Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flightkick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-04-2024
Hallo mede-tweakers,

Sinds kort heb ik de Logitech G933 Artemis Spectrum in gebruik. En kwam na veel debuggen achter een obstakel van deze mooie headset (het ontstaan van een aardlus bij gebruik van de 3.5mm jack), gezien ik mijn ervaring uit meer dan 50 woorden bestaat kon ik deze niet als review achter laten en hoop ik mensen met hetzelfde probleem middels deze post te kunnen helpen.

De G933 werkt bij draadloos gebruik standaard d.m.v. een USB dongle. Ook heeft deze dongle een 3.5mm audio aansluiting. Deze aansluiting maakt het mogelijk om de 'audio out' van je PC aan te sluiten op de dongle. Op deze manier kan je dus gebruik maken van een ingebouwde geluidskaart i.p.v. de Logitech kaart.

Wanneer ik dit bij mijn PC probeerde kreeg ik last van ernstige achtergrond ruis. Na veel debuggen bleek dit te komen doordat het aansluiten van de 3.5mm kabel tussen de 'audio out' en de dongle een aardlus introduceert (en ik gelukkig niet mijn moederbord terug hoef te sturen _/-\o_ ).

Na wat speurwerk blijken er apparaatjes te bestaan die dit soort problemen oplossen, ik heb deze zelf nog niet gebruikt maar ze zijn eenvoudig te vinden, Google: '3.5mm ground loop isolator'. Mocht je dus tegen hetzelfde probleem aanlopen dan zou ik willen aanraden om zo'n apparaatje te proberen.

Veel plezier met deze headset! Ik ben er persoonlijk erg tevreden over.

[ Voor 3% gewijzigd door Flightkick op 14-03-2017 22:43 ]