Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinnamen onbereikbaar vanuit thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 10:41
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe modem gekregen van Ziggo. Ik draai als hobby een webserver in het thuisnetwerk en kon voorheen met het vorige modem alle domeinnamen bereiken vanuit dat netwerk welke doorverwezen worden naar de webserver.

Dit werkt echter niet meer met het nieuwe modem. Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen zonder een eigen DNS te draaien?

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 16:45
Je nieuwe router ondersteund zo te lezen geen loopback, maw, de router ziet dat de dns point naar zijn eigen adres, en zou het pakketje direct om moeten sturen, maar doet dit niet. soms is het een optie in de router, welk model heb je?

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 21:05
Even kijken of je de optie NAT-Loopback aan kan zetten in je router.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Als je nat loopback niet aan kunt zetten dan kun je je host file ook aanpassen.

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 10:41
@mclegodude Ik heb de Connect Box 5.01 maar lees dat deze modem geen NAT-Loopback ondersteund.

@.Maarten Dat is momenteel een tijdelijke oplossing maar ik heb aardig wat domeinnamen + subdomeinen en meerdere apparaten waarbij het moeilijk is om de hostfile aan te passen (mobiel welke niet geroot is), dat dit uiteindelijk geen oplossing zal zijn.

Ik heb DMZ enabled zodat al het verkeer direct bij mijn Archer C5 komt, maar ik kon niets vinden dat deze router Nat-loopback ondersteund.

[ Voor 16% gewijzigd door ZeroXT op 15-03-2017 13:32 ]

• mclegodude
laat de modem van ziggo bridgen, je archer C5 krijgt dan het publieke IP adres. op de C5 moet je dan NAT boost uitzetten, die functie zorgt er voor dat nat loopback namelijk niet werkt op je Archer. Daarna zou het moeten werken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mclegodude schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:56:
... op de C5 moet je dan NAT boost uitzetten...
Dat kost je wel zo'n 50% van je throughput

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mclegodude
Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Dat kost je wel zo'n 50% van je throughput
T is of 50% van je throughput opofferen, of geen loopback. en aangezien de c5 een vrij capabele router is, en je thuis nooit echt een gigabit vol zal trekken over meerdere poorten komt dat ook wel goed denk ik.
Pagina: 1