Toon posts:

dual monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya.. .

kep hier een pc met een g-force 2mx en een graphic blaster TNT1, die wil ik op twee monitoren hebben..

Alles gaat goed totdat ik in windows kom, dan zie ik op de ene monitor me gewone beeld, en op die andere monitor blijf ik gewoon het opstart scherm van win2k zien.
Hijgaat gewoonniet verder..
Als ik de monitoren opwissel dan heeft het geen effect en blijft gewoon het nadere scherm op het opstartplaatje staan.
Ik kan nergens vinden of die TNT dual monitor ondersteund, lijkt me wel anders komt ie al niet voorbij het booten denk ik..

weet iemand of die TNT het echt wel ondersteund of dat ik iets gruwelijks verkeerd doe.
HEb al een tijd de search door lopen spitten maar ik kon hier geen soortgellijk probleem/oplossing vinden.

id-tjes ?

b.v.d

Verwijderd

ehm..hoe heb je die twee monitoren aangesloten :?

edit: hmm...ik moet toch eens leren lezen...(of snappen dat 20 uur slaap in een week te weinig is)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij heb je je TNT niet geinstalleerd als dual monitor bij windhoos, anders komt er wel gewoon een zwart scherm i.p.v het bootlogo.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

W2k is over het algemeen nogal kieskeurig met dual monitors! Heb er zelf ook probs mee gehad!

Zoals het bij mij ging was het zo dat je EERST met 2 vid kaarten naar windows moet gaan DAN de 2e vid kaart zn drivers installen, DAARNA rebooten! en dan moet (als het goed is ) de 2nd monitor zijn initialisatie beeld geven ( dat wat je ZEER kort ziet als je je PC aan zet, en op monitoren die ff opwarmen tijdens et opstarten niet te zien is ) met daarbij de text dat windows em gevonden heeft en dat je em kan instellen bij buroblad instellingen...

dan ga je dus naar display porperties en activeer je je 2nd monitor en zou het als het goed is moeten werekn

(mijn ervaring that is)

met oudere/brakkere kaartjes gaat dit allemaal NIET relax en kan ik me heel goed voorstellen dat et probleem wat jij beschrijft daarvan een gevolg is!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50
niet met ouwe kaartjes !?!

matrox millennium 2 ?

heb ik zals 2e kaart
naast een el cheapo gf2 mx

wel ff goeie drivertjes downloaden

Repareren doe je zo.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 04 juli 2001 01:57 schreef Sine het volgende:
niet met ouwe kaartjes !?!

matrox millennium 2 ?

heb ik zals 2e kaart
naast een el cheapo gf2 mx

wel ff goeie drivertjes downloaden
Daar zeg je het al Matrox :))) Die roelen!
Met een Matrox Mistique (die ouwe ja ) gaat het bij mij ook goed ja! Maar ik heb et meer over die crappo kaartjes die je bij een pak melk krijgt :+

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Sine
  • Laatst online: 10:50
Op woensdag 04 juli 2001 01:58 schreef MaxxMark het volgende:

[..]

Daar zeg je het al Matrox :))) Die roelen!
Met een Matrox Mistique (die ouwe ja ) gaat het bij mij ook goed ja! Maar ik heb et meer over die crappo kaartjes die je bij een pak melk krijgt :+
s3 oid ? :r

zijn idd bagger kaarten

Repareren doe je zo.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 04 juli 2001 02:03 schreef Sine het volgende:

[..]

s3 oid ? :r

zijn idd bagger kaarten
Jij snapt hem :D

Nee maar zonder dollen, ik had een Diamond Stealth 2001 ( zon uber oude van 2mb ) en die wou nevernietnooitniet aan de praat krijgen! Verder had ik nog andere (wat nieuwere, zeg maar uit de tijd van de matrox mistique) kaartjes, deze wouden eveneens niet !!! Maar over een TNT kaartje, die toch WEER wat nieuwer zijn, dat is wel vaag!

