Hoi iedereen,
Ik wil een systeem samenstellen voor mijn vriendin en zou graag wat advies willen welke componenten goed bij elkaar passen en hoe jullie hier tegen aan kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk digitaal tekenen met een teken tablet en casual gamen. Het is belangrijk dat de PC over een aantal jaar nog steeds goed is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 800,- kosten. Het mag iets meer zijn als dat scheelt in de performance.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, standaard muis toetsenbord en scherm zijn wel aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We willen eerst een 8gb ram voor haar pc, maar wel 1 plakkie van 8gb zodat we later makkelijk kunnen uitbreiden naar 16. Verder een SSD van 250gb en een 1tb HDD. Wellicht nog een extra koeling?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken. Ik zit wel te dubben naar een i5 processor en vraag me af of een 6600k boxed genoeg is, of zal ik voor een paar tientjes extra een i5 7600k boxed kopen. En dan vooral met het ook op de toekomst.
Verder denk ik dat een 4gb GPU voldoende moet zijn voor haar. Maar goed, ik zie bijvoorbeeld MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G voor 250,- staan en weet niet precies hoeveel deze dan beter is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet perse, het zou fijn zijn als het in de Fractal Design Define S past. Het gaat er dan vooral om dat het geen kist wordt met lampjes en gekke fratsen. Een mooie degelijke behuizing is een must.
Ga je overklokken?
Nee, duurzaamheid voorop
Wat verwacht je van ons?
Dat we samen een goede pc bouwen die lang mee gaat.
Dit is mijn voorlopige lijstje.
Groeten,
Jeffrey
Ik wil een systeem samenstellen voor mijn vriendin en zou graag wat advies willen welke componenten goed bij elkaar passen en hoe jullie hier tegen aan kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk digitaal tekenen met een teken tablet en casual gamen. Het is belangrijk dat de PC over een aantal jaar nog steeds goed is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 800,- kosten. Het mag iets meer zijn als dat scheelt in de performance.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, standaard muis toetsenbord en scherm zijn wel aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We willen eerst een 8gb ram voor haar pc, maar wel 1 plakkie van 8gb zodat we later makkelijk kunnen uitbreiden naar 16. Verder een SSD van 250gb en een 1tb HDD. Wellicht nog een extra koeling?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken. Ik zit wel te dubben naar een i5 processor en vraag me af of een 6600k boxed genoeg is, of zal ik voor een paar tientjes extra een i5 7600k boxed kopen. En dan vooral met het ook op de toekomst.
Verder denk ik dat een 4gb GPU voldoende moet zijn voor haar. Maar goed, ik zie bijvoorbeeld MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G voor 250,- staan en weet niet precies hoeveel deze dan beter is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet perse, het zou fijn zijn als het in de Fractal Design Define S past. Het gaat er dan vooral om dat het geen kist wordt met lampjes en gekke fratsen. Een mooie degelijke behuizing is een must.
Ga je overklokken?
Nee, duurzaamheid voorop
Wat verwacht je van ons?
Dat we samen een goede pc bouwen die lang mee gaat.
Dit is mijn voorlopige lijstje.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI Z270-A Pro | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 175,95 | € 175,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 17,89 | € 17,89 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 96,95 | € 96,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 608,54 | |
Groeten,
Jeffrey