Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncleben52
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-12-2024
Mijn vraag
Sinds kort wisselt mijn Samsung S5 regelmatig van WiFi naar 4G en terug, terwijl ik een goede dekking heb van WIFI.
Dit is heel vervelend, want hierdoor raak ik snel door mijn databundel heen.
En mijn batterij loopt snel leeg...
Ik heb op allerlei forums al gezocht, tips onderzocht etc...
..maar nog geen resultaat.
Ik heb gezien dat dit bij anderen ook een issue is, maar oplossingen nog niet gevonden.
Als noodoplossing dan maar Mobiele data maar uitgezet.

"Deskundigen " zeggen dat het aan de Ziggo UBEE router ligt, die van slag raakt en dan de Wifi verbinding verbreekt.
Ik weet t niet,.....U mag t zeggen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laatste versie van Android 6.0.1
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie boven, netwerk-wissel uitgezet, cache geheugen leeg gemaakt, spaarstand staat uit...
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

Heb je dit ook wanneer je op andere WiFi netwerken zit?
Wanneer je het alleen thuis hebt dan kan je een extra router achter je bestaande UBEE hangen om het te testen eventueel.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncleben52
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-12-2024
Hallo Spacalz,

Ik heb t nog een keer gecontroleerd op een ander netwerk (openbaar in de bieb) en heb hetzelfde probleem.
Ik heb thuis nog een keer met de smartphone van mijn vrouw gecontroleerd , maar die heeft geen probleem.
Conclusie:
ligt toch aan mijn eigen Samsung Galaxy S5.
Wat verder opvalt is dat het WiFi signaal om de ca 5,5 sec onderbroken wordt en dat 4G symbool oplicht.

Hoe verder?

Ik heb recentelijk wat nieuwe APPs geïnstalleerd en die weer verwijderd.
Ook heb ik bestaande APPs ge-update, als dat aangegeven werd.
Je gaat natuurlijk vragen, welke dan? Maar dat weet ik niet meer.
Wel herinner ik mij dat ik een nieuwe Samsung Software update heb gekregen, maar of dat nu voor of na de problemen was, weet ik ook niet meer. Je staat er niet bij stil.
(Na een tijdje merkte ik dat mijn telefoon heel snel leeg was en verdere controle gaf aan dat mijn GSM data bundel ook snel leeg liep)
Laatste mogelijkheid is natuurlijk, factory reset, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
heb jij nog tips?
Groet.

[ Voor 5% gewijzigd door uncleben52 op 17-03-2017 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Als het goed is, is er bij instellingen in het WiFi-menu een optie om "Smart Network Switch" uit te zetten (volgens mij staat dit bij Android 6 Samsung-gebruikers bij 'meer'). Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar het lijkt me wel de moeite waard.

Anders is er nog een optie om in datzelfde menu op meer te klikken en dan op Advanced (geavanceerd?) te klikken. Vervolgens schakel je "Avoid poor connections" uit. Dit zou namelijk de oorzaak kunnen zijn van het constante verbreken van de WiFi verbinding