Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 22:55
Hallo Tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuwe router te komen maar ik weet niet zo goed welke ik nou het beste kan nemen.

Ik zit momenteel te kijken naar de Netgear Nighthawk R7000 en de Asus RT-AC87U

De Asus RT-AC68U viel af omdat je deze volgends mij erg lastig aan de muur kan monteren omdat de aansluitingen aan de achterkant zitten, en de Asus RT-AC88U is gewoon te duur, ik wil namelijk onder de €200 blijven.

Ik woon momenteel in een eengezinswoning met betonnen vloeren. De router komt in de trappenkast te hangen. Mijn wens is dat ik in ieder geval een goed WiFi signaal kan krijgen op de begane grond en op de 1e etage. Een goed WiFi signaal op zolder en in de tuin is echter wel mooi meegenomen. (Het signaal moet door een houten tussen-wand hr++ glas om in de tuin te raken)

Momenteel gebruik ik de volgende apparaten:

PC (kabel)
2x laptop (WiFi)
2x telefoon (WiFi)
1x tablet (WiFi)
1x TV (WiFi)

We krijgen regelmatig bezoek van mensen die gebruik mogen maken van onze Wifi dus in het weekend zullen extra telefoons verbonden zijn.

Ik ben van plan om veel Netflix te gaan kijken op de TV en tablet (tegelijk) dus een stabiele verbinding is noodzakelijk.

Uit reviews komen beide routers wel goed uit de veren alleen lijkt de Asus kwa energie consumptie wel aardig wat meer te verbruiken wat ik als een nadeel zie (12.8W vs 7.3W) bron

Wat is jullie mening? Uiteraard sta ik open voor andere modellen die ik wellicht over het hoofd heb gezien.
Momenteel woon ik samen met mijn vriendin en hebben nog geen WiFi eisende kinderen.

- Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:17
Stop met zoeken naar een router, en kijk naar 1 of meer access points.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
ManiakNL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:18:
Hallo Tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuwe router te komen maar ik weet niet zo goed welke ik nou het beste kan nemen.

Ik zit momenteel te kijken naar de Netgear Nighthawk R7000
Niet slecht voor een apparaat uit 2013. Beetje jammer dat we al in 2017 leven...
Mooie specs maar uitermate beroerde implementatie. Bevat een Quantenna QSR1000 chipset dat 4x4:4 en MU-MIMO belooft, maar niets daarvan waar maakt, met instabiele firmware en ditto performance. Oh, en ranzig stroomverbruik. Verre van blijven.
De Asus RT-AC68U viel af omdat je deze volgends mij erg lastig aan de muur kan monteren omdat de aansluitingen aan de achterkant zitten, en de Asus RT-AC88U is gewoon te duur, ik wil namelijk onder de €200 blijven.

Ik woon momenteel in een eengezinswoning met betonnen vloeren. De router komt in de trappenkast te hangen. Mijn wens is dat ik in ieder geval een goed WiFi signaal kan krijgen op de begane grond en op de 1e etage. Een goed WiFi signaal op zolder en in de tuin is echter wel mooi meegenomen. (Het signaal moet door een houten tussen-wand hr++ glas om in de tuin te raken)
HR++-glas... veel succes... daar gaat geen enkel draadloos signaal doorheen. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de betonnen vloeren.
Momenteel gebruik ik de volgende apparaten:

PC (kabel)
2x laptop (WiFi)
2x telefoon (WiFi)
1x tablet (WiFi)
1x TV (WiFi)

We krijgen regelmatig bezoek van mensen die gebruik mogen maken van onze Wifi dus in het weekend zullen extra telefoons verbonden zijn.

Ik ben van plan om veel Netflix te gaan kijken op de TV en tablet (tegelijk) dus een stabiele verbinding is noodzakelijk.
Dat zijn geen van allen veeleisende toepassingen. Welke performance wil je minimaal op elk apparaat?
Uit reviews komen beide routers wel goed uit de veren alleen lijkt de Asus kwa energie consumptie wel aardig wat meer te verbruiken wat ik als een nadeel zie (12.8W vs 7.3W) bron
De R7500v1 heeft zelfde chipset (en is muv logotje zelfde apparaat) met zelfde nadelen. Wegblijven.
Wat is jullie mening? Uiteraard sta ik open voor andere modellen die ik wellicht over het hoofd heb gezien.
Momenteel woon ik samen met mijn vriendin en hebben nog geen WiFi eisende kinderen.

