Eind 2015 heb ik voor het eerst mijn eigen pc samengesteld, het samenstellen van de componenten heb ik gedaan met hulp van jullie waar ik jullie ook erg dankbaar voor ben! Toch wil ik mijn PC upgraden om onderstaande reden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Omdat ik veel met het programma Inventor Professional werk en hier ook veel aan het renderen ben. Is mijn huidige systeem hier niet geschikt voor. Ook krijg ik problemen als ik met tekeningen werk waar meer dan 5K onderdelen inzitten. Graag wil ik mijn systeem upgraden, ik heb een voorbeeld gebruikt met de componenten van een PC die ik op het werk gebruik. En wil graag van jullie weten of dit kan op basis van de onderdelen die ik al gebruik.
Ook wordt mijn pc nog wel gebruikt voor gamen, ik speel dan voornamelijk Battlefield 1 en wil de grapics dan wel graag op Ultra houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil hier maximaal €1000 voor uittrekken, de componenten ga ik zelf in het systeem monteren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI Radeon RX 480 8GB
Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
TP-Link Archer T9E
Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W
Adata Premier Pro SP900 128GB
Fractal Design Define S
TP-Link Archer T9E
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Xeon E3-1245 v5 Tray
MSI Z270 PC Mate
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 Totaal 32GB
Mijn huidige systeem
Intel Core i5-4460 Boxed
ASRock B85M Pro4
MSI Radeon RX 480 8GB
Fractal Design Define S
TP-Link Archer T9E
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU Totaal 16GB
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie weten of dit allemaal met elkaar werkt, en of mijn voeding nog voldoende is voor deze componenten. Mochten jullie andere suggesties hebben voor componenten dan hoor ik dat ook graag van jullie, graag dan wel onderbouwen waarom het beter is.
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Omdat ik veel met het programma Inventor Professional werk en hier ook veel aan het renderen ben. Is mijn huidige systeem hier niet geschikt voor. Ook krijg ik problemen als ik met tekeningen werk waar meer dan 5K onderdelen inzitten. Graag wil ik mijn systeem upgraden, ik heb een voorbeeld gebruikt met de componenten van een PC die ik op het werk gebruik. En wil graag van jullie weten of dit kan op basis van de onderdelen die ik al gebruik.
Ook wordt mijn pc nog wel gebruikt voor gamen, ik speel dan voornamelijk Battlefield 1 en wil de grapics dan wel graag op Ultra houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil hier maximaal €1000 voor uittrekken, de componenten ga ik zelf in het systeem monteren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI Radeon RX 480 8GB
TP-Link Archer T9E
Fractal Design Define S
TP-Link Archer T9E
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Xeon E3-1245 v5 Tray
MSI Z270 PC Mate
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 Totaal 32GB
Mijn huidige systeem
Intel Core i5-4460 Boxed
ASRock B85M Pro4
MSI Radeon RX 480 8GB
Fractal Design Define S
TP-Link Archer T9E
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU Totaal 16GB
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie weten of dit allemaal met elkaar werkt, en of mijn voeding nog voldoende is voor deze componenten. Mochten jullie andere suggesties hebben voor componenten dan hoor ik dat ook graag van jullie, graag dan wel onderbouwen waarom het beter is.
Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.