Beeldscherm gebruiken met zowel VGA als DVI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik heb op dit moment 1 macbook en 1 toshiba windows laptop. Op beide werk ik vrijwel dagelijks en beide sluit ik ze aan op een 27 inch scherm. Nu ben ik het wisselen van VGA kabel van de een naar de ander een beetje zat, dus zit te kijken naar een oplossing.

Het beeldscherm heeft een VGA aansluiting en een DVI-D aansluiting. Op dit moment heb ik mijn macbook aangesloten op de VGA aansluiting van het scherm. Is het mogelijk dat ik mijn windows laptop aansluit op de DVI aansluiting van het scherm? Zodoende hoef ik niet continu de kabel meer te verwisselen.

Mocht dit niet het geval zijn, zijn er dan nog andere opties of volstaat enkel een KVM switch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Yes, jouw oplossing is in principe mogelijk.
Heeft de monitor een (fysieke) knop om van input te wisselen?
Zo niet, zal wisselen van dvi naar vga waarschijnlijk betekenen dat je de dvi los moet halen.

Andere oplossing zal inderdaad een kvm switch zijn. Bijkomend voordeel hiervan is dat je ook andere randapparatuur makkelijk kan delen tussen beide laptops

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 11:03
Je kunt je Windows laptop op de dvi aansluiten als je laptop dat kan.
En wat Switchie al zegt. Met een knop van input wijzigen. De meeste monitoren hebben dat wel.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
Jep, heb de knop gevonden. Oke top, dan bestel ik een DVI-D kabel! Een KVM switch ben ik niet zo'n voorstander van. Een aantal jaar geleden ooit een van Newstar gehaald en dat ding gaf alleen maar problemen (beeld kwaliteit was niet normaal slecht en 9 vd 10x werkte het wisselen maar half).

Nu nog het volgende.. Mijn windows laptop heeft enkel een VGA aansluiting. Iemand enig idee waar ik een DVI-D naar VGA kabel kan halen? Liefst niet al te duur.. Was vanmiddag naar de Mediamarkt gegaan hiervoor maar die mannen vragen bakken met geld voor zo'n kabel (€30..).. Kwam op internet wel het e.e.a. tegen voor stukken goedkoper maar de levertijd daarvan was niet al te best. In de Tweakers price watch kan ik zo snel geen kabels vinden, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 16:55
Heeft één van beide apparaten geen HDMI? Dan gebruik je de ene met vga, en andere HDMI -> DVI converter. Kans is namelijk aanwezig dat DVI -> VGA niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
Helaas heeft het scherm geen HDMI (enkel DVI-D en VGA). De laptop heeft enkel VGA en de Macbook een Mini Displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dan een mini-DP -> DVI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
Dat zou inderdaad ook kunnen, en dan de laptop van vga naar vga bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 11:03
Je zou zo'n kabel als deze kunnen gebruiken voor de Macbook.
https://www.allekabels.nl...yport-naar-dvi-kabel.html

In ieder geval goedkoper dan de 30 euro van de Mediamarkt, en deze is vast nog wel ergens goedkoper te krijgen.
En dan de Windows laptop via de vga op het vga scherm aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Max2000 op 14-03-2017 20:13 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een vraag over beeldschermen. Die hoort niet in Overige Hardware gedumpt te worden maar in Videokaarten & Beeldschermen

* dion_b verplaatst even:

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1