- Dennis
Heel simpel: je bent op zoek naar iets wat niet bestaat. Zoals Scottie steeds zei: I cannae change the laws o' physics. Geen enkel apparaat kan door al dat beton en isolatie heenbeuken. Sowieso geldt voor WiFi vrijwel altijd dat je beter af bent met meerdere competente AP's dan een enkele high-end geval.

Gezien je relatief beperkte budget is het handig om te weten wat je nu hebt staan:
- wat voor modem/router heb je van je provider gekregen (exacte typenr graag, niet "standaardmodem van provider X")?
- wat gebruik je nu voor WiFi?

Verder is het van belang om te weten wat er qua bekabeling aanwezig is in je (blijkbaar vrij nieuwe) woning:
- is er Ethernet aanwezig naar 1e of 2e verdieping?
- zijn er loze leidingen naar kamers op die verdiepingen?
- zo niet (geloof ik bij huis met HR++ glas geen bal van...), is er wel coaxbekabeling naar boven.

Wat je nodig hebt is niet een beter AP, maar meer AP's. Voor dekking op 1e verdieping heb je daar een AP nodig, op zolder kun je mogelijk meeliften op geval op 1e verdieping, maar waarschijnlijk heb je daar een derde nodig. En met HR++ glas zul je waarschijnlijk een outdoor-AP moeten gebruiken om WiFi naar buiten te krijgen.

Binnen budget kan dat misschien net. Je hebt het over een Netgear R7000. Dat is exact dezelfde WiFi-hardware als de KPN "WiFi Versteker" voor EUR 50. Daar twee of drie van is prima binnen budget te doen. Dan heb je iedere verdieping binnen afgedekt. Vervolgens zit je nog met buiten. Als je binnen drie AP's neemt gaat dat niet meer lukken. Heb je binnen twee AP's dan kun je nog bijv een Ubiquiti PicoStation Outdoor N erbij nemen voor buiten. Daarvoor moet je wel een kabel linksom of rechtsom door/om een buitenmuur krijgen, want door het raam ga je het signaal niet verspreiden met HR++

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Momenteel hebben we (nog) geen abonnement aangeschaft dus kwa hardware hebben we nog niks, vandaar dat ik naar een router zat te kijken. We zijn van plan om een abonnement bij Ziggo af te sluiten.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde kampte we altijd met wifi problemen en moesten we de wifi modem/router resetten. Het betreft een wifi modem van Ubee die mijn ouders via Ziggo hebben ontvangen enkele jaren geleden.(weet het exacte type nummer niet).

Ik woon nu in een oud huur huis met een bouwjaar van 1974. Momenteel heb ik al wel kabels getrokken van de woonkamer (ingang van signaal) naar de trappenkast en vanuit daar gaat een kabel naar boven naar een toekomstige computer kamer. We hebben zelf een gat door het plafon moeten boren om de kabel boven te krijgen bij gebrek aan loze leidingen.

Ik ben opzoek naar een oplossing waar ik en mijn partner in het huis via de WiFI bijvoorbeeld via Netflix films kunnen gaan kijken of Youtube filmpjes kunnen zien het is hierbij belangrijk dat de router niet dus danig in de war raakt dat hij stopt met het voorzien van internet aan de verbonden apparaten (gebeurde bij mijn ouders waardoor ik de modem/router moest herstarten, dit gebeurde meerdere malen per dag en ik ervaarde dit als zeer vervelend). Andere dingen zoals online gamen en games via steam downloaden zal via de kabel op de PC kamer gedaan worden.

