Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming desktop van rond de 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Idontpicknames
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe desktop. De oude is nu een maand geleden er mee opgehouden. De grafische kaart crashte al wat langer af en toe. Hij gaf dan verticale lijnen over de monitor voordat hij uitviel. Een maand geleden klonk het alsof er onderdelen probeerde op te stijgen, ik dacht eerst dat de buurman met de hogedrukreiniger bezig was. Toen heb ik de pc uitgezet en een tijdje gewacht voordat ik hem weer heb opgestart. Hij startte toen wel op, maar de voeding viel gelijk uit na het inloggen. Dit heeft voor de rest niet heel veel met de build te maken, maar ik dacht laat ik het maar vermelden. Omdat ik weinig verstand van dat soort dingen heb, en toch al een upgrade van plan , heb ik dit een beetje samengesteld.

Wat is je budget?
Rond de 1200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om spellen voorlopig op hoge setting 1080p te spelen, en later een 1440p monitor aan te schaffen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een deel van de aanbevolen 1000 euro pc van januari overgenomen. Ik heb hier wat kleine aanpassingen aan gemaakt;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 203,60€ 203,60
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 439,-€ 439,-
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 83,95€ 83,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1Cooler Master V Series V750€ 109,-€ 109,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.192,35

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een corsair H75 waterkoeler vanuit mijn oude pc staan, en ik vroeg me af of het de moeite waard is om deze te gebruiken in plaats van de boxed fan.

Ook heb ik nog een 250gb SSD en een 1TB HDD vanuit mijn oude PC. De SSD was mijn /c schijf in mijn vorige computer. Ik vroeg me af wat voor stappen ik moet uitvoeren om hem draaiend te krijgen in de nieuwe, of dat ik hem alleen hoef aan te sluiten.

De overige randapparatuur heb ik al. Ik ga een upgrade naar een andere monitor later doen, eerst dit maar even haha.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag willen weten of de voeding niet te sterk is voor wat ik nodig heb. Ook zou ik graag wat advies willen over verdere koeling van de pc. Hoeveel fans gebruikelijk is een build zoals deze en dat soort dingen.
Verdere informatie over het opbouwen zou ook gewaardeerd zijn. Ik heb al wat video's en guides gelezen, maar extra informatie is altijd handig :).

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• qvbreugel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11-2020
(jarig!)
Beste Idontpicknames,

De voeding is inderdaad iets te overkill, aan een 500W voeding zou je voldoende moeten hebben.
Waterkoeling is over het algemeen stukken beter dan de standaard koelers die bij de CPU geleverd worden, ook al is de H75 iets ouder, hij zal ongetwijfeld beter koelen.
Wat betreft verdere koeling, je krijgt 2 fans bij de kast meegeleverd. Samen met de fan van de waterkoeling is dat voldoende.
Ik zou zelf wel even opletten bij de videokaart als je in de toekomst een 1440p monitor wilt kopen.
Thuis gebruik ik ook een GTX1070 en bij nieuwere games merk je dat 1080p ultra wel echt z'n max is.
Aangezien de release van GTX1080Ti, zal de GTX1080 in de komende tijd steeds scherper geprijsd wordt en er zullen heus wel een aantal tweakers zijn die hun huidige 1080 aanbieden bij V&A.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt,

Quinten

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
Idontpicknames schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:11:
[...]
Ook heb ik nog een 250gb SSD en een 1TB HDD vanuit mijn oude PC. De SSD was mijn /c schijf in mijn vorige computer. Ik vroeg me af wat voor stappen ik moet uitvoeren om hem draaiend te krijgen in de nieuwe, of dat ik hem alleen hoef aan te sluiten.
[...]
Aansluiten en gaan, nieuwe drivers erin en windows even opnieuw activeren

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
qvbreugel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:00:
Beste Idontpicknames,

De voeding is inderdaad iets te overkill, aan een 500W voeding zou je voldoende moeten hebben.
Waterkoeling is over het algemeen stukken beter dan de standaard koelers die bij de CPU geleverd worden, ook al is de H75 iets ouder, hij zal ongetwijfeld beter koelen.
Wat betreft verdere koeling, je krijgt 2 fans bij de kast meegeleverd. Samen met de fan van de waterkoeling is dat voldoende.
Ik zou zelf wel even opletten bij de videokaart als je in de toekomst een 1440p monitor wilt kopen.
Thuis gebruik ik ook een GTX1070 en bij nieuwere games merk je dat 1080p ultra wel echt z'n max is.
Aangezien de release van GTX1080Ti, zal de GTX1080 in de komende tijd steeds scherper geprijsd wordt en er zullen heus wel een aantal tweakers zijn die hun huidige 1080 aanbieden bij V&A.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt,

Quinten
ken een jongen met een 1070 die games als bf1 en the witcher 3 zonder issues op 1440p ultra speelt. 1080p ultra is bepaald de max van de 1070 niet

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
youridv1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:06:
[...]

ken een jongen met een 1070 die games als bf1 en the witcher 3 zonder issues op 1440p ultra speelt. 1080p ultra is bepaald de max van de 1070 niet
inderdaad, 1060 komt zelfs nog vaak weg met 1080p als je het niet al te bont maakt met de settings, dat moet de 1070 op zn sokken aankunnen :p

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:58
qvbreugel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:00:
[...]
[...]
Het is een bekend probleem. Ik heb vaak gelezen of verschillende fora dat sommige kaarten probleemloos op 1440p AAA-games op ultra kunnen spelen, maar op 1080p wat tekort komen. Sommige zeggen dat het een bug is en andere zeggen weer iets anders. Het verschilt per kaart is de enige conclusie die ik kon trekken. De meeste hebben hier geen last van, maar het is echt 1 op de 100 kans, als het niet kleiner is.
[...]
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag willen weten of de voeding niet te sterk is voor wat ik nodig heb. Ook zou ik graag wat advies willen over verdere koeling van de pc. Hoeveel fans gebruikelijk is een build zoals deze en dat soort dingen.
Verdere informatie over het opbouwen zou ook gewaardeerd zijn. Ik heb al wat video's en guides gelezen, maar extra informatie is altijd handig :).
Als ik alles zo bij elkaar optel op peak verbruik (in Watt) kom je met een 400-450 Watt voeding er wel uit, mits je de grafische kaart niet gaat overklokken. Het komt niet vaak voor dat je alles op precies het zelfde moment op peak verbruik krijgt. Maar met een GTX 1070 kom je met een 400 Watt voeding wel weg en met de GTX 1080 kom je met een 450 Watt voeding wel weg. Maar aangezien een voeding van 500 tot 550 Watt voeding ruim een tientje duurder is en zelfde en/of betere kwaliteit is, raadt ik een pricewatch: Corsair RM550x of een pricewatch: be quiet! Straight Power 10 500W aan.

Wil je later SLI/Crossfire gaan draaien (dus twee viedeokaarten), dan zou de pricewatch: Corsair RM650x een betere uitkomst zijn. Geen Sli/Crossfire? Dan zou één van de twee bovenstaande prima voldoen.

En op je vraag over hoeveel fans in je build. Ik zou gewoon 3 fans doen, 2 voor intake voorin en 1 voor exhaust achterin. En als je denkt achteraf "ik wil er nog één bij" dan kun je altijd nog fans toevoegen en/of vervangen. ;)

Overigens zal je SSD gewoon plug-n-play moeten werken zonder enige poespas. gewoon aansluiten en klaar. Ik zou hem wel van te voren even formatteren zodat het niet wordt gezien als een OS boot drive, wanneer je de computer opstart door de bios. (althans dat doe ik altijd ten minste).
Pagina: 1