Windows 10 Mail app synchroniseert niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45
Hallo,

Mijn vader gebruikt de windows 10 (pc) 'mail' app en dat werkt op zich prima.

Alleen lijkt er nu recentelijk (laatste maanden) dat de mail niet automatisch binnenkomt. De android telefoon krijgt de mail wel automatisch binnen, maar in de windows 10 app op de pc niet.

Er moet dus vervolgens handmatig op de 'sync' knop gedrukt worden voordat de mail wordt binnengehaald.
Ook als je de mail app opent wordt de mail niet direct binnengehaald.

Internet roept een heleboel dingen over de instelling dat de synchronisatie op 'naar gebruik' staat, maar deze optie is in zijn geheel niet aanwezig. Bij de instelling 'zodra de mail binnenkomt' (waar die al op stond) komt de mail ook niet direct binnen.

Gezien ik verder geen instelling kan vinden voor de synchronisatieopties ben ik een beetje door de opties heen.

Iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Mogelijk moet ik in de e-mail via de browser wat instellen?

Litebit.eu voorraad check :).

Beste antwoord (via BLACKfm op 15-03-2017 21:05)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Even de app opnieuw installeren zal het probleem vast oplossen.

Als dat niet zo is zou ik is naar de beveiligin settings kijken. Volgens mij moet je met two factor authenticatie apps die gebruik maken van goedkeuren.

[ Voor 55% gewijzigd door NLKornolio op 15-03-2017 20:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
BLACKfm schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:16:
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Mogelijk moet ik in de e-mail via de browser wat instellen?
Wat voor emailadres betreft het? Ik kan mij niet direct voorstellen dat je daar wat aan moet passen als het op de mobiel wel werkt, maar toch.

Als je op de sync knop drukt haalt hij wel direct de mail netjes op? Ik ben niet echt bekend met die mail app, maar ik weet wel van outlook bij mijn ouders dat die soms ineens onderin een fout gaf bij het ophalen van de mail (als de laptop in standby was geweest bijvoorbeeld) en dat die het pas weer lekker deed nadat je dan 1x handmatig gesynct had. Ook als je het een keer handmatig gedaan hebt doet hij het daarna niet automatisch?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Even de app opnieuw installeren zal het probleem vast oplossen.

Als dat niet zo is zou ik is naar de beveiligin settings kijken. Volgens mij moet je met two factor authenticatie apps die gebruik maken van goedkeuren.

[ Voor 55% gewijzigd door NLKornolio op 15-03-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45
Het is een @hotmail.com e-mail adres, maar dat is pas anderhalf jaar oud.

Ik zal de app eens opnieuw installeren, als ik dat voor elkaar krijg. In de windows store geeft die aan up to date te zijn, maar een verwijderknop kan ik zoals gewoonlijk weer niet vinden in die store.

Edit:

Ok verwijderd via de Shell, opnieuw geinstalleerd en in principe zelfde probleem.
Maar ik merk nu op dat er een 'prioriteit' tabblad is en een 'overige'.

De mail komt nu dus binnen in de 'prioriteit', maar dat is dus verwarrend en moet gewoon in 1 overzicht komen... Even kijken of ik dat ergens kan vinden...

Edit2: Die instelling ook weer gevonden en het lijkt nu weer te werken. Herinstallatie zal het probleem dus hebben opgelost, maar dat gaat blijkbaar niet al te simpel :).

[ Voor 49% gewijzigd door BLACKfm op 15-03-2017 21:05 ]

Litebit.eu voorraad check :).