Ik heb bij deze besloten de tuin even te laten voor wat het is, binnenhuis heeft even prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ManiakNL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:56:
Hallo,

Momenteel hebben we (nog) geen abonnement aangeschaft dus kwa hardware hebben we nog niks, vandaar dat ik naar een router zat te kijken. We zijn van plan om een abonnement bij Ziggo af te sluiten.
Ziggo modems hebben een ingebouwd router dus daar hoef je het niet voor te doen
Toen ik nog bij mijn ouders woonde kampte we altijd met wifi problemen en moesten we de wifi modem/router resetten. Het betreft een wifi modem van Ubee die mijn ouders via Ziggo hebben ontvangen enkele jaren geleden.(weet het exacte type nummer niet).
Andere tijden, andere hardware andere omstandigheden.... Niet naar kijken.
Ik woon nu in een oud huur huis met een bouwjaar van 1974. Momenteel heb ik al wel kabels getrokken van de woonkamer (ingang van signaal) naar de trappenkast en vanuit daar gaat een kabel naar boven naar een toekomstige computer kamer. We hebben zelf een gat door het plafon moeten boren om de kabel boven te krijgen bij gebrek aan loze leidingen.
Een woning uit 1974 is niet te vergelijken met nieuwbouwbunkers van nu.
Ik ben opzoek naar een oplossing waar ik en mijn partner in het huis via de WiFI bijvoorbeeld via Netflix films kunnen gaan kijken of Youtube filmpjes kunnen zien het is hierbij belangrijk dat de router niet dus danig in de war raakt dat hij stopt met het voorzien van internet aan de verbonden apparaten (gebeurde bij mijn ouders waardoor ik de modem/router moest herstarten, dit gebeurde meerdere malen per dag en ik ervaarde dit als zeer vervelend). Andere dingen zoals online gamen en games via steam downloaden zal via de kabel op de PC kamer gedaan worden.

Ik heb bij deze besloten de tuin even te laten voor wat het is, binnenhuis heeft even prioriteit.
Ga er voor het gemak vanuit dat je idealiter op elke etage een bedraad AP ophangt. Binnenmuurtjes zijn tegenwoordig niet dragend en laten nog wel een redelijke dosis Wi-Fi door. Gewapend beton in de vorm van vloeren/plafonds zijn echter desastreus. Vooral aangaande 5ghz welke je anno nu wel bij voorkeur gaat gebruiken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou eens kijken naar de huidige mesh oplossingen. Onlangs nog een artikel op t.net geweest over linksys: nieuws: Linksys introduceert Velop-routers voor mesh-wifinetwerk
Ook voor mesh zijn er mooie AP's geschikt voor buiten zoals https://www.wifishop.nl/u...esh-accesspoint/pid=50090

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:04
Inderdaad de router AC68u kan je niet aan de muur monteren. Wij hebben deze in de woonkamer staan boven op een grote kast.

Ik zou persoonlijk nog een keer voor Asus kiezen, de support, interface en de gehele bediening werkt gewoon zo heerlijk. De router heb ik nu 1,5 jaar geloof ik en hij word nog steeds geupdated. Ligt misschien ook meer aan de prijsklasse dus ik weet niet of concurrenten dit ook doen.

De Asus87u hoor ik ook alleen maar goede verhalen over. Deze kan je wel aan de muur bevestigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Als je inderdaad kiest voor Ziggo dan heb je in een wat ouder huis eigenlijk geen losse router nodig.
Ziggo levert op dit moment de connectbox en de WiFi is daar een stuk beter van dan voorgaande modellen.

Heb hem hier in de meterkast (woning 1998) en overal beneden tot nu toe nog geen problemen.
Voor boven heb ik een oude router als accesspoint ingezet.

Kijk eerst eens wat het bereik is als je een provider gekozen hebt en daarna kan je altijd nog een router aanschaffen als het nodig blijkt te zijn.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online
Hallo,

Dan krijg je momenteel een CH7465LG geleverd. Dat is qua WiFi prima te vergelijken met een Asus AC68U (of trouwens een KPN Experiabox 10 - die leveren ook goed spul tegenwoordig), en de router erin is prima in staat 500Mbps langdurig te routeren. De vraag is natuurlijk waar dat ding moet hangen. In de meterkast ga je er weinig aan hebben, maar als de eerste aansluitpunt voor coax in de woonkamer is (wat ik bij bouwjaar 1974 stiekem wel verwacht) dan heb je daar alvast geen omkijken meer naar en gaat het alleen om boven (of evt buiten).

