Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Blaflul
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12-2020
Hallo, ik heb laatst een gopro hero 4 black gekocht en ben lekker aan het opnemen geweest in 120 fps op de wintersport. Thuis aangekomen blijkt dat mijn pc er met alle mediaplayers geen raad mee weet op 1 na. Het beeld is schokkerig en soms zelfs voorzien van groene vlakken. Op de laptop van mijn vriendin speelt hetwelk gewoon normaal af met elke mediaplayer. In principe heb ik meer ram en meer processorsnelheid dan haar alleen is mijn chipset wel nog van de derde generatie.
Ik kan nu helaas mijn volledige setup niet posten, dat kan ik vanavond wel doen eventueel. Ik vroeg me af of een overstap naar een chipset van de laatste generatie voor prestatieverbetering zal zorgen zodat ik gewoon kan afspelen en editen in 120 frames. Zowel de oude als de nieuwe chipset is een Intel i5 chipset.
Alvast bedankt

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Zonder te weten wat voor computer je nu hebt valt er bijna helemaal niks over te zeggen, je had dus net zo goed kunnen wachten met een topic maken tot je wel deze informatie hebt.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dan nog vermoed ik eerder dat het een driver/codec probleem is dan gebrek aan cpu. zo traag is een (oude)i5 niet. (en dan nog eerder GPU), en waarom in hemelsnaam in 120fps opnemen als je het rechtstreeks wil afspelen, daar maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee :?

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 15-03-2017 10:08 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:49
Neem je de video op in 4k?zo ja dan is het niet zo vreemd,lang niet alle computers kunnen 4k video afspelen.

Over welke hardware hebben we het hier,graag alle specs van beide pc's.

• Blaflul
120 fps is voor slow motion als ik er een leuk truukje doorheen gooi en voor sommige off piste stukken. Voorlopig ben ik alleen nog maar bezig geweest rechtstreeks af te spelen om te proberen om een selectie te maken maar dit gaat niet vanwege de storende playback dus editen hoef ik helemaal niet aan te beginnen nog. Ik neem het niet in 4k op, gewoon 1080 in de toekomst zou Ik het wel willen doen maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. Ik post vanavond gelijk de volledige specs van beide systemen.

• Blaflul
Specificaties opgezocht, mijn huidige systeem waar ik het dus niet op voor elkaar krijg is:

Operating System
Windows 8.1 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
10.0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI H61M-E33(B3)(MS-7680) (SOCKET 0)
Graphics
PLE2407HDS (1920x1080@60Hz)
3072MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)
Storage
111GB KINGSTON SHFS37A120G ATA Device (SSD)
931GB Seagate ST31000524AS ATA Device (SATA)

Mijn vriendin haar laptop:

Operating System

Windows 10 Home 64-bit

CPU

Intel Core i5 7500U @ 2.50GHz

Kaby Lake-U/Y 14nm Technology

RAM

8,00GB Single-Channel Unknown @ 1064MHz (15-15-15-35)

Motherboard

HP 822C (U3E1)

Graphics

Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)

Intel HD Graphics 620 (HP)

Storage

238GB SanDisk SD8SN8U-256G-1006 (SSD)

De eventuele upgrade die ik voor ogen had:
https://www.alternate.nl/...l/product/1330551?lk=9527

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38

D4NG3R

kiwi

:)

Gebruik je de laatste drivers voor je GPU en audiokaart?

Welke spelers heb je daarnaast geprobeerd. MPC:HC en VLC (geen extra codec packs installeren!) Moeten prima om kunnen gaan met de bestanden, zeker op dat systeem.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:49
Heeft dus te maken dat die van je vriendin een kapy lake cpu heeft, bekijk dit maar eens:

nieuws: Netflix is in de browser alleen in 4k te streamen met Intel Kaby Lake...

reviews: Kaby Lake: dezelfde architectuur, maar iets sneller

De kapy lake is veel beter in het decoden van 4K , effiecenter

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 15-03-2017 19:29 ]

• Blaflul
GPU en audiokaart drivers heb ik allemaal geupdate. Spelers die ik geprobeerd heb zijn:
Windows media player, vlc en de mediaplayer die bij het K-Litecodecpack meegeleverd werd. De laatste is de enige die het doet op een manier waar naar te kijken valt maar ook hierbij heb ik het idee dat hij een frame overslaat her en der en het ziet er op de een of andere manier soms een beetje versneld uit.

