Toen m'n vrouw deze namiddag haar coagulator wou gebruiken (ze is huisarts, toestel dient om zaken weg te branden) kwam er opeens rook uit het toestel en stonk het heel erg...
Daarnet open gevezen en niet onmiddelijk iets gevonden, met uitzondering van 1 condensator die wat bol stond en precies een roestvlekje had bovenaan (maar geen prut er rond had liggen, stinkt ook niet speciaal)
Het rare was dat het toestel nu gewoon terug opstartte...
Omdat hij toch open ligt dacht ik die verdachte condensator te vervangen, maar ik heb in m'n rommelbak geen identieke liggen.
De bestaande: G-luxon 1000uF 25V GR 85°C met extra code 810Q(M)
de mogelijke donor: Lelon 1000uF 35V RGA 105°C met extra code A614(M)
Nu ken ik wel die uF, volt en °C (waarbij de donor beter is, dus ok denk ik), maar die extra code kan ik niks over terugvinden.
Zou ik deze mogen gebruiken (hij is iets dikker, maar het past wel)
Daarnet open gevezen en niet onmiddelijk iets gevonden, met uitzondering van 1 condensator die wat bol stond en precies een roestvlekje had bovenaan (maar geen prut er rond had liggen, stinkt ook niet speciaal)
Het rare was dat het toestel nu gewoon terug opstartte...
Omdat hij toch open ligt dacht ik die verdachte condensator te vervangen, maar ik heb in m'n rommelbak geen identieke liggen.
De bestaande: G-luxon 1000uF 25V GR 85°C met extra code 810Q(M)
de mogelijke donor: Lelon 1000uF 35V RGA 105°C met extra code A614(M)
Nu ken ik wel die uF, volt en °C (waarbij de donor beter is, dus ok denk ik), maar die extra code kan ik niks over terugvinden.
Zou ik deze mogen gebruiken (hij is iets dikker, maar het past wel)