Binnenkort willen we beginnen met het bouwen van een twee-onder-een-kap, aan onze zijde willen we het dak vol gooien met zonnepanelen. Er komt een w/w warmtepomp in, koken ook op electra. Het verbruik wordt dus aardig wat. 3-fasen trouwens! We willen graag uitkomen op nul-op-de-meter, hiervoor zullen we denk ik 6-7000kWh moeten opwekken met de panelen.
Zie onderstaande

2 vlakken,
ZO 35 graden, 7m lang, 6,4m "hoog", met dakraam
ZW 50 graden, 11m lang, 3,5m "hoog"
Op de zuid-west kant kunnen meer panelen dan op zuid-oost, moeten er dan twee strings komen op die kant? Dus in totaal 3 strings? Ik ga er vanuit dat mono panelen een goede keuze zijn omdat er geen schaduw is.
Zelf dachten we aan JA solar panelen met SMA sunnyboy omvormer, maar dit is zeker niet de goedkoopste oplossing, dus zijn we op zoek naar iets goedkopers wat ook betrouwbaar is en genoeg energie opwekt.
Ideeen?
Zie onderstaande
2 vlakken,
ZO 35 graden, 7m lang, 6,4