De apps van gopro zijn ronduit dramatisch te noemen, zowel Quik als studio.

Spellen als gta5 en bf4 speel ik op high tot ultra settings en dat lukt gewoon goed,dit gaf mij het idee dat het eigenlijk niet aan mijn systeem zou kunnen liggen maar na het updaten van al mijn drivers en codecs is het dit dan dus toch? Overigens speel ik het niet in 4k af he, ik zit op 1080p.

Als het er dus naar uitziet dat ik moet upgraden, maak ik dan een goede keus met dit kitje? Meer dan dit gaat mijn budget niet toelaten vrees ik.

Verwijderd

freaky35 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:27:
Hij gebruikt volgens eigen zeggen geen 4K.

Controleer de temperaturen van het 1e systeem eens, vooral cpu, met Realtemp, check ook of hij bij het afspelen de kloksnelheid op max zet.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik gok dat je een Amd radeon 7950/7970/280X hebt. Die ondersteunt wel h264 (codec die de gopro gebruikt), maar niet op heel hoge resoluties.

Het grote punt is dat als de ondersteuning er is, het prima draait, maar als dat er niet is, het ook gelijk heel slecht gaat. Het decoderen van video kost dan heel veel cpu-kracht.

Er zijn x64 chips, de Apollo Lake-chipsets die 6 watt TDP hebben, en zelfs de veel zwaardere h265 (Hevc) codec aankunnen op 4K@60 Hz op 10 bit met 300 Mbit/s. Vele malen sneller dus op dat specifieke gebied, puur omdat er ondersteuning is. Op cpu-gebied zijn ze nog niet de helft zo snel als jouw 3570.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38

D4NG3R

kiwi

:)

freaky35 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:27:
Heeft dus te maken dat die van je vriendin een kapy lake cpu heeft, bekijk dit maar eens:

nieuws: Netflix is in de browser alleen in 4k te streamen met Intel Kaby Lake...

reviews: Kaby Lake: dezelfde architectuur, maar iets sneller

De HW van de TS zou er zonder hardwareacceleratie ook geen problemen mee mogen hebben. Maar GoPro gebruikt ouderwets H264, en dat word gewoon prima geaccelereerd door zowel de GPU van de TS, ook op die resolutie. Daar komt bij dat de reden van Netflix waarschijnlijk is om te voorkomen dat mensen met midrange/lowend systemen gaan klagen dat de playback zo slecht is.
Blaflul schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:39:
vlc en de mediaplayer die bij het K-Litecodecpack meegeleverd werd.
Ik gok dat je MPC:HC via Ninite geinstalleerd hebt? Gooi de K-Lite codecs weg en download gewoon de standalone versie: https://mpc-hc.org/

Codecs doen vaak meer kwaad dan dat ze goed doen bij MPC:HC en VLC.

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2017 20:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Blaflul
White Feather schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:59:
Ik gok dat je een Amd radeon 7950/7970/280X hebt. Die ondersteunt wel h264 (codec die de gopro gebruikt), maar niet op heel hoge resoluties.

Het grote punt is dat als de ondersteuning er is, het prima draait, maar als dat er niet is, het ook gelijk heel slecht gaat. Het decoderen van video kost dan heel veel cpu-kracht.

Er zijn x64 chips, de Apollo Lake-chipsets die 6 watt TDP hebben, en zelfs de veel zwaardere h265 (Hevc) codec aankunnen op 4K@60 Hz op 10 bit met 300 Mbit/s. Vele malen sneller dus op dat specifieke gebied, puur omdat er ondersteuning is. Op cpu-gebied zijn ze nog niet de helft zo snel als jouw 3570.
Klopt een r9 280 ,dit wil volgens jou dus zeggen dat mijn videokaart het probleem is?
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:59:
[...]

Controleer de temperaturen van het 1e systeem eens, vooral cpu, met Realtemp, check ook of hij bij het afspelen de kloksnelheid op max zet.
Deze zitten tussen de 30 en 37 graden bij het afspelen wordt er 52% van mijn cpu gebruikt.
D4NG3R schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:16:
[...]