Ik zou wel verwachten dat die zouden werken!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie bij display props wel dat ik 2 monitoren heb maar wat k ook doe..
het opstartscherm op die graphic blaster is het enig e wat ik zie.

note: wat ook vaag is..
als ik die blaster als primary aanvink en, ook een vinkje zet bij extend desktop en daarna 'apply' dan zijn die 2 vinkjes weer weg.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Wat je trouwens ook eens kan proberen, dat hielp bij mij bij dat vage kaartje (onder w98 dat wel, omdat er geen w2k drivers waren) was om in je bios te zetten dat ie PCI *EERST* initialiseerd! daardoor boot ie met je (crappy?) kaartje, en dat zal windows waarschijnlijk wel slikken.. En pas in windows zelf ziet ie dat er ook een 2e videokaart is die wonder boven wonder gewoon geschikt is :D voor multi monitor :) en het dus zou kunnen doen!

Valt te proberen!

(PS als je dit zo laat staan en je flashed je bios weer eens terwijl die monitor er niet meer in zit, denk er dan aan dat ie dan automatisch op Initialise PCI FIRST staat, ik heb zelf al eens flink mezelf lopen opvreten over het feit dat ik dacht dat ik mn mobo gemold had |:( viel achteraf best mee en was kwestie van vid kaart er uit/ monitor kabel verwisselen ;) best stom dus )

Verwijderd

Topicstarter
thx max..

ik ga het even proberem
ik hou jullie op de hoogte :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 04 juli 2001 02:19 schreef el_dudeness het volgende:
thx max..
*WOEAH* (0_0) het is Maxx met dubbel X !
I hate it when they say Max :P

Verder houd ik nog wel van je hoor O+ :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Als we nou toch over dual monitoren hebben, iemand ervaring met dual monitors in een Linux omgeving ? :)

Ik geef mn bek maar ff een douw, heb er nog niet echt naar gezocht ofzo :D maar misschien mensen ervaring er mee ? :)

Verwijderd

Topicstarter
relax maxxx :P

ik heb bios gereset, kon die functie waar je het over had niet vinden..

vaag is wel dat ik op mn ene monitor boot (ook bios in ga) en die andere blijft zwart..
zodra ie hangt op het opstartscherm , komt die andere monitor netjes in windows..
kortom ik snap er geen zak van..

en over linux.. : daar snap ik al helemaal geen zak van. :(

heb btw een kt7, maar an op de abit site ook niet echt iets vinden over dual monitoring

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb ook een abit KT7,

Er staat zeker weten ergens in de bios een optie die ongeveer zegt:
"VGA Boot Initialisation: AGP"
of
"VGA Boot Initialisation: PCI"

dan moet je em dus als je 2e kaartje PCI is gewoon ff op PCI zetten en kijken of ie nu tijdens et opstarten vanaf die kaart gaat!

En dan gewoon w2k booten that is en eens proberen! Weet niet precies hoe het heet in bios, maar als ik nu ga kijken hebbik geen zin meer om door te booten naar w2k en te reageren en ga ik maffen :D dus dat doe ik niet

edit:
tis nu tijd om te slapen, sjek morgen ochend wel of er nog wat te reageren valt :) suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik ga weer een poging wagen.. thx m8 en g'nite

gevonden... pci boot eerst..
maar dan werkt het nog niet.
heb gekeken op de site van creative en die blaster ondersteund het allemaal gewoon.

ik sta open voor suggesties ;)

Verwijderd

Topicstarter
het wordt steeds gekker

Als ik de props van de TNT opvraag (advanced) en daarna klik ik op tabje adapter, en daar weer op props dan krijg ik niet de props van die TNT maar van die Gforce.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

LOL :) das toch nog beter dan wat ik eens had, ga je naar dat tabblad, druk je op eigenschappen van je 2e vid kaart BOEM w2k bluescreen :P

• paella
  • Laatst online: 23-08 12:26
Mijn (kloon) S3Virge met 2MB draait prima als tweede videokaart, met een 15" scherm erop.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
het werkt nog steeds niet..
als ik mn secondary monitor enable, dan disabled ie hem meteen nadat ik op 'apply'
getoetst heb.

kortom .. ik zit dus nog steeeds met een monitor in windows en de andere hangt op het opstartlogo

of ik nou boot init first op pci, of agp zet..
dat maakt niets uit, het blijft niet werken.
Vaag is wel dat als ik hem op agp zet dat dan mn gforce het wel doet en die TNT helemaal niet laat zien, dus ook geen opstartscherm.

Verwijderd

Topicstarter
w00000000000000t het werkt ;)
welliswaar met een hele oude driver.. maar het werkt.

thx voor alle hulp enzo..
Pagina: 1