Second Opinion Watercooling Skylake-X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 17:06
Mijn vraag:
Zouden (ervaren) waterkoeler gebruikers, naar het onderstaande lijstje willen kijken?
Ik ga voor het eerst hiermee bezig, en zou graag een second opinion willen op de gekozen waterkoel onderdelen.
Met deze onderdelen wil ik als skyplake-x uitgebracht is mijn nieuwe PC gaan water koelen.

Ik wil met 2 radiators gaan werken, waarvan ik van de 280mm naar de cpu ga, en van de cpu naar de 140mm en dan van de 140mm naar de 2 GTX 1080ers.

Relevante hardware die ik ga gebruiken:
Moederbord: Asus Skylake-X
CPU: Intel i7 XXXX 8 Core
DDR4: Corsair 4x16GB
GPU: Asus 1080 Strix OC SLI
Behuizing: Be Quiet! Dark Base 900 (With Class Window) (Not the Pro)
PSU: Corsair HX1000i
SSD: Samsung 850 Pro 512GB

Wat ik al gevonden heb
Vloeistof: Naboxia Coolforce CF1 UV Acid Green
Tube: PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 1/2 ID - 3/4 OD Clear
Fitting: EK-ACF 13/19mm
Valve: EK-AF Ball G1/4
Radiator: Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 280mm (Top)
Radiator: Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 140mm (Back)
Pomp/Res: EK-XRES 140 Revo D5 PWM
GPU: EK-FC1080 GTX Strix Nickel
GPU Backplate: EK-FC1080 GTX Strix
CPU: EK-Supremacy Evo (Als deze past op een 2066 socket)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

140mm is wel een beetje erg klein voor 2 1080's, vooral als het 1 loop is vanaf de cpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Hoi Mushraw, welke fans ga je op de radiatoren plaatsen? Hou er rekening mee dat je static pressure fans wil gebruiken en de dikke UT60 radiator vereist fans met hogere rpm dan de XT45. Denk eraan: dikkere radiatoren vereisen over het algmeen luidere fans dan dunnere radiatoren, maar kunnen wel meer warmte afdragen.

Ik zou wel een (Y-)splitter -> rotary-adapter op de uitgang van je reservoir doen voor de drain valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
Hoi Rob Krauts,
Ik wou deze versie UCCLA14P fans van Enermax gebruiken.

bedankt voor de tip m.b.t. de (Y)splitter ga ik over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Ok, dat lijken op zich prima static pressure fans.

Aan jouw keuze radiatoren te zien wil je voor de 280 en achter de 140 plaatsen. Nou heb ik jouw kast en zijn specs erbij genomen en ik zie dat je bovenin radiatorruimte hebt. Is er een specifieke reden waarom je geen grote radiator haalt om bovenin te plaatsen?

Als je bovenin een 420 radiator plaatst, dan zou je zelf voorin een 280 nog kunnen plaatsen, afhankelijk wat je met het systeem wil gaan doen (en budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
@Rob Krauts

Ik wou in eerste instantie bovenin ook een grotere radiator kwijt, maar daardoor kan ik de 2x 5,25" sloten niet meer gebruiken. en deze ben ik wel benodigt voor een 4x 2,5" SSD hotswap en een blu-ray station.

Dus dat is voor mij de reden geweest om voor een dikkere 280 te gaan.

qua budget kan ik nu alle kanten nog uit.
het ligt er starks aan hoeveel asus voor de skylake-x moederborden gaat vragen en wat de nieuwe 8 core van intel gaat doen qua prijs.

Met de PC ga ik voornamelijk Gamen, Foto en Muziek bewerking doen.
wel moet de pc de komende 8 jaar voort kunnen, voordat ik weer een nieuw systeem ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Wat je wel kunt bekijken is of je misschien een 2x140 of een 3x120 kwijt zou kunnen, dat te combineren met een 280 voorin. Extra koeloppervlakte is altijd beter dan dikkere radiatoren.

Kijk goed naar wat je met de waterkoeling wil bereiken. Wil je een stille loop? Neem dan dunnere radiatoren, dan kunnen de fans ook stil operen, dit gaat ten koste van iets hogere temperaturen. Maakt stilte niet uit en wil je de beste temperaturen en eventueel overclocken? Neem dan de dikkere radiatoren. Wil je een compromis van stilte en performance of weet je niet precies wat je wil (allround)? Neem dan de standaard 45 cm dikke radiatoren.

Waterkoeling heeft het voordeel dat de onderdelen heel lang mee kunnen, los gezien van de koelblokken natuurlijk. Grotere radiatoren heb je in de toekomst ook meer plezier van (spreek uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
@Rob Krauts

Ik zal dat is gaan bekijken of het voor mij mogelijk is om dat in de behuizing kwijt te kunnen.
heb momenteel de behuizing nog niet gekocht, heb nog een vraag uit staan bij be quiet!

Eigelijk wil ik een zo stil mogelijke pc maar het moet ook goed koelen dus het zal een compromis worden. Overclocken ga ik sowieso niet doen.

Bedankt voor jou reactie('s) en informatie :)
Ik ga ermee aan de slag
Pagina: 1