Whatsapp foto's weg na backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 02:35
Ik heb onlangs mijn Iphone 6 opgestuurd naar Apple omdat deze kapot was. Netjes een backup van mijn Iphone gemaakt en opgestuurd. Ik backup whatsapp altijd via de optie in whatsapp zelf naar Icloud (zodat hij wordt weergegeven bij documenten en gegevens) en niet nog eens dubbel via de backup van "deze iphone".

Ah fijn even tijdelijk whats app backup terug gezet op Iphone 4S.

Iphone 6 kwam terug echter een hele nieuwe (heb ik verder niet eens aan gehad) die heb ik verkocht en daarna een Iphone 7 besteld. Toen de whats app data afgelopen vrijdag gebackupt vanaf de Iphone 4S naar Icloud (file was rond de 1,2-1,3GB) en terug gezet op de Iphone 7. Gesprekken terug, video's terug, maar nu na enkele dagen kom ik erachter dat de foto's niet zijn terug gezet. Ik zie wel dat er een foto zou moeten staan in een gesprek, ik zie zelfs het tijdstip, maar ik zie de foto niet. Ik heb voordat ik achter dit probleem kwam helaas whatsapp van mijn Iphone 4S gewist. Huidige backup is opeens 450MB.

Ik heb vanavond gebeld met Apple USA (NL was al dicht) daar 50min mee bezig geweest en op allerlei manieren hebben ze geprobeerd het terug te halen (Icloud, meegekeken op mijn Iphone), maar dit lukte niet. Mijn backup werkt ook automatisch, dus helaas is de vorige versie al weer overschreven. Ik heb gevraagd kunnen jullie niet de backup van afgelopen vrijdag terug zetten ik vind het niet zo erg als de gesprekken van afgelopen dagen weg zijn (wat nu weg is is 4 jaar), maar dat konden ze niet. Ik geloof niet dat ze niet ergens een backup hebben van mijn telefoon.

Jullie nog suggesties. Ik voel me er echt rot over omdat er zoveel leuke en voor mij belangrijke dingen op staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had een backup met Itunes moeten maken, en niet via de Cloud van Apple. Zodra je nieuwe tel verbinding maakt loop je kans dat je alles overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heel omslachtig, maar heb je toevallig nog een iTunes backup?
Al is ie een maandje of 2 a 3 oud ofzo? Dan kan je die herstellen om je foto's eruit te plukken. Misschien zijn er zelfs tooltjes voor om dat te doen. WhatsApp encrypt lokaal je media niet (anders krijg je gelazer met de foto's app enzo) dus die kan je er zo vanaf trekken.

Overigens komt media later mee. Je herstelt WhatsApp's reservekopie, dan herstelt WhatsApp alle chats. Daarna wordt op de achtergrond alle media herstelt. Als je dat proces onderbroken hebt op enige wijze of door enige actie, en daarna een backup hebt gestart: dan kan er inderdaad iets mis gegaan zijn. Is slechts een theorie... :)

[ Voor 33% gewijzigd door WhatsappHack op 15-03-2017 01:37 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
"Je had een backup met Itunes moeten maken, en niet via de Cloud van Apple. Zodra je nieuwe tel verbinding maakt loop je kans dat je alles overschrijft."

Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld, hoezo overschrijven? Het is nog nooit fout gegaan. Wat ik had moeten doen, tja daarmee los ik dit probleem nu niet op ;).

@Whatsapphack: Ik heb helaas geen Itunes Backup.

