Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van de week is mijn MSI Z77A-G45 moederbord overleden en omdat er eigenlijk geen soortgelijke bordjes meer te verkrijgen zijn, heb ik besloten om m'n PC maar een (noodzakelijk) upgrade te geven. De PC wordt voornamelijk gebruikt om te gamen (BF1, The Witcher 3 bijv.), downloaden, Plex draaien en het normale kantoorgebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Benodigd zijn een nieuwe CPU, moederbord en geheugen. Daarnaast vond ik het wel verstandig om nu ook gelijk de voeding maar eens te vervangen. Die is namelijk inmiddels ook alweer 10 jaar oud en niet echt een A-merk zeg maar. Ook een nieuwe CPU koeler waarschijnlijk.
Deze huidige onderdelen moeten dus worden vervangen:
Niet echt een merkvoorkeur, heb zelf wel goede ervaringen met ASUS en MSI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan de benodigde onderdelen maximaal 600 EUR uitgeven. Liefst minder als het kan natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de volgende onderdelen mee naar de nieuwe setup:
Niet echt specifieke wensen op zich. Zolang het maar weer future-proof is voor de komende jaren. Hoogstwaarschijnlijk ga ik de videokaart volgend jaar ergens vervangen.
Ga je overklokken?
Ondanks dat mijn vorige CPU overklokbaar was, ga ik me er niet meer aan wagen. K varianten van CPU's zal ik dus niet nodig hebben.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf onderstaande lijstje samengesteld en was benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties!
Van de week is mijn MSI Z77A-G45 moederbord overleden en omdat er eigenlijk geen soortgelijke bordjes meer te verkrijgen zijn, heb ik besloten om m'n PC maar een (noodzakelijk) upgrade te geven. De PC wordt voornamelijk gebruikt om te gamen (BF1, The Witcher 3 bijv.), downloaden, Plex draaien en het normale kantoorgebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Benodigd zijn een nieuwe CPU, moederbord en geheugen. Daarnaast vond ik het wel verstandig om nu ook gelijk de voeding maar eens te vervangen. Die is namelijk inmiddels ook alweer 10 jaar oud en niet echt een A-merk zeg maar. Ook een nieuwe CPU koeler waarschijnlijk.
Deze huidige onderdelen moeten dus worden vervangen:
- Intel Core i5 3570K Boxed
- MSI Z77A-G45
- Recom RC-PEM500
- 2x Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Niet echt een merkvoorkeur, heb zelf wel goede ervaringen met ASUS en MSI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan de benodigde onderdelen maximaal 600 EUR uitgeven. Liefst minder als het kan natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem de volgende onderdelen mee naar de nieuwe setup:
- NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw
- MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
- Seagate Desktop HDD, 3TB
- Samsung Desktop HDD, 750GB (type nr weet ik niet precies)
- Samsung 840 series Pro 128GB
- 2x be quiet! Pure Wings 2, 120mm
- NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Blauw
Niet echt specifieke wensen op zich. Zolang het maar weer future-proof is voor de komende jaren. Hoogstwaarschijnlijk ga ik de videokaart volgend jaar ergens vervangen.
Ga je overklokken?
Ondanks dat mijn vorige CPU overklokbaar was, ga ik me er niet meer aan wagen. K varianten van CPU's zal ik dus niet nodig hebben.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf onderstaande lijstje samengesteld en was benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 234,95 | € 234,95 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,51 | € 22,51 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 66,- | € 66,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 535,36 | |