Ik maak nu gebruik van een i7-920 pc. Op zich prima maar het loopt nu toch tegen zijn max aan. Daarbij komen er wat kwaaltjes. Voorbeelden zijn: wegvallende schijven (schijven zijn nog goed), pc start niet altijd door (na een reboot doet hij het wel), DVD- wordt vaak niet gezien (na reboot met een DVD er in wel), reageert soms ERG traag en dan ineens weer gewoon en het RAM geheugen is soms 6gb en soms 12 gb.
Het wordt dus langzamerhand tijd voor wat nieuws. Ik heb in de loop der tijd het een en ander geupgrade en up to date gehouden en die spullen wil ik dus nog meenemen naar mijn nieuwe systeem. Hierover later meer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik SolidWorks en moet soms wat dingen programmeren voor mijn studie (tweede graad techniekdocent) Daarnaast vind ik het leuk om een spelletje te spelen. Battlefield 4 & 1 zijn de enige spellen die ik tot nu toe speel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het toch wel heel graag onder de 700,- houden. Het is geen harde grens maar wel een richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het beeldscherm wordt misschien nog een keer vervangen maar dat hoeft nog niet direct.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe CPU, Moederbord, RAM geheugen en een nieuwe voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor specifieke merken maar wel een voorkeur voor A-merken. Ik betaal liever 20 tientjes meer voor iets dat echt goed is dan dat ik na 2 of 3 jaar in de problemen zit.
Voor het moederbord wil ik wel graag Gigabyte maar wanneer jullie mij overtuigen dat iets anders écht beter is dan streep ik dat niet gelijk weg op het merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in de kast passen, presteren en stil zijn. Dat zijn de grootste voorwaarden.
Ga je overklokken?
Kan, is leuk op een vrij uurtje als de pc aan het eind van zijn latijn is maar ik ga niet van meet af aan overclocken. Mijn huige cpu is wel overgelocked maar dat heb ik ook pas gedaan toen de noodzaak er was.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of ik goed doe aan deze producten. De RYZEN cpu is een mooi product maar ik weet niet of ik goed doe aan bijvoorbeeld het moederbord. Dit is is AB350 chip en niet de high-en X370. Daarbij wil ik misschien nog een extra geluidskaart er op kunnen drukken, een NVMe schijf er op kunnen doen en extra USB-C Type C 10Gb/s kaart er in kunnen drukken.
De voedingen ben ik helemaal niet in thuis en ik heb via de groete vriend op internet begrepen dat Corsair een betrouwbaar merk is. Daarbij is dit een volledig modulaire voeding en dat vind ik dan wel weer mooi ivm alle kabeltjes die niet weggewerkt hoeven te worden.
Het geheugen heb ik gekozen omdat deze zwart zijn en op 2400 Mhz geklokt.
Dit is mijn lijst van aan te schaffen onderdelen:
Het wordt dus langzamerhand tijd voor wat nieuws. Ik heb in de loop der tijd het een en ander geupgrade en up to date gehouden en die spullen wil ik dus nog meenemen naar mijn nieuwe systeem. Hierover later meer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik SolidWorks en moet soms wat dingen programmeren voor mijn studie (tweede graad techniekdocent) Daarnaast vind ik het leuk om een spelletje te spelen. Battlefield 4 & 1 zijn de enige spellen die ik tot nu toe speel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het toch wel heel graag onder de 700,- houden. Het is geen harde grens maar wel een richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 284,95 | € 284,95 |
| 1 | WD Black SATA 6Gb/s WD5000BPKX, 500GB | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Antec Performance One P182 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus VW222U Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G900 Chaos Spectrum | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Asus RT-AC66U Zwart | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | Samsung SH-S223Q | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 670,40 | |
Het beeldscherm wordt misschien nog een keer vervangen maar dat hoeft nog niet direct.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe CPU, Moederbord, RAM geheugen en een nieuwe voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor specifieke merken maar wel een voorkeur voor A-merken. Ik betaal liever 20 tientjes meer voor iets dat echt goed is dan dat ik na 2 of 3 jaar in de problemen zit.
Voor het moederbord wil ik wel graag Gigabyte maar wanneer jullie mij overtuigen dat iets anders écht beter is dan streep ik dat niet gelijk weg op het merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in de kast passen, presteren en stil zijn. Dat zijn de grootste voorwaarden.
Ga je overklokken?
Kan, is leuk op een vrij uurtje als de pc aan het eind van zijn latijn is maar ik ga niet van meet af aan overclocken. Mijn huige cpu is wel overgelocked maar dat heb ik ook pas gedaan toen de noodzaak er was.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten of ik goed doe aan deze producten. De RYZEN cpu is een mooi product maar ik weet niet of ik goed doe aan bijvoorbeeld het moederbord. Dit is is AB350 chip en niet de high-en X370. Daarbij wil ik misschien nog een extra geluidskaart er op kunnen drukken, een NVMe schijf er op kunnen doen en extra USB-C Type C 10Gb/s kaart er in kunnen drukken.
De voedingen ben ik helemaal niet in thuis en ik heb via de groete vriend op internet begrepen dat Corsair een betrouwbaar merk is. Daarbij is dit een volledig modulaire voeding en dat vind ik dan wel weer mooi ivm alle kabeltjes die niet weggewerkt hoeven te worden.
Het geheugen heb ik gekozen omdat deze zwart zijn en op 2400 Mhz geklokt.
Dit is mijn lijst van aan te schaffen onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING | € 107,24 | € 107,24 |
| 1 | G.Skill Value F4-2400C15D-16GNT | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 684,69 | |
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/