Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT-WA7500 W.A.P.

Pagina: 1
Acties:

• Joostv85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09-2022
Beste,

Ik moet een oude W.A.P. in het netwerk installeren, het gaat over de AT-WA7500.
Het probleem is dat de inloggegevens wanneer je deze wilt benaderen via de webbrowser, vergeten zijn.
Nu heb ik op het internet al gezocht hoe je deze W.A.P. een factory reset kan geven, tevergeefs heeft dit geen succesvol resultaat opgeleverd. Nu luidt mijn vraag als volgt; weet een van jullie hoe ik dit moet doen?

Afbeeldingslocatie: https://cybarcode.com/sites/default/files/styles/xlarge_1/public/images/allied_telesis/at-wa7500.jpg?itok=sp6BtsUy

Met vriendelijke groet,
Joost

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Waarom wil je deze precies gebruiken? Eigenlijk is het een "slecht ding"

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Van wie moet je dat? Het is inderdaad een bejaarde onder de accesspoints, waarbij ondersteuning door de clients ook minder wordt.

Bij een ander AT apparaat is het default account "manager" met password "friend" (zonder quotes). De moeite om het even te proberen. Na een factory reset zou mogelijk deze gegevens gebruikt kunnen worden om in te loggen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RobinF schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:10:
Waarom wil je deze precies gebruiken? Eigenlijk is het een "slecht ding"
Het is hoogbejaard, maar is qua featureset een paar treetjes hoger dan meeste consumentenspul. 802.3af PoE, 802.1Q VLANs en zo nog wat dingen. Waarschijnlijk is dit onderdeel van grotere installatie.
lier schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:03:
Van wie moet je dat? Het is inderdaad een bejaarde onder de accesspoints, waarbij ondersteuning door de clients ook minder wordt.
WiFi is backwards compatible. Je nieuwste snelste 4x4 MiMo client kan nog altijd terugschakelen naar 1Mbps 802.11 (pre-WiFi-b) als het nodig is. Performance gaat natuurlijk maar op WiFi-a/g niveau zijn, maar het zal prima werken.
Bij een ander AT apparaat is het default account "manager" met password "friend" (zonder quotes). De moeite om het even te proberen. Na een factory reset zou mogelijk deze gegevens gebruikt kunnen worden om in te loggen.
Mogelijk. Eea hangt natuurlijk af van exact hoe je in probeert te loggen.

TS, kun je wat meer info geven, dan kunnen wij beter met je mee denken.

Oslik blyat! Oslik!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

dion_b schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:16:
WiFi is backwards compatible. Je nieuwste snelste 4x4 MiMo client kan nog altijd terugschakelen naar 1Mbps 802.11 (pre-WiFi-b) als het nodig is. Performance gaat natuurlijk maar op WiFi-a/g niveau zijn, maar het zal prima werken.
WPA als "beste" beveiliging is niet meer voldoende voor sommige apparaten. Vandaar mijn opmerking.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lier schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:24:
[...]

WPA als "beste" beveiliging is niet meer voldoende voor sommige apparaten. Vandaar mijn opmerking.
WPA/TKIP is in 802.11-2016 inderdaad deprecated voor AP's, maar client devices horen nog steeds backwards compatible te zijn. Moet de eerste client nog tegenkomen die geen WEP doet, laat staan WPA1.

Hoe dan ook vrij loze discussie - TS heeft die AP niet nieuw aangeschaft maar heeft blijkbaar beheer over een netwerk met deze oude dingen erin. Waar dan ook het voor wordt gebruikt, het voldoet blijkbaar nog steeds...

TS, nu ik erbij stil sta, dat ding heeft een levensgrote DB9 seriele poort. Probeer eens daarmee in te loggen, vaak heb je dan meer opties dan via een webbrowser.

Oslik blyat! Oslik!

• Joostv85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09-2022
Beste,

Deze pas ik toe in mijn eigen kleine privé netwerkje, om wat zaken te testen.
Ten eerste hartstikke bedankt voor de reacties, alleen ik kom er écht niet in via de browser (username en password). Ik moet dus een factory reset uitvoeren, alleen weet ik niet hoe...
Pagina: 1