A7V + Maxtor en WinME

Pagina: 1
Acties:

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb hier nu een Asus A7v mobo in een systeempje zitten. IK heb echter een paar probleempjes:

- als de maxtor VL30 HD op de promise controller zit krijg ik windows ME niet geinstalleerd (foute cab-files en zo). (ik kan overigens wel de schijven formatteren e.d.)

Als ik hem op de normale ide-controller zet kan ik wel alles normaal installen.

-Als ik alle drivers netjes heb geinstalled kan ik de hd op de promise zetten. Dit gaat eventjes goed. Al vrij snel krijg ik na een reboot allerlei registry problemen. Ding moet worden teruggezet en zo.. Dit blijft zo doorgaan.

Zijn er meerdere mensen met een maxtor en een A7V? Zo ja.. Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Een bios update misschien ?
Ik doe ook maar een gooi, want ik heb precies dezelfde combinatie en no problems (maar wel de laatste Bios versie)

• Coyote
Zojuist geprobeerd.
Ik kom nou al iets verder in de installatie, maar na verloop van tijd geeft ie alsnog fouten.

edit:

Het volgende wat ik maar eens ga proberen (op advies van een vriend) is een andere ide-cable.

Verwijderd

Ik heb ook een A7V met een Maxtor 30,7 Gb hd en Windows ME geinstalleerd. Het loopt nu een week perfect!
Ik heb de maxtor trouwens op de ATA 100 controller aangesloten.
Verder heb ik Pioneer DVD 105 op prim. master ide en hp8100i prim. slave
en nog een IBM hd 6,4 Gb op sec. master
werkt perfect!

Verwijderd

ik heb ook een probleem met de combinatie maxtor a7v. Dat registerprobleem heb ik ook gehad, maar dat werd veroorzaakt door slecht geheugen. iedere keer als ik het geheugen op 133 had gezet had ik die problemen.
Nu met ander geheugen is dat opgelost.

ik zit nu nog met een ander probleem: De hd is verschrikkelijk langzaam. als ik iets zoals UT opstart duurt dat gewoon minuten.
Ik heb echt vanalles al geprobeerd, maar ik ga binnekort maar terug na decomputerwinkel. Misschien kunnen die het oplossen of onderdelen vervangen?

ik heb een
a7v
thunderbird 750
128 mb 133
maxtor 20,2 ata 100 7200rmp
asus 6800 dlx
sb live (niet aangesloten)
modem 56k (niet aangesloten)
cd brander acer (niet aangesloten)
Ik heb winme gebrobeerd en win 98SE

• Coyote
Het probleem lijkt nu opgelost. Het was waarschijnlijk toch te wijten aan een enigzins brakke ata-kabel (bedankt Asus).
Ik heb hem nou omgewisseld met een kabeltje van een CUV4X. Sindsdien geen probs meer.

p@trick, het opstarten van UT duurt normaal ook best lang, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Pagina: 1