[ Voor 19% gewijzigd door M.Alderliesten op 15-03-2017 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
Ik heb van mijn Iphone 4S dus wel whatsapp eraf gegooid wat dagen terug. Zijn er geen tools om verwijderde data terug te halen net als die er bestaan als je iets uit je prullenbak heb weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
M.Alderliesten schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 01:42:
Ik heb van mijn Iphone 4S dus wel whatsapp eraf gegooid wat dagen terug. Zijn er geen tools om verwijderde data terug te halen net als die er bestaan als je iets uit je prullenbak heb weggegooid.
Je hebt WhatsApp eraf gegooid, maar zijn de foto's ook uit je fotoalbum weg...?
Zo neen, haal ze daaruit! Zo ja: neen, dan wordt het heel moeilijk om je spullen nog terug te halen...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
Ik sla ze niet automatisch op in mijn fotoalbum. Ik geloof gewoon niet dat Apple geen data van een paar dagen terug bewaard. Als ik ICloud gebruik en zelfs aan kan tonen dat er eerder foto's stonden (let op video's zijn opgeslagen en die moet je los aangeven) zijn zij verantwoordelijk voor een juiste backup en mijn gegevens. Ben ook wel van plan om te kijken als het vandaag niet lukt met NL backup van Apple een rechtszaak op te starten via mijn rechtsbijstand verzekering. Het is gewoon erg belangrijke data voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
Dat is wellicht niet helemaal waar dat ze verantwoordelijk zijn "IN DE RUIMSTE ZIN TOELAATBAAR ONDER TOEPASSELIJK RECHT, GARANDEERT OF WAARBORGT APPLE NIMMER DAT ENIG MATERIAAL DAT U MOGELIJK VIA DE SERVICE BEWAART OF OPHAALT NIET HET VOORWERP ZAL UITMAKEN VAN ONOPZETTELIJKE BESCHADIGING, CORRUPTIE, VERLIES OF VERWIJDERING VOLGENS DE VOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST EN APPLE ZAL NIET VERANTWOORDELIJK ZIJN IN GEVAL VAN DERGELIJKE BESCHADIGING, CORRUPTIE, VERLIES OF VERWIJDERING. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:22

g0tanks

Moderator CSA
M.Alderliesten schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 01:52:
Ben ook wel van plan om te kijken als het vandaag niet lukt met NL backup van Apple een rechtszaak op te starten via mijn rechtsbijstand verzekering. Het is gewoon erg belangrijke data voor mij.
Ik vind dat je hier wel erg hard van stapel loopt. Voor hetzelfde geld heb je zelf iets over het hoofd gezien waardoor de backup/het herstel niet goed is gegaan. Je zegt ook dat je via WhatsApp de back-up heb gemaakt, die toevallig iCloud gebruikt, wie zegt dat het daar niet mis is gegaan?

Apple's iCloud wordt door zoveel mensen gebruikt dat het mij sterk lijkt dat er zomaar data verdwijnt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Klopt, je kan ze juridisch gezien niets maken. Mede ook omdat ze meerdere stappen aanraden en je verantwoordelijk blijft voor eigen data. En terecht, naar mijn mening.

Data op iCloud overschrijf je door een nieuwe backup te maken. Je hebt niet gecontroleerd of alles over was, maar wel de oude data al verwijderd. Ja dan wordt 't lastig als er ergens iets mis gegaan is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
@g0tanks Ik heb niets over het hoofd gezien. Ik heb de backup vrijdag 2x uitgevoerd in whatsapp en gezien dat de backup 1,2gb was en toen ik hem importeerde in mijn Iphone 7 dezelfde bestandsgrootte. Wat ik al zei m'n gesprekken en video's zijn er wel gewoon. Je kunt nergens selecteren dat foto's niet worden gebackupt.

@WhatsappHack Ja omdat mijn gesprekken en video's wel over waren en whatsapp zelfs meldde "de data wordt op de achtergrond terug geplaatst. Een uitzonderlijke situatie denk ik wel.

[ Voor 7% gewijzigd door M.Alderliesten op 15-03-2017 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Als ie die 1.3GB data heeft binnengeharkt, dan moet het nog ergens op je toestel staan dunkt mij.
Vraag het eens aan WhatsApp support of die enig idee hebben waar het bestand blijft als hij het wel download, maar het herstel niet (succesvol) af heeft kunnen maken.

Al ben je daar misschien wat laat mee gezien logs daar van extreem groot belang zijn, en als ik het zo lees je al meerdere dagen verder bent... Bij dataloss is *directe* actie altijd noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
Ja ik heb whatsapp gemaild. Ik hoop dat ze iets kunnen doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Bob Popcorn

Plop!

Ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt met rechtzaken en aanklachten. Besides, als die data zo ontzettend belangrijk voor je is, waarom heb je het dan niet eerder al een keertje extra gebackupt?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Waarom niet een complete backup op de iphone naar icloud. Weet je zeker dat alles gebackuped wordt. Want dan was het wel de verantwoordelijkheid geweest van apple.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
kevinl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:08:
Waarom niet een complete backup op de iphone naar icloud. Weet je zeker dat alles gebackuped wordt. Want dan was het wel de verantwoordelijkheid geweest van apple.
Nee, dan ook niet. Apple is niet verantwoordelijk voor je data, ze bieden louter een dienst. De data stond op iCloud en kon gedownload worden, dus hebben ze gewoon netjes geleverd. Dat er vervolgens iets fout is gegaan en intussen na te lang wachten de oude backups alweer overschreven waren op iCloud is niet Apple's probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
@Vaal: Denk dat je niet alles goed hebt gelezen. Het wordt dagelijks gebackupt.... En dat mag je vinden, ik ga uit van een goede dataverwerking zeker als hij zegt dat alles is terug geplaatst. Ik had het wellicht eerst moeten controleren voordat ik mijn app op de oude telefoon weg gooide, maar ja als het 10x is terug gegaan. Overigens kan niemand mij ook vertellen waarom video's en gesprekken wel zijn terug gezet en afbeeldingen niet. Ze weten het gewoon niet. Heb helaas nog geen reactie van whatsapp gehad.

@Kevinl; Alles gaat naar de cloud alleen wordt het niet allemaal onder die backup weggeschreven een gedeelte onder documenten en gegevens.

@WhatsappHack : Volgens mij worden de documenten en gegevens iedere dag overschreven en ben je na 1 dag alweer te laat.

[ Voor 12% gewijzigd door M.Alderliesten op 15-03-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
Backuppen is niet alleen een backup maken, maar ook controleren of die werkt/de data goed is gebackupt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Zijn de afbeeldingen ook niet beschikbaar als je het gesprek met een contact opent, vervolgens bovenin op de naam drukt en dan op Media, links en docs drukt?

Verder is dit gewoon domme pech, een wijze les voor de volgende keer. ;)

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je je instellingen wel goed staan, om ook de foto's op te slaan (ook op de 4S)?
I cloud drive aan etc.

Ik heb via iTunes nooit problemen ervaren van toestel heen en weer, heb nog een 4S als reserve toestel die ik pas heb gebruikt. ik maak ook een back up op een pc en niet alleen in cloud ergens.

btw; je Caps Lock hoef je niet te gebruiken zoals je hierboven deed, in mijn ogen schreeuw je dan tegen vorige poster en dan neem ik je niet als serieus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
Caps lock? Die moet je echt even uitleggen. Ik heb nergens iets dikgedrukt gepost?

Maar je had dit, je had dat, ja dat had klopt, maar daar heb ik nul aan natuurlijk.

Alles stond goed, nogmaals de grootte van de backup was correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

M.Alderliesten schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 01:55:
Dat is wellicht niet helemaal waar dat ze verantwoordelijk zijn "IN DE RUIMSTE ZIN TOELAATBAAR ONDER TOEPASSELIJK RECHT, GARANDEERT OF WAARBORGT APPLE NIMMER DAT ENIG MATERIAAL DAT U MOGELIJK VIA DE SERVICE BEWAART OF OPHAALT NIET HET VOORWERP ZAL UITMAKEN VAN ONOPZETTELIJKE BESCHADIGING, CORRUPTIE, VERLIES OF VERWIJDERING VOLGENS DE VOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST EN APPLE ZAL NIET VERANTWOORDELIJK ZIJN IN GEVAL VAN DERGELIJKE BESCHADIGING, CORRUPTIE, VERLIES OF VERWIJDERING. "
M.Alderliesten schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:51:
Caps lock? Die moet je echt even uitleggen. Ik heb nergens iets dikgedrukt gepost?

Maar je had dit, je had dat, ja dat had klopt, maar daar heb ik nul aan natuurlijk.

Alles stond goed, nogmaals de grootte van de backup was correct.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
@SwooX nee zo simpel is het helaas niet. Ik zie zoals ik zei wel dat er daar foto's zouden moeten staan met aantal foto's en zelfs datum en tijd.

Maar wat ik al typte echt niemand kan mij vertellen hoe het kan komen dat alles is overgegaan behalve foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
@Hackus Dat komt regelrecht van de Apple site je gelooft toch niet dat ik dat zelf heb getypt? Waar gaat dit over..
Pagina: 1