Viisual Website Optimizer en Safari

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoi!

Ik heb sinds vandaag in Safari (merkbaar, misschien is het al even; maar ik bezoek meestal de site vanaf m'n mobiel - en die laadt sowieso wat traag :P) het probleem dat steeds als ik een Tweakers pagina open, de pagina lange tijd wit blijft (echt geheel wit) en dan pas alle content laat zien. Met lang heb ik het over minstens 1 volle seconden, soms 2. (Dat kan je weinig vinden, maar als je veel artikelen leest/forum pages opent/door topics heen aan het zoeken bent, is het *super* irritant.)

De oorzaak blijkt te liggen in het blokkeren van een tracker/baken op jullie site, die volgens Ghostery "Visual Website Optimizer" heet. Als ik de blokkade voor die tracker ophef, is het probleem direct opgelost en heb ik nergens last meer van. De andere trackers blokkeren/deblokkeren lost het probleem niet op, het ligt echt specifiek aan die tracker.

Natuurlijk wil ik gewoon trackers en advertenties kunnen blokkeren op Tweakers, dus ik vroeg me af of iemand weet waar dit aan kan liggen en waarom het blokkeren van deze tracker problemen veroorzaakt in Safari?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19
Ik heb precies hetzelfde (ook in Safari) sinds de Dev iteratie van gisteren. Vooral 's avonds erg vervelend.. bij elke nieuwe pagina een witte flits is niet echt prettig voor je ogen :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Erulezz op 15-03-2017 10:01 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
We zijn momenteel aan het testen of we tooling kunnen inzetten om de website te verbeteren. Hiermee kunnen we verschillende ideeën sneller uittesten. Helaas lijkt het erop dat de combinatie van ad-blocker en safari een wit scherm geeft bij deze tool. We gaan het meenemen in de feedback.

Welke versie van safari gebruiken jullie? Ik neem aan op macOS Sierra, maar graag even voor de zekerheid: welke OS versie?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:00
Zvennn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:16:
We zijn momenteel aan het testen of we tooling kunnen inzetten om de website te verbeteren. Hiermee kunnen we verschillende ideeën sneller uittesten. Helaas lijkt het erop dat de combinatie van ad-blocker en safari een wit scherm geeft bij deze tool. We gaan het meenemen in de feedback.

Welke versie van safari gebruiken jullie? Ik neem aan op macOS Sierra, maar graag even voor de zekerheid: welke OS versie?
Hier ook last van op macOS Sierra 10.12.3 en Safari 10.0.3 (12602.4.8).

Oja, zonder adblocker of andere plugins :)

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 15-03-2017 14:39 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19
Hier ook met alles de laatste versie, ook op iOS (10.2) :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• WhatsappHack
  • Niet online
Hier ook macOS Sierra 10.12.3 en Safari 12602.4.8.
Ik gebruik hier overigens Ghostery voor het blokkeren van dit soort trackers.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Satom
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Precies hetzelfde als @WhatsappHack:
Hier ook macOS Sierra 10.12.3 en Safari 12602.4.8.
Ik gebruik hier overigens Ghostery voor het blokkeren van dit soort trackers.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@WhatsappHack: we hebben een kleine aanpassing gedaan aan de loader van onze tool (Visual Website Optimizer - wat imo feitelijk ook geen 'tracker' is maar een 3rd-party dienst die wij zelf afnemen) waarmee dit probleem hopelijk is opgelost.

Intentionally left blank

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

crisp schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:42:
@WhatsappHack: we hebben een kleine aanpassing gedaan aan de loader van onze tool (Visual Website Optimizer - wat imo feitelijk ook geen 'tracker' is maar een 3rd-party dienst die wij zelf afnemen) waarmee dit probleem hopelijk is opgelost.
Yep, dit heeft bij mij het probleem gefixed, was overigens in Firefox bij mij.
De site is nu weer zoals vanouds, supersnel dus :)

Tweakers Discord

• WhatsappHack
  • Niet online
@crisp
Yesss, geen witte schermpjes meer! :) Helemaal top, bedankt :D

Pagina: 1