Mijn dochter heeft een Acer Travelmate 5744 laptop en daar ga ik binnenkort een fresh instal op doen. Daar de laptop bij gebruik nu redelijk warm wordt, wilde ik deze gelijk stofvrij maken en voorzien van nieuwe coolpasta.
Bij het gebruik wil deze machine nog wel eens traag een opdracht uitvoeren op internet en zo kwamen mijn gedachten op het idee om de huidige CPU (Intel Pentium P6200 Mobile processor) te vervangen door deze CPU (Intel Core i7-640M Mobile processor).
Volgens mij zouden deze CPU's met elkaar uitwisselbaar moeten zijn, maar weet het niet zeker.
De socket (G1) is gelijk, het aantal pinnekes is gelijk, de maten zijn gelijk en ze zijn beide 0.032 micron processoren.
Het verschil tussen deze 2 CPU's is volgens mij alleen de snelheid. Kortom ik denk dat ze met elkaar uitgewisseld kunnen worden.
Nu is mijn vraag of ik eventueel iets over het hoofd zie waardoor het toch niet mogelijk zou zijn. Kan iemand mij hier uit de brand helpen of mijn redenatie klopt of niet?
Gegevens laptop:
Merk: Acer Travelmate 5744
Model: BIC50
S/N : LXV5N02019139002S97200
Type: TM5744z-P624G32Mikk
Datum: 26-09-2011
O.S.:
Windows 7 Ultimate 64 bit
Office 2013 standaard 64 bit
Ik verneem graag jullie reacties en eventuele ideeën over mijn "CPU probleem".
P.S. Voor een nieuwe laptop is geen geld beschikbaar!
Bij het gebruik wil deze machine nog wel eens traag een opdracht uitvoeren op internet en zo kwamen mijn gedachten op het idee om de huidige CPU (Intel Pentium P6200 Mobile processor) te vervangen door deze CPU (Intel Core i7-640M Mobile processor).
Volgens mij zouden deze CPU's met elkaar uitwisselbaar moeten zijn, maar weet het niet zeker.
De socket (G1) is gelijk, het aantal pinnekes is gelijk, de maten zijn gelijk en ze zijn beide 0.032 micron processoren.
Het verschil tussen deze 2 CPU's is volgens mij alleen de snelheid. Kortom ik denk dat ze met elkaar uitgewisseld kunnen worden.
Nu is mijn vraag of ik eventueel iets over het hoofd zie waardoor het toch niet mogelijk zou zijn. Kan iemand mij hier uit de brand helpen of mijn redenatie klopt of niet?
Gegevens laptop:
Merk: Acer Travelmate 5744
Model: BIC50
S/N : LXV5N02019139002S97200
Type: TM5744z-P624G32Mikk
Datum: 26-09-2011
O.S.:
Windows 7 Ultimate 64 bit
Office 2013 standaard 64 bit
Ik verneem graag jullie reacties en eventuele ideeën over mijn "CPU probleem".
P.S. Voor een nieuwe laptop is geen geld beschikbaar!