Edit: lees net hieronder dat het inderdaad in de woonkamer is :)
Dat kan drie verschillende types zijn, maar gezien hun ervaring moet het haast wel de EVW320 zijn. Eerste modem met WiFi dat Ziggo leverde dat gemaakt is met de filosofie "als we zo goedkoop mogelijk een WiFi-chip erin stoppen kunnen we een stickertje met 'WiFi!' op de buitenkant plakken" :')

Gelukkig leven we in 2017, niet 2010 :z
Huh? Bij huis uit 1974 geloof ik gelijk dat er geen loze leidingen waren, maar HR++ glas past niet helemaal in dat plaatje... :o
In dat geval zijn de eisen beperkt en kan ik kort zijn: koop zo'n KPN WiFi-versterker voor EUR 50 (of als je zelf wilt hobbyen cq alles bij Ziggo wilt halen de Ziggo Extra Wifipunt Bedraad voor EUR 60 met vergelijkbare specs) en gebruik die boven op computerkamer. Beide hebben een ingebouwde switch, dus met beetje geluk heb je daar op computerkamer alles voor elkaar. Ze zijn ook beide aan de muur te monteren, die van KPN ook aan het plafond indien wenselijk.

Qua hardware ben je binnenhuis dan waarschijnlijk klaar (als je echt pech hebt lukt het op zolder niet en zul je daar iets anders moeten verzinnen, maar dat kun je tzt wel bekijken).
Qua instellingen is het kwestie van best practices:
- aparte SSID's voor 2.4GHz en 5GHz
- boven en beneden exact zelfde SSIDs, wachtwoorden en security (WPA2) en encryption (CCMP/AES) instellingen gebruiken.
- apparaten die 5GHz aankunnen alleen verbinden met 5GHz SSID.
- legacy/low-end zooi dat geen 5GHz aankan met 2.4GHz verbinden.
Aangezien je ws voor EUR 60 max klaar bent binnenhuis kun je allicht prima binnen budget iets met de tuin doen. En misschien werkt het gewoon - als je echt HR++ glas hebt gaat daar geen mW aan signaal doorheen, maar bij een huis uit 1974 is er redelijke kans dat de signalen wel gewoon door de muren ernaast kunnen penetreren. Ook hier: eerst zien wat combo van modem van provider en enkele AP boven oplevert, als het voldoet: prima. Voldoet het niet, dan kun je altijd nog kijken naar outdoor AP.
Jordyz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:40:
Inderdaad de router AC68u kan je niet aan de muur monteren. Wij hebben deze in de woonkamer staan boven op een grote kast.

Ik zou persoonlijk nog een keer voor Asus kiezen, de support, interface en de gehele bediening werkt gewoon zo heerlijk. De router heb ik nu 1,5 jaar geloof ik en hij word nog steeds geupdated. Ligt misschien ook meer aan de prijsklasse dus ik weet niet of concurrenten dit ook doen.
Doen ze zeker. De AC68U is trouwens als ontwerp stuk ouder dan 1.5 jaar, het stamt uit 2013. Bij launch was het vreselijk instabiel maar sinds eind 2014 is het softwarematig gewo
De Asus87u hoor ik ook alleen maar goede verhalen over. Deze kan je wel aan de muur bevestigingen.
Goede verhalen van mensen die a) zo'n ding daadwerkelijk hebben en b) vergelijkingsmateriaal hebben van alternatieven met soortgelijke specs? Ik geloof er weinig van. Ik heb dat namelijk wel en het is bagger.

