Netwerk wandcontactdoos testen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.884 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo,
Ik ben bezig met het aanleggen van een paar netwerk wandcontactdozen (is nieuw voor mij).
Ik heb de lsa strook aangesloten en getest, maar het zit niet goed aangesloten (tester geeft niets aan).

Wat ik graag wil weten is of dit aan mij ligt (kans is groot:(), of dat de kabel aan beide zijden aangesloten moet zijn om goed te kunnen testen (nu is dus alleen de zijde van de wandcontactdoos aangesloten, andere kan hangt nog gewoon afgeknipt los).

Kan ik uitsluiten dat het eraan ligt dat de ene zijde nog niet afgemonteerd is, en moet ik alles loshalen?

Dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Er is nu 1 kant van een kabel aangesloten? Hoe heb je getest dan? De kabeltesters die ik ken moet je gebruiken aan beide kanten van de utp kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
het is geen utp kabel, maar een aansluiting op een wandcontactdoos.
Ik heb de zijde van de wandcontactdoos (lsa) vastgemaakt, het andere einde hangt nog los
Ik heb getest door er een utp kabel in te steken en dan te meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

? Een kabel tester bestaat altijd uit twee delen. Die moeten BEIDE aangesloten zijn, wil je kunnen testen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
sorry, ik begrijp het denk ik niet helemaal.

Als ik de kabeltester (apparaatje) met een utp kabel aansluit op bijvoorbeeld een switch, dan gaan 1 voor 1 acht lampjes branden.

Als ik de kabeltester aansluit op mijn wandcontactdoos gebeurt er niets.

Dat is in wezen toch hetzelfde als die switch doormeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De werking van een tester is als volgt;

De aders van de kabel worden stuk voor stuk gecontroleerd, en daarmee gaat het bijbehorende lampje branden.

Daarmee is wel van belang dat de kabel met beide uiteinden in de tester zit, anders is de test niet te voltooien. (De test gaat er aan 1 kant in, en kan er niet uit zegmaar.)

Betreft het zo'n kabeltester?
https://www.allekabels.nl...J_Hzpqo2NICFW4z0wodEcgJ6A

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
Ik heb exact deze:)

Dus je zegt dat er nu geen test plaatsvind, omdat de ene zijde van de kabel los hangt en niet in de tester zit?

Maar als ik deze in een switch of wandcontactdoos steek die wel afgemonteerd is doet ie t wel, hoe kan dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
De tester bestaat uit 2 delen, die kun je los van elkaar gebruiken.
Als je een kabel in de tester prikt, en die kabel aansluit op de wandcontactdoos, kun je de andere kant van de wandcontactdoos gebruiken om de verbinding te testen.

Dus:

Tester (1) > kabel > wandcontactdoos > kabel in de muur* > tester (2)

* Op de kabel die los hangt even een connector plaatsen

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
bedankt voor de reacties. Ik voel me alleen heel erg dom, want ik begrijp het gewoon niet.

Als ik alleen het grote deel van de tester met een kabel aansluit op bijvoorbeeld een outlet hier op kantoor, dan test ie keurig. Dus zonder het tweede deel.

hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45
Je ziet dan alleen het signaal dat ie "verstuurt". Je moet het andere uiteinde ook aansluiten om te kijken of het signaal ook aankomt. En de lampjes moeten tegelijk branden (dus 1 en 1, 2 en 2, etc) zodat je weet of je geen adertjes gewisseld hebt :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
Aha,
dus zoals ik test kan ik nooit betrouwbaar testen? Misschien doet ie t dan toch:)

Dus 1 deel in de wandcontactdoos, andere deel in het patchpaneel?

Of kun je met zo'n tester geen wandcontactdozen testen, maar alleen kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:21
JFK1 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:45:
bedankt voor de reacties. Ik voel me alleen heel erg dom, want ik begrijp het gewoon niet.

Als ik alleen het grote deel van de tester met een kabel aansluit op bijvoorbeeld een outlet hier op kantoor, dan test ie keurig. Dus zonder het tweede deel.

hoe zit dat dan?
Ik denk dat dat komt omdat de kabel aan de andere kant 'aangesloten' is. Op iets wat signalen kan ontvangen. Als je kabel los ligt, en je prikt één uiteinde in de tester, kan deze er niks mee want het signaal wordt niet ontvangen. Zodra je op beide uiteinde de tester gebruikt, dan kan hij pakketjes versturen én ontvangen, en dan branden alle lampjes dat het gelukt is. Als enkel een lampje brand, dan is de kabel wel aangesloten, maar niet op de andere kant van de tester, maar kan je wel pakketjes sturen maar heb je geen communicatie tussen de tester.

TESTER > KABEL > SWITCH = 1 lampje, de kabel is 'aangesloten' op 'iets'
TESTER > KABEL > NIKS = Geen lampjes, er is geen aansluiting
TESTER > KABEL > TESTER = Alle lampjes indien succesvol

Die eerste situatie 'TESTER > KABEL > SWITCH' is wat je ook ziet als je een PC/netwerkkaart op een switch o.i.d. aansluit. Als er een verbinding is, branden de lampjes op je netwerkkaart en switch, maar dat is geen garantie dat alles werkt, als het werkt brand ook het oranje lampje (knipperend dat er data wordt verstuurd en ontvangen). Dat 'aangesloten' detectie is het lampje die je ziet in situatie 1.

[ Voor 15% gewijzigd door xoniq op 15-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
Bedankt, ik ga vanavond even het patchpaneel afmonteren, en dan kijk ik even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmannetje
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-03-2024
dank allemaal... al is het 7 jaar later, ik heb hier weer veel van geleerd. laatst zo'n tester gekocht, nu snap ik hoe je een wandcontactdoos kan testen, dat deed ik gisteren gelukkig dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 18:06
Tja het ligt nogal voor de hand.

[ Voor 92% gewijzigd door Ben(V) op 13-03-2024 23:56 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bedankt voor je 'update' @Goofmannetje, Welkom op GoT :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.