Ik heb een iMac uit circa 2009 en een mac mini uit circa 2011. De mac mini wilde niet opstarten, na de disk te hebben verwijderd en deze via usb aan de iMac te hebben gehangen heb ik de disk utilities gedraaid. Hieruit bleek dat de disk niet goed functioneerde. Ik heb alle nog aanwezige informatie eraf gehaald en de disk opnieuw geformatteerd en deze via usb aan de iMac gekoppeld. Tot zover alles prima.
Nu komt het.
De volgende stap is het terugzetten van het OS om de disk bootable te maken. Ik moet dan naar de appstore om macOS te downloaden. Er wordt netjes gevraagd waarop het geinstalleerd moet worden: mijn voorkeur is op de USB schijf. Echter zowel bij installatie op de USB schijf als bij installatie op de iMac krijg ik de boodschap "This version of macOS 10.12 cannot be installed on this computer". Blijkbaar is mij iMac te oud.
Wat nu? kan ik ergens een oudere versie downloaden? Of heeft iemand een andere oplossing?
Nu komt het.
De volgende stap is het terugzetten van het OS om de disk bootable te maken. Ik moet dan naar de appstore om macOS te downloaden. Er wordt netjes gevraagd waarop het geinstalleerd moet worden: mijn voorkeur is op de USB schijf. Echter zowel bij installatie op de USB schijf als bij installatie op de iMac krijg ik de boodschap "This version of macOS 10.12 cannot be installed on this computer". Blijkbaar is mij iMac te oud.
Wat nu? kan ik ergens een oudere versie downloaden? Of heeft iemand een andere oplossing?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.