- beloofde specs (4x4:4 MiMo. MU-MIMO, STBC of zelfs APSD (WMM Power Save)) zijn simpelweg nooit opgeleverd. Dit ligt niet aan Asus maar aan de chipsetfabrikant Quantenna. Dat Asus een chipset gekozen heeft wat feitelijk niet klaar was voor productie is Asus wel aan te rekenen.
- systeemstabiliteit is twee jaar en meerdere firmwareversies na introductie nog beneden peil. Memory leaks zorgen ervoor dat het regelmatig gereboot moet worden om te blijven werken.
- ook qua WiFi is stabiliteit zelfs kort na een reboot beroerd. Ik heb het naast een oudere, bescheidenere AC66U getest en onder omstandigheden waarbij de AC66U rotsstabiel was verloor de AC87U al verbinding - en dat terwijl de vierde radio de AC87U juist in staat zou moeten stellen om zuiverder te ontvangen.
- doordat de QSR1000 een multi-chip solution is bovenop een Broadcom router base is het een stroomslurper tot en met, anderhalf keer het verbruik van de al niet zuinige AC68U, twee keer dat van de TP-Link Archer C7.

Dit is wederom allemaal gerelateerd aan de chipset, Netgear's R7500v1 heeft exact zelfde issues.

Als je 4x4 MiMo wilt, neem dan alsjeblieft niet eentje op basis van de QSR1000. Beste keus is iets op basis van de Qualcomm-Atheros QCA998x chips, dus bijv de Netgear R7500v2 of de R7800. Dat gezegd, de R7800 met QCA9984 is ondanks spectaculaire performance en daadwerkelijk werkende MU-MIMO ook nog niet 100% stabiel, maar gezien hoe snel dat met de QCA9980 op orde was zou ik daar wel vertrouwen in hebben.
Broadcom's 4x4 oplossingen werken wel in de basis, maar zijn doorgaans duurder dan de QCA-based apparaten en MU-MIMO doet het nog niet zinnig. Je ziet ze in de marketing vaak wel voorgetrokken worden omdat BCM een proprietary (en dus door geen client ondersteunde) 1024QAM-modus toegevoegd hebben om te kunnen adverteren met hogere snelheden. In praktijk is meerwaarde van "3100Mbps" tov "2600Mbps" exact nihil en moet je er ook geen cent meer voor betalen. Eigenlijk minder zelfs, ivm ontbreken MU-MIMO.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Bedankt voor alle antwoorden!

Als de wifi router/modem die Ziggo tegenwoordig leveren inderdaad te vergelijken zijn met een goede router dan is voor mij de noodzaak om direct een nieuwe router aan te schaffen verminderd.

We hadden niet de meterkast maar de trappenkast gekozen om hem daar op te hangen omdat deze dan door het hout van de trap heen moet om boven te kunnen komen. Ook moet die dan door een houten deur + tussen wand om de kamer in te komen. Daarom leek mij dit een perfecte plek voor de router.

Echter, heb ik geen rekening gehouden dat dit de router van de provider had kunnen zijn. Dus ik heb in de woonkamer een Ethernet kabel onder de grond naar de trappenkast getrokken, deze zal dan door een coax vervangen moeten worden. De router moet in de trappenkast komen omdat daar alle Ethernet kabels weggaan naar andere locaties.

Over het HR++ glas, je hebt gelijk het huis is vroeger niet met dit glas opgeleverd. De vorige bewoner heeft een optie gekregen van de woningbouw om dit te laten vervangen. Vandaar dat het er nu wel inzit.

Maar goed, mocht ik toch voor een router gaan dan kan ik dus beter voor de R7500v2/R7800 van Netgear gaan? Deze had ik namelijk nog niet op mijn radar.

Het aanschaffen van een AP zal ik even mee wachten en eerst even moeten zien of het signaal echt zo slecht zal zijn op de 1e etage.

Het zet me allemaal even goed aan het denken, bedankt voor de input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online
ManiakNL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:
Bedankt voor alle antwoorden!

Als de wifi router/modem die Ziggo tegenwoordig leveren inderdaad te vergelijken zijn met een goede router dan is voor mij de noodzaak om direct een nieuwe router aan te schaffen verminderd.

We hadden niet de meterkast maar de trappenkast gekozen om hem daar op te hangen omdat deze dan door het hout van de trap heen moet om boven te kunnen komen. Ook moet die dan door een houten deur + tussen wand om de kamer in te komen. Daarom leek mij dit een perfecte plek voor de router.
Nee!

