kan mijn laptop van 32 naar 64bit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896805

Topicstarter
Hallo allemaal, :)

Ik heb een ASUS T200T Mobile Dock. Kan ik deze upgraden naar 64bit?
heb gelezen dat ik een processor nodig ben met minimaal 2 cores.
Maar qua computer techniek heb ik niet heel veel kennis.
ik ben 64bit nodig omdat ik graag Adobe after effects op me pc wil downloaden. zie echt heel veel downloads..maar voor 32bits werkt er geen èèn :|
Iemand ook enig idee hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn als ik naar 64bits zou kunnen upgraden?

Hoop snel een reactie te horen :*)

Groet. Marco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt prima een 64b OS draaien op een single core als je dat zou willen, als je CPU daar maar mee overweg kan.
https://ark.intel.com/nl/...5-2M-Cache-up-to-2_39-GHz hier alles over die CPU wat je wilt weten. Zou dus gewoon moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie,

Dit is het enige wat ik nodig ben om naar 64bit te gaan?
moet ik ook nog wat doen? zoals alle bestanden opslaan?(back-up) of gaat de laptop terug naar fabrieksinstellingen? of heb ik meer ruimpte nodig?

groeten, marco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let er wel op dat het model wat je hebt gemaakt is voor wat browsen en emailen. Qua snelheid is het te vergelijken met een smartphone. Zware programma's gaan hier niet goed op draaien. Even iets om rekening mee te houden voordat je er tijd in gaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Ik zou op de Asus-site wel even kijken naar drivers die nodig zijn om x64 te draaien voor jou.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Extra informatie:
Processor: Intel(R) Atom(TM) CPU Z3775 @1.46Ghz 1.46Ghz
geïnstalleerd ram-geheugen: 2,00GB.
Type computer: 32-bits besturingssysteem, x64-processor.
Windows 8.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

never mind.. niet goed gelezen.

Denk overigens dat de after effects op een atom niet echt performen..

[ Voor 134% gewijzigd door DukeBox op 14-03-2017 22:51 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke. Ik heb i inderdaad deze laptop alleen voor school nodig gehad. Ik kan morgen wel is gaan kijken op een wat oudere computer of het hier wel op kan. En of dit 64bit is. Alleen het nadeel is dat deze computer erg traag is. Wat hij eerst niet was.. heb ook nog een andere laptop die oogt wel zwaarder :) ik laat jullie morgen hier meer over weten.

Bedankt voor de snelle, nuttige reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:50:
Denk overigens dat de after effects op een atom niet echt performen..
En met 2GB RAM, waarvan 1 tot 1.5GB al in gebruik is door Windows. Dan ga je een zwaar programma draaien op 500MB RAM :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Veel van dit soort Atom tablets hebben een 32-bit UEFI en daar is het zonder trucjes niet zo snel mogelijk om een 64-bits OS erop te zetten.

Als je het toch gaat proberen, maak eerst een bootable USB-stick, geschikt voor UEFI met RUFUS.
Zet in het BIOS de save-boot optie uit en probeer dan vanaf USB te booten en dan Windows te installeren.

Zorg allereerst voor een goede backup ;)

En verder sluit ik me aan bij diegenen die zeggen dat fotobewerking op deze computer wel eens erg tegen kan gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 23375 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:02:
Als je het toch gaat proberen, maak eerst een bootable USB-stick, geschikt voor UEFI met RUFUS.
De windows installer geeft het ook gewoon aan als je er vanaf boot of de setup start ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 14-03-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

DukeBox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:17:
[...]

De windows installer geeft het ook gewoon aan als je er vanaf boot of de setup start ;)
Was ik even vergeten ;)
Ik dacht nog aan mijn pogingen om 64-bits Ubuntu op mijn Pipo X7 te flashen (is uiteindelijk wel gelukt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Van de adobe website:
Windows

Multicore Intel processor with 64-bit support
Microsoft® Windows® 7 with Service Pack 1 (64 bit), Windows 8 (64 bit), Windows 8.1 (64 bit), or Windows 10 (64 bit)
4GB of RAM (8GB recommended)
5GB of available hard-disk space; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
Additional disk space for disk cache (10GB recommended)
1280x1080 display
Optional: Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated ray-traced 3D renderer
Internet connection and registration are necessary for required software activation, validation of subscriptions, and access to online services.*
Je CPU, RAM en GPU voldoen niet aan de eisen. Met multicore doelen ze namelijk op een beetje deftige quad core die niet Atom, Celeron of Pentium heet. Ook kan de ingebouwde grafische chip niet met OpenCL of Cuda overweg voor de effecten van After Effects. Je zal hier wel een beetje dikke PC voor neer moeten zetten van de orde van een i5 met 8GB RAM en een GTX750Ti ofzo.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook nog een laptop die ik wel wil resetten naar fabrieksinstellingen.. (heb hier 4cd's voor nodig die ik heb liggen. Wil dat sws wel gaan doen want hij zit vol met troep. Heb belangrijk spul al op extern harde schijf staan)

Dit is een HP 635. Kan niet echt in de laptop vinden welk type dit precies is, maar wat ik wel weet is dat er Windows 7 opzit.. en er zit een sticker op zit met de tekst: dual core and AMD radeon tm graphics. En het is een 64bit uitvoering.

