Geen vlot beeld bij films

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fragmaser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 12:56
Mijn vraag
Hey, ik heb vorige week een htpc in elkaar gestopt om aan mn tv aan te sluiten en films te bekijken. Alleen heb ik de indruk dat de kwaliteit van mn films echt slecht is, geen vlot beeld en de fps zijn erg laag. Voorlopig staat de pc op de slaapkamer met mijn pc scherm. Een hp omen 32"

Relevante software en hardware die ik gebruik
Amd a4 7300
8gb ddr3 1600
Asrock a64m itx
350 watt voeding
Windows 10
Hp omen 32 pc scherm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle drivers zijn geinstalleerd. Zou het kunnen te maken hebben met mijn pc scherm? Htpc is aangesloten via onboard hdmi op moederbord.

Alvast bedankt

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Fragmaser schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:20:
Alleen heb ik de indruk dat de kwaliteit van mn films echt slecht is, geen vlot beeld en de fps zijn erg laag.
Met indrukken/aannames kunnen we niets.
Waar baseer je dit op?
Heb je exact hetzelfde bronmateriaal voorheen op een ander medium afgespeeld en deze 1 op 1 vergeleken?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle drivers zijn geinstalleerd. Zou het kunnen te maken hebben met mijn pc scherm? Htpc is aangesloten via onboard hdmi op moederbord.

Alvast bedankt
Welk beeldmateriaal wens je af te spelen?
Een snelle zoektocht leert mij dat de igpu niet dol is op blu rays

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 22:24
Er is basic support voor h264. Bij hoge bitrates etc. moet de cpu dit nog afhandelen.

Doet dus geen h264 op 4K of h265: https://nl.hardware.info/...rante-cpus-en-gpus-getest

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 09:33
Klopt, maar die HP Omen doet geen 4K. Die is 1440p en het is maar de vraag wat de input is, want TC zegt niets over wat hij aan het afspelen is. Als dat een DVD of BRD is, dan is het heel vreemd dat het hakkelt, maar als dat een 4K stream is, dan kan het beter kloppen.

• Fragmaser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 12:56
Gewoon hd rip 1080p dus echt raar :/