Je zit nog steeds te denken in termen van hele huis met een apparaat dekken. Dat is vragen om problemen. Je wilt juist meerdere AP's hebben die qua dekkingsgebied zo min mogelijk overlappen, dus tegenovergestelde kanten van het huis. Eentje in de woonkamer aan voorkant van het huis (waar je coaxaansluiting is) en eentje op de eerste verdieping aan achterzijde is veel beter.

Bedenk dat dekking twee kanten op werkt: je kunt nog zo'n sterk signaal van je AP hebben, maar als je client device niet terug kan zenden heb je er weinig aan.
Echter, heb ik geen rekening gehouden dat dit de router van de provider had kunnen zijn. Dus ik heb in de woonkamer een Ethernet kabel onder de grond naar de trappenkast getrokken, deze zal dan door een coax vervangen moeten worden. De router moet in de trappenkast komen omdat daar alle Ethernet kabels weggaan naar andere locaties.
Veel beter idee: laat die Ethernetkabel liggen, sluit het aan op modem/router/AP in de woonkamer en hang een switch in de trappenkast.
Over het HR++ glas, je hebt gelijk het huis is vroeger niet met dit glas opgeleverd. De vorige bewoner heeft een optie gekregen van de woningbouw om dit te laten vervangen. Vandaar dat het er nu wel inzit.

Maar goed, mocht ik toch voor een router gaan dan kan ik dus beter voor de R7500v2/R7800 van Netgear gaan? Deze had ik namelijk nog niet op mijn radar.
Ja, deze zijn goed te noemen. De R7500v2 is net iets ouder en dus stabieler, de R7800 heeft betere specs en firmware is nog volop in ontwikkeling. In ieder geval is minder dan dit als router redelijk onzinnig, want dan zit je op of onder niveau van de modemrouter.
Het aanschaffen van een AP zal ik even mee wachten en eerst even moeten zien of het signaal echt zo slecht zal zijn op de 1e etage.
Dat is dan weer wel zo verstandig, maar test met modem/router/AP op zinnige plek, dus waar je WiFi nodig hebt, niet op plek waar je dat niet hebt (of was je van plan met je laptops/tablets steeds op trap te zitten? :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
ManiakNL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:
Indien je voor kabelinternet kiest dan moet je modem direct aangesloten worden op de AOP (het punt waar je
signaal binnenkomt).
Dus je gaat dan vanuit je modem die dan in de woonkamer staat een ethernetkabel gebruiken naar je trappenkast.
Je hoeft hiervoor dus niet je kabel te vervangen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Bedankt voor de tips iedereen!

Ik denk dat het volgende ga doen:

Ik zag vandaag een brief van Ziggo op de stoep met daarin een leuk aanbod. Ik krijg namelijk zo'n "wifi-punt" gratis als ik binnen 6 maanden aan abonnement afneem, ook zie ik dat ze adverteren met hun nieuwe "Connect box" dit is waarschijnlijk het kastje waar @dion_b het over heeft.

Ik ga hiervan gebruik maken, de "Connectbox" gaat in de kamer geplaatst worden en het "wifi-punt" waarschijnlijk in de computer kamer op de 1e etage. Het wifi-punt gaat dan de switch vervangen die ik dan weer in de meterkast kan ophangen om alles aan elkaar te knopen.

Zo lijkt alles erg netjes op zijn plek te komen!

Mocht alles niet werken zoals ik het hoopte kan ik altijd nog een extra AP aanschaffen en of toch een andere router.

Bedankt voor julllie hulp! Ik ben echt een stuk wijzer geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online
Klinkt perfect inderdaad. Die "Wifi Punt" is een gerelabelde TP-Link Archer C7 die out-of-the-box als AP (en dus niet router) draait. Tov stock fw valt er weinig in te stellen, maar ook weinig te verprutsen. Mocht je alsnog meer knopjes willen, kijk dan hier:
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Je kunt verschillende alternatieve firmwares erop flashen. Maar voor normaal gebruik is dat allemaal niet nodig :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > CAA

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1