Ik zou toch willen voorstellen om dit topic naar het TMF te verplaatsen... (dat ik dat nog eens mag meemaken, meestal vraag ik het omgekeerde...

)
Maar ik wil toch even op het voorstel ingaan, want ik kan me goed voorstellen dat je niet tevreden bent met het huidige systeem. Daarin ben je echt niet de enige.
Ik zou veel liever iets zien zodat alleen moddereters enzow scores kunnen uitdelen,
Ik neem aan dat je hiermee niet de GoT-moddereters bedoelt, want die zouden dat alleen al om de tijd die het kost niet kunnen doen. Het zou dan dus met een speciale vaste groep T.net-moddereters moeten. Toch heeft het systeem al een dik half jaar op die manier gefunctioneerd, maar veel mensen waren toen ontevreden: lang niet alle reacties werden gemodereerd en de moderaties waren vaak subjectief.
Daarom is er eind zomer 2000 een nieuw moderatiesysteem geïntroduceerd en nu kan dus iedereen modereren. Op zich werkt dat systeem juist hartstikke goed: zo'n 80 à 90 procent van de reacties wordt automatisch goed gemod. Voor de rest van de reacties, is het soms nodig dat ze worden 'aangepakt' via het
TMF (Tweakers.net Moddereter Forum), alwaar foute moderaties aan de kaak gesteld kunnen worden.
Toch zijn er dan nog een aantal reacties, die door de mazen van het net glippen en om daar ook oplossingen voor te verzinnen lopen er al een tijdje discussies over een aantal 'kleine' aanpassingen in het moderatiesysteem. Dat is een traag en moeilijk proces, maar uiteindelijk komen we er wel.
Ik zou je willen uitnodigen om ook eens langs te komen in het TMF. Snuffel eens door wat draadjes en als je vragen of een andere invalshoek hebt, schroom dan vooral niet om (gefundeerd) te reageren.
Voor wat betreft de poll, zou ik willen zeggen dat dat IMHO geen goed idee is. Daarmee geef je gebruikers alleen de gelegenheid om hun (on)genoegen te uiten en als je echt iets wilt veranderen aan het modsysteem kun je daar helemaal niets mee...
Je wil juist weten wáárom mensen (on)tevreden zijn!
Never stop seeking what seems unobtainable...