Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volvo wil in 2019 elektrische auto met actieradius van 400km

Pagina: 1
Acties:

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 19:53
Ik zelf als elektrische rijder vind het nieuws wel interessant, maar ik vraag mij af of dit nieuws is voor Tweakers. Er worden ook geen nieuwsberichten geplaatst dat er een nieuwe dieselmotor (o.i.d) is ontwikkeld die zuiniger is. Wat is de reden om dit nieuws te brengen (hetzelfde geldt in geval het nieuws over Tesla of welke ander automerk gaat.)
Het is natuurlijk anders als het onderwerp een technische achtergrond heeft.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We schrijven steeds vaker over elektrische auto's omdat de technologie hier een steeds grotere rol gaat spelen. *Dat* een autofabrikant een elektrisch model gaat uitbrengen is niet meer zo interessant, maar het vergroten van de actieradius is een technologische uitdaging die berichtgeving op Tweakers wel rechtvaardigt. Denk alleen al aan de accuvorderingen die gemaakt moeten worden op dit gebied.

Je ziet ook dat de meeste comments inhoudelijk over technieken gaan. Er vindt momenteel veel innovatie plaats op de automarkt, wat te relateren is aan het gebruik van elektronica. Uiteraard was het fijn geweest als Volvo wat meer details gegeven had over de technieken die ze toe gaan passen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11

BCC

Niet alleen op hardware, maar ook zeker op software gebied.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 19:53
Maar ook bij en in ICE auto's wordt eenzelfde (misschien wel meer) hoeveelheid aan elektronica gebruikt en daar wordt hier niets over geschreven. En met alle respect tov Volvo SUV maar een auto met een actieradius van 400 km is nou niet echt een technologische vooruitgang.