Linux server reageert erg raar bij veel bezoekers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08 21:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Topicstarter
Als het ten tijde van veel bezoekers op 1 van mijn websites veel mensen aanwezig zijn dan worden mijn (wordpress) websites ineens erg traag. Net of er sprake is van een soort van file vorming want de load op mijn server is laag op zo'n moment.

Als ik dan (plesk) de instellingen van de php ondersteuning aanpas van fastcgi naar FPM dan is alles ineens weer supersnel voor een tiental minuten, daarna is er weer een duidelijke vertraging merkbaar. Als ik dan weer terugga naar fastcgi dan is weer alles supersnel..

En zo blijf ik dus bezig met switchen tussen deze 2 opties.. Ik heb bij de php instellingen al de max_execution_time op maximaal gezet maar nog steeds blijf ik dit probleem houden.

Ik draai met ubuntu/apache 2.2 en PHP 7.0 met plesk 17.. en hoop dat hier iemand weet waaraan dit ligt en een mogelijke oplossing weet aan te dragen.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/ec29de85f1e34bc4aebbea92dc69da37.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/5dc19628457247528290fa4820385997.jpeg

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Beste antwoord (via Soulmaster op 14-03-2017 17:48)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 09:23

EnnaN

Toys in the attic

mijn gok: geheugen. Je hebt te weinig geheugen om al je children te voorzien van memory. Bv: je hebt 20 children (processen die php 'uitvoeren') en als die allemaal tegelijk draaien moet je swappen. En ja, dat is traag.

Als je wisselt van php uitvoer methode (geen idee hoe dat werkt in plesk, maar het is een redenatie) dan kill je je huidige processen, en heb je dus weer even ademruimte omdat je op 0 childs start. maarja, zodra alle mensen die een error kregen op f5 gedrukt hebben, is het weer langzaam.

Overigens kan het natuurlijk met deze redenatie net zo goed een ander issue zijn, bv een database die het niet bij kan houden, oid, maar goed, waarom niet mem? :D

Ik zou het iig zo verklaren waarom het werkt met wisselen -> je killed mogelijk gewoon alles, en dan is het idd weer even snel?

sig

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 09:23

EnnaN

Toys in the attic

mijn gok: geheugen. Je hebt te weinig geheugen om al je children te voorzien van memory. Bv: je hebt 20 children (processen die php 'uitvoeren') en als die allemaal tegelijk draaien moet je swappen. En ja, dat is traag.

Als je wisselt van php uitvoer methode (geen idee hoe dat werkt in plesk, maar het is een redenatie) dan kill je je huidige processen, en heb je dus weer even ademruimte omdat je op 0 childs start. maarja, zodra alle mensen die een error kregen op f5 gedrukt hebben, is het weer langzaam.

Overigens kan het natuurlijk met deze redenatie net zo goed een ander issue zijn, bv een database die het niet bij kan houden, oid, maar goed, waarom niet mem? :D

Ik zou het iig zo verklaren waarom het werkt met wisselen -> je killed mogelijk gewoon alles, en dan is het idd weer even snel?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
Dat zou best eens kunnen ja, alleen ik weet niet in plesk waar je dit kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 20:52
Dit is waarschijnlijk rpc.xml(of xml.rpc is even uit hoofd) die wordt door mensen misbruikt en je kunt die geen public rechten geven waardoor je server minder load heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
na lang zoeken heb ik dan toch nog de mpm-prefork gevonden en de MaxRequestPerChild stond om 0, ik heb deze nu op 4000 gezet en de httpd gerestart. benieuwd of EnnaN zijn tip de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Begin anders eens bij de basics, check met (h)top waar de bottleneck zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
die laat alleen veel www requesten zien.

Ik heb nu mijn prefork al volgt ingesteld:

StartServers 8
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 20
ServerLimit 256
MaxClients 256
MaxRequestsPerChild 40000

en nu lijkt het probleem te verholpen te zijn.
DukeBox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:10:
Begin anders eens bij de basics, check met (h)top waar de bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
Update. sinds ik dus de prefork heb aangepast totaal geen vertraging meer op de server en zelfs nu nog meer bezoekers..

Hier zit een zeer happeyh froz0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Een ander snel overzicht is trouwens atop . Dat geeft bovenaan ook de status weer van CPUs, MEM, HDD, net, ... en als er iets vol zit of zwaar belast wordt komt het simpelweg in het rood te staan. Maar een overvol geheugen en het gebruik van swap is ook in een standaard top al zichbaar.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
sinds de aanpassing van de child naar 40.000 lijken alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Blokker_1999 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:54:
Een ander snel overzicht is trouwens atop . Dat geeft bovenaan ook de status weer van CPUs, MEM, HDD, net, ... en als er iets vol zit of zwaar belast wordt komt het simpelweg in het rood te staan. Maar een overvol geheugen en het gebruik van swap is ook in een standaard top al zichbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster

Soulmaster

Topicstarter
Even een kleine update. Door een verschrikkelijke gebeurtenis, 2 inwoners van ons kleine stadje zijn afgelopen vrijdag bij een noodlottig ongeval omgekomen en RTLnieuws vond het fijn om dit direct te linken op hun website zag ik de server al rookwolken gaan geven.

Nou niets van dat. ondanks een enorme hoeveelheid bezoekers bleef de server razend snel (mede door de cache) nu de mpm-prefork goed is gezet..

Dus bij deze nogmaals thnx voor de hulp

Pagina: 1