Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo ergens rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks. Nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kwalitatief goede componenten die jaren meekunnen zonder problemen.
Stille PC! Behalve bij racen, dan is er toch al zoveel herrie dat het lawaai niet uitmaakt
Geen onnodige compromissen, maar ook niet meer als wat ik nodig heb.
Geen overklokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Componenten gekozen op basis van doelen die ik voor ogen heb: stilte als ik het wil, performant als het nodig is. Kwaliteit.
Goeie dingen gelezen over Fractal Design zodat ik die wel eens wou proberen.
Voeding moet niet per sé Corsair zijn, maar toch graag even stabiel en kwalitatief als de RM550x.
Asrock moederbord heeft betere geluidschip dan Asus en bovendien een digitale audio uitgang. Vind ik wel een plus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het wordt dus zeker geen typische gaming pc. Geen opvallende kleurtjes, lichtjes etc... Het mag allemaal wat zakelijk blijven.
Ik wens geen HDD meer wegens geluid en snelheid. Daarom koos ik voor 2 SSD's, een kleinere voor OS en een grotere voor allerlei bulk data. Vind ik makkelijker om bv. de OS disk te herinstalleren of als er op termijn één stuk zou gaan. Ik zou natuurlijk ook met 1 grote SSD kunnen werken en partitioneren?
Ga je overklokken?
Nee dus.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit wordt mijn eerste zelfbouw.
- Development met IDE's zoals Intellij - eclipse. Compilatie en builds.
- Virtualisatie, bv. Android
- Af en toe wat fotobewerking
- Race simulaties zoals iRacing op 3 keer 1920 * 1200 (hoge en constante FPS in vol veld racers belangrijker dan eye candy)
Zo ergens rond de 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks. Nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kwalitatief goede componenten die jaren meekunnen zonder problemen.
Stille PC! Behalve bij racen, dan is er toch al zoveel herrie dat het lawaai niet uitmaakt
Geen onnodige compromissen, maar ook niet meer als wat ik nodig heb.
Geen overklokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Componenten gekozen op basis van doelen die ik voor ogen heb: stilte als ik het wil, performant als het nodig is. Kwaliteit.
Goeie dingen gelezen over Fractal Design zodat ik die wel eens wou proberen.
Voeding moet niet per sé Corsair zijn, maar toch graag even stabiel en kwalitatief als de RM550x.
Asrock moederbord heeft betere geluidschip dan Asus en bovendien een digitale audio uitgang. Vind ik wel een plus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het wordt dus zeker geen typische gaming pc. Geen opvallende kleurtjes, lichtjes etc... Het mag allemaal wat zakelijk blijven.
Ik wens geen HDD meer wegens geluid en snelheid. Daarom koos ik voor 2 SSD's, een kleinere voor OS en een grotere voor allerlei bulk data. Vind ik makkelijker om bv. de OS disk te herinstalleren of als er op termijn één stuk zou gaan. Ik zou natuurlijk ook met 1 grote SSD kunnen werken en partitioneren?
Ga je overklokken?
Nee dus.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit wordt mijn eerste zelfbouw.
- Daarom graag nog eens dubbelcheck of alles compatibel is en of ik nog ergens fouten heb gemaakt in de samenstelling.
- Wat betreft geheugen ben ik niet heel zeker of dat beste keus is. Was kloksnelheid 2400 Mhz beter geweest dan 2.133? De totale latency leek mij niet verkeerd. 2 latjes ipv. 1? Het moet wel in te bouwen zijn icm. de Scythe koeler.
- Is de dubbele SSD oplossing OK, of kan ik daar beter doen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 318,80 | € 318,80 |
| 1 | ASRock Fatal1ty H270 Performance | € 126,- | € 126,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 98,49 | € 98,49 |
| 1 | Scythe Mugen 5 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Crucial CT16G4DFD8213 | € 104,47 | € 104,47 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 153,85 | € 153,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.469,50 | |