest.net gebruiken.

Geef daarnaast ook nog even aan wat je internet snelheid zou moeten zijn, welke provider je hebt en welke router / netwerk apparatuur je allemaal gebruikt.

offtopic:
Ik heb even je titel gefixt.
Bedankt net even vlug getest door die app

Resultaten van men oneplus x bij de router
Downloadsnelheid 11.16 uploadsnelheid 19.17 ping 27
Oneplus x resultaten van op men kamer
Downloadsnelheid 0.66 uploadsnelheid 4.71 ping 29

Resultaten honor 7 bij de router
Downloadsnelheid 38.93 uploadsnelheid 19.43 ping 26
Honor 7 resultaten van op men kamer
Downloadsnelheid 2.23 uploadsnelheid 4.78 ping 26

Welle router ik heb en netwerk weet ik niet precies deze zit vastgeschroeft aan de muur onder in de kelder dus daar kom ik niet direct bij.
Maar bij deze cijfers is het verschil opzich al goed zichtbaar dus het zal dan wel zeker iets met dat AC en de bandbreedte te maken hebben veronderstel ik dan ??

Alvast bedankt voor alle hulp 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Philtjens schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:51:
[speedtests]

Maar bij deze cijfers is het verschil opzich al goed zichtbaar dus het zal dan wel zeker iets met dat AC en de bandbreedte te maken hebben veronderstel ik dan ??
De snelheden van beide apparaten bij de router vind ik persoonlijk sowieso aan de erg lage kant. Weet je of je met een 2,5Ghz of 5Ghz netwerk verbonden bent op de Honor 7? Om een vergelijking te maken op mijn telefoon, de OnePlus One, verbonden met een 5Ghz netwerk haal ik 120/120Mbit via internet en lokaal iets van 300Mbit/300Mbit.

Dit kun je zien bij:
'Instellingen' -> 'Wifi' -> Verbonden netwerk selecteren -> en dan kijken wat er bij Frequentie staat.

Kijk ook even met Google Play: Wifi Analyzer of er geen beter kanaal te vinden is voor jou draadloze netwerk (Hier zijn ook meteen de banden te zien overigens).
Welle router ik heb en netwerk weet ik niet precies deze zit vastgeschroeft aan de muur onder in de kelder dus daar kom ik niet direct bij.
Wat een onhandige plek, zit je tijdens de test hierboven dan ook in de kelder? Maar kan je dan in ieder geval wel je provider geven en wellicht ook de aangeboden snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
rens-br schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:56:
[...]

De snelheden van beide apparaten bij de router vind ik persoonlijk sowieso aan de erg lage kant. Weet je of je met een 2,5Ghz of 5Ghz netwerk verbonden bent op de Honor 7? Om een vergelijking te maken op mijn telefoon, de OnePlus One, verbonden met een 5Ghz netwerk haal ik 120/120Mbit via internet en lokaal iets van 300Mbit/300Mbit.

Dit kun je zien bij:
'Instellingen' -> 'Wifi' -> Verbonden netwerk selecteren -> en dan kijken wat er bij Frequentie staat.

Kijk ook even met Google Play: Wifi Analyzer of er geen beter kanaal te vinden is voor jou draadloze netwerk (Hier zijn ook meteen de banden te zien overigens).

[...]

Wat een onhandige plek, zit je tijdens de test hierboven dan ook in de kelder? Maar kan je dan in ieder geval wel je provider geven en wellicht ook de aangeboden snelheid?
Voor mij is dit allemaal chinees
Ik gebruik men telefoon gewoon en ken ook niks van deze termen allemaal ik gok dat ik wel op een 5ghz freqentie zit

Provider van de router is telenet en snelheid ook totaal geen idee aangezien ik niet direct gemakkelijk aan de router kan komen

Bij die test gegevens stond ik voor de router