Toon posts:

Aan alle modjes enzow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eens effe een poll voorstellen voor op de frontpage, ik zou zeggen, kijk es naar de mening van de mensen over het ratingsysteem, ik vind het persoonlijk kut hoe de mensen soms goeie berichtjes afbreken. Ik zou veel liever iets zien zodat alleen moddereters enzow scores kunnen uitdelen, ik vind het echt niet meer leuk, eerst zie je je score altijd stijgen en daarna crasht hij ook down. Ik vind het dus een slecht systeem en ik stel dus deze poll voor om eens te zien hoe anderen erover denken, en indien de poll een duidelijk beeld oplevert stel ik veranderingen in het reglement voor. Dank voor u aandacht.

p.s. ik wist niet goed in welk forum dit te plaatsen, indien ik verkeerd zit, smijt jum maar ergens anders heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou toch willen voorstellen om dit topic naar het TMF te verplaatsen... (dat ik dat nog eens mag meemaken, meestal vraag ik het omgekeerde... :) )

Maar ik wil toch even op het voorstel ingaan, want ik kan me goed voorstellen dat je niet tevreden bent met het huidige systeem. Daarin ben je echt niet de enige.
Ik zou veel liever iets zien zodat alleen moddereters enzow scores kunnen uitdelen,
Ik neem aan dat je hiermee niet de GoT-moddereters bedoelt, want die zouden dat alleen al om de tijd die het kost niet kunnen doen. Het zou dan dus met een speciale vaste groep T.net-moddereters moeten. Toch heeft het systeem al een dik half jaar op die manier gefunctioneerd, maar veel mensen waren toen ontevreden: lang niet alle reacties werden gemodereerd en de moderaties waren vaak subjectief.
Daarom is er eind zomer 2000 een nieuw moderatiesysteem geïntroduceerd en nu kan dus iedereen modereren. Op zich werkt dat systeem juist hartstikke goed: zo'n 80 à 90 procent van de reacties wordt automatisch goed gemod. Voor de rest van de reacties, is het soms nodig dat ze worden 'aangepakt' via het TMF (Tweakers.net Moddereter Forum), alwaar foute moderaties aan de kaak gesteld kunnen worden.
Toch zijn er dan nog een aantal reacties, die door de mazen van het net glippen en om daar ook oplossingen voor te verzinnen lopen er al een tijdje discussies over een aantal 'kleine' aanpassingen in het moderatiesysteem. Dat is een traag en moeilijk proces, maar uiteindelijk komen we er wel.

Ik zou je willen uitnodigen om ook eens langs te komen in het TMF. Snuffel eens door wat draadjes en als je vragen of een andere invalshoek hebt, schroom dan vooral niet om (gefundeerd) te reageren.

Voor wat betreft de poll, zou ik willen zeggen dat dat IMHO geen goed idee is. Daarmee geef je gebruikers alleen de gelegenheid om hun (on)genoegen te uiten en als je echt iets wilt veranderen aan het modsysteem kun je daar helemaal niets mee...
Je wil juist weten wáárom mensen (on)tevreden zijn! :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
ik vind het echt niet meer leuk, eerst zie je je score altijd stijgen en daarna crasht hij ook down.
Ik ben het 1 volledig met thor eens om eens een keer in tmf te kijken en 2 de scores worden soms bepaald door mensen die inderdaad niet weten hoe ze moeten modden en dan vaak maar denken van daar ben ik het niet mee eens dus is het een troll.

Wat mij betreft is het huidige mod systeem niet eens zo slecht maar de gebruikers die het willen doen weten vaak gewoon niet waar ze aan beginnen.

Stel je hebt iemand die dus een reactie schrijft op een artikel waar hij 100% van weet dit is een must read voor iedereen. En hij staat nog geen 2 minuten later op -1 flame. Dan kan hij zijn reactie editen met wat is dit nou (en dan een aantal niet christelijke woorden), of hij kan netjes klagen in TMF waar het eigenlijk voor bedoeld is. Als hij de 2e optie pakt wordt er wat mee gedaan en komt er een ze veel mogelijk subjective beoordeling voor terug (als de weging mee werkt dan he).

Eigenlijk wat ik wil zeggen het werkt goed als mensen weten hoe ze moeten modden en dat dan ook doen. Maar daar zijn nu ook een aantal topics over aan de gang in TMF.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Move > TMF

Ik ben het overigens met je eens: ik vind het reactiesysteem volkomen overbodig. Maar wie ben ik :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig lopen er nu draden met (mogelijke) verbeterpunten, er wordt dus gewerkt aan de winkel.

Het modsysteem is daar een deel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind juist heel goed, dat niet een keer de redactie (als ik het zo kan noemen) modereert maar juist de bezoekers.

Zo voel je je veel meer betrokken tot het geheel. :) :) Als je het de redactie laat doen, dan gaat het steeds meer op een soort nieuwskrant lijken. Tweakers.net weerspiegelt ons de gebruikers. Dat is goed.

De redactie van de volkskrant bijvoorbeeld, wordt die soms door het volk gemodereert??

;)
Pagina: 1