Kan iemand mij verder helpen om uit te zoeken welk type laptop dit is? Misschien zou ik dan kunnen uitzoeken of hier wel adobe after effects op kan. :)

Bedankt voor de hulp tot nu toe ;)

Groeten, marco

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 896805 op 16-03-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Met Atom en 2GB geheugen hoop ik dat je veel tijd hebt met wachten die gaat After effects (iig recente versie) helemaal opeten, bijna zeker onwerkbaar als die überhaupt al opstart.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou ik dit ook kunnen laten aanpassen bij een computerzaak? Dat er wel meer geheugen op komt? En wat bedoel je precies met atom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:14:
Zou ik dit ook kunnen laten aanpassen bij een computerzaak? Dat er wel meer geheugen op komt?
Nee, of ze moeten heel goed kunnen solderen ;)
En wat bedoel je precies met atom?
Zie de eerste post onder jouw startpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 16:10

Barrycade

Through the...

Anoniem: 896805 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:26:
Hallo allemaal, :)

Ik heb een ASUS T200T Mobile Dock. Kan ik deze upgraden naar 64bit?
heb gelezen dat ik een processor nodig ben met minimaal 2 cores.
Maar qua computer techniek heb ik niet heel veel kennis.
ik ben 64bit nodig omdat ik graag Adobe after effects op me pc wil downloaden. zie echt heel veel downloads..maar voor 32bits werkt er geen èèn :|
Iemand ook enig idee hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn als ik naar 64bits zou kunnen upgraden?

Hoop snel een reactie te horen :*)

Groet. Marco
Downloads op de Adobe site of Surfnet? Of op de plekken die ik denk. Dan is het niet zo raar dat je pc's wat traag draaien. Die zijn dan aan het DoSsen ofzoiets O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit er zo veel verschil tussen een iligale versie en die van adobe zelf? Zie veel filmpjes voorbij komen waar men zelf de laatste versie downloaden doormiddel van een patch.. zo heb ik ook sony vegas op me laptop gezet. Alleen is adobe AE even iets anders..
Modbreak:Hoe jij aan je software komt is jouw zaak, maar voorzover dat niet legaal is willen we niet dat je ons op welke manier dan ook bij betrekt. Dus ook niet noemen/in discussie gaan erover in topics :o

Adobe AE zou ik ook wel graag zo willen Downloaden, anders betaal je €25 per maand.. maar heb ook geen zin dat alles heel traag is :P maar als ik intern geheugen kan aanpassen gaat dit allemaal veel sneller toch?

Bedankt voor de hulp alvst :)

Groet, marco

[ Voor 56% gewijzigd door dion_b op 16-03-2017 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Om even een aantal antwoorden samen te vatten:

De Atom, is je processor, zoals je zelf ook al had gepost: Anoniem: 896805 in "kan mijn laptop van 32 naar 64bit?". Dit is de traagste en goedkoopste processor die intel verkoopt en is daarmee eigenlijk alleen bedoeld voor een beetje browsen.

Aangezien je een T200T hebt, wat in feite een tablet is, kan je hier niks aan uitbreiden. Het werkgeheugen is dus ook niet uit te breiden.

Een 64bit Windows versie is waarschijnlijk wel te installeren, maar Windows neemt dan zelf al 1,5GB van je 2GB in gebruik, waardoor er dus bijna niks overblijft voor je programma's. Ik kan dit dus niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:08:
Zit er zo veel verschil tussen een iligale versie en die van adobe zelf?
Barrycade schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:45:
[...]Dan is het niet zo raar dat je pc's wat traag draaien. Die zijn dan aan het DoSsen ofzoiets O-)
:+

Lijkt mij niet helemaal de bedoeling om dit zo hier op Tweakers te stellen, maar goed tegenhouden kunnen we je ook niet.

Blijft wel dat je device gewoon niet geschikt is voor AE, je kan proberen om een 64bit OS te installeren, maar het zal zeker verre van vlekkeloos werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, op die t200t laptop gaat het hem dus sowieso niet worden. Maar op de hp 635 met 64bit, windows 7, dual core en 4,00GBRAM geheugen zou het dus wel kunnen? Of heb ik meer ram geheugen nodig?

Mag ik dit hier niet vragen? Over iligale versie? Excuses daarvoor.