De HW van de TS zou er zonder hardwareacceleratie ook geen problemen mee mogen hebben. Maar GoPro gebruikt ouderwets H264, en dat word gewoon prima geaccelereerd door zowel de GPU van de TS, ook op die resolutie. Daar komt bij dat de reden van Netflix waarschijnlijk is om te voorkomen dat mensen met midrange/lowend systemen gaan klagen dat de playback zo slecht is.

[...]

Ik gok dat je MPC:HC via Ninite geinstalleerd hebt? Gooi de K-Lite codecs weg en download gewoon de standalone versie: https://mpc-hc.org/
Klopt. Zojuist gedaan maar nu is het via deze player ook niet om aan te gluren..

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb zelf geen GoPro, maar ik neem aan dat je dat ding via USB aansluit? Zo ja, gebruik je een USB3.0 poort?

• Blaflul
Geen usb 3.0. Bestanden heb ik op mijn SSD en mijn normale HDD gezet, bij allebei hetzelfde euvel. Dit zou volgens mij dus het probleem niet kunnen zijn?

• Blaflul
Als ik vanavond mijn hdmi poort van mijn moederbord gebruik en hij doet het daar wel op kan ik concluderen dat het mijn videokaart inderdaad is toch? Zou dit https://www.alternate.nl/...l/product/1302424?lk=7111 dan eventueel een goede vervanger kunnen zijn van mijn huidige kaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Blaflul op 16-03-2017 08:56 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Blaflul schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:54:
Als ik vanavond mijn hdmi poort van mijn moederbord gebruik en hij doet het daar wel op kan ik concluderen dat het mijn videokaart inderdaad is toch? Zou dit https://www.alternate.nl/...l/product/1302424?lk=7111 dan eventueel een goede vervanger kunnen zijn van mijn huidige kaart?
Ja, maar veel te duur. Voor die prijs kan je beter een pricewatch: HIS RX 470 iCooler OC 4GB nemen.

• Blaflul
Hij is te koop in de outlet voor 149, en anders is hij een euro duurder dan de HIS, die kost 186. Daarbij vraag ik me ook af of het niet verstandig is om een nvidea te nemen, heb geen zin om met die kaart voor hetzelfde probleem te staan ivm met ondersteuning. Past deze kaart ook op mijn moederbord, hoe kan ik dat zelf checken? Iedereen in ieder geval ontzettend bedankt voor de hulp!

Edit:
Ik heb zelf uiteraard wel geprobeerd te checken of hij past, hij heeft dezelfde pci aansluiting als mijn huidige kaart en is ook iets kleiner in lengte als ik het goed lees. Hier houdt mijn kennis dan ook wel op dus vandaar mijn vraag of ik nog ergens anders naar moet kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Blaflul op 16-03-2017 09:49 ]

• Blaflul
Sorry, ik had de context niet helemaal goed geloof ik, voor dat geld is die HIS een betere keuze dus. Ik ben op zoek geweest naar de vorm van mijn Radeon maar kan dat nergens vinden, ik gok een atx? Aangezien mijn bord geen atx is geloof ik maar als die r9 past zou dat met deze dus ook wel goedkomen lijkt mij? Ik kan ook een amd rx 460 voor 165€ nieuw kopen, zal dit ook een oplossing zijn? Die kan ik namelijk vanmiddag al halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Blaflul op 16-03-2017 11:20 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Blaflul schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:11:
Sorry, ik had de context niet helemaal goed geloof ik, voor dat geld is die HIS een betere keuze dus. Ik ben op zoek geweest naar de vorm van mijn Radeon maar kan dat nergens vinden, ik gok een atx? Aangezien mijn bord geen atx is geloof ik maar als die r9 past zou dat met deze dus ook wel goedkomen lijkt mij? Ik kan ook een amd rx 460 voor 165€ nieuw kopen, zal dit ook een oplossing zijn? Die kan ik namelijk vanmiddag al halen.
GPUs hebben geen form factor. De rx470 is bij verre na de snellere kaart.
Pagina: 1