Groet, marco

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 896805 op 16-03-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-05 13:05

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:36:
Bedankt, op die t200t laptop gaat het hem dus sowieso niet worden. Maar op de hp 635 met 64bit en windows 7 en dual core zou het dus wel kunnen alleen heb ik meer intern geheugen nodig?
Ja, werkgeheugen zou ik naar minimaal 8 GB upgraden. Verder zal het wel gaan, maar kan je even een link plaatsen van de precieze laptop. Dat is wat makkelijker dan dual core en 64bit. Is dat een i3*U of een i7*U? Zo te zien een erg oude AMD, dus voor redelijk video editing heb je een krachtigere laptop/pc nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 16-03-2017 13:44 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet dus niet waar ik dat zo kan opzoeken.. staat ook niet in de laptop zelf. Weet jij waar ik dit kan vinden kreeftmeijer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:45:
Ik weet dus niet waar ik dat zo kan opzoeken.. staat ook niet in de laptop zelf. Weet jij waar ik dit kan vinden kreeftmeijer?
Voer het exacte type van de laptop op Google in met daar achter specs. Dus: HP xxxx specs. Onder op de laptop staat het exacte type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:45:
Kijk bij apparaatbeheer wat erin zit en kies de goed uit.
Als ik op HP 365 zoek, komen er verschillende naar boven.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit alleen een sticker op met de tekst hp 584037-001.
Voor de rest staat er niks op de buitenzijde van de laptop. In het systeem geeft hij aan dat dit de laptop is: model: HP 635 Notebook PC
Processor: AMD E-450 APU with Radeon(tm) HD graphics 1.65 Ghz
4,00 GB RAM geheugen.
Windows versie: windows 7 home Premium.

Kan niet echt de juiste link vinden. Sorry. Veel dingen waar ik zelf geen kennis van heb.

Groet marco

Ps wat wil je weten bij apparaatbeheer? Veel keuze namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 896805 op 16-03-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:04:
Zit alleen een sticker op met de tekst hp 584037-001.
Voor de rest staat er niks op de buitenzijde van de laptop. In het systeem geeft hij aan dat dit de laptop is: model: HP 635 Notebook PC
Processor: AMD E-450 APU with Radeon(tm) HD graphics 1.65 Ghz
4,00 GB RAM geheugen.
Windows versie: windows 7 home Premium.

Kan niet echt de juiste link vinden. Sorry. Veel dingen waar ik zelf geen kennis van heb.

Groet marco

Ps wat wil je weten bij apparaatbeheer? Veel keuze namelijk.
Wat er boven staat, de processor en zo.

Zoals ik het zie gaat je processor een programma als AE niet zo leuk vinden. Je kan natuurlijk opzoek naar benchmarks of het gewoon proberen. Ik beloof niet veel goeds... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 16-03-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Processor: AMD E-450 APU with Radeon(tm) HD graphics

Schijfstations: toshiba MK3276GSX SATA disk device

Computer: ACPI x64-based PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 00:52
De E-450 is zelfs langzamer dan de Atom...

De MINIMUM systeemeisen zijn een core2duo of een Phenom II. Die zijn al een bak sneller dan de atom of de e-450 (instructions per clock is zo'n 2x zo hoog) en dat is de minimumvereiste, dus daar gaat aftereffects ook niet supergoed op draaien.

[ Voor 74% gewijzigd door GromuhlDjun op 16-03-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Anoniem: 896805
GromuhlDjun schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:22:
De E-450 is zelfs langzamer dan de Atom...
... of te wel, het wordt helemaal niets met de Adobe programma's op beide apparaten. Daar komt het gewoon op neer. Dus mocht je mobiel graag die willen gebruiken, ga dan opzoek naar een modern krachtige laptop, het liefst met een i5/i7 HQ of vergelijkbaar en >8GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke duidelijk. Bedankt voor de hulp!! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 13:03
Dat HP nummer wat je schreef is/lijkt het vervangende onderdeel nummer van de accu van de laptop. Verder vermoed ik dat het gaat om een Pavilion DV7 laptop.
HP heeft op de web-site een tool beschikbaar waarmee je apparaat geïdentificeerd kan worden, als je de volgende link gebruikt zie je een bruine knop, die zal je apparaat "checken" (wordt een klein stukje software geïnstalleerd) en dan kun je meteen de goeie drivers etc. voor deze laptop downloaden mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Anoniem: 896805 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:30:
Oke duidelijk. Bedankt voor de hulp!! 💪
Even vanuit het oogpunt van een After Effects gebruiker reageren. Dat programma is echt hongerig naar RAM en CPU. GPU valt op zich nog wel mee, maar een deftige GPU voegt zeker wel wat toe. Dat programma proberen te draaien op véél te trage hardware is gewoon echt niet leuk. Als je serieus wat met AE wil gaan doen dan moet minimaal denken aan een Intel Core i5 of hoger, Ryzen 7 (of 5 als die in april uit komen), minimaal 8GB RAM (maar meer is beter) en als het even kan een GPU van tussen de 150 en 300 euro (of duurder). Met die specs is er leuk te werken met dat programma. Alles daaronder werkt uiteraard ook, maar dan moet je flink wat wachten op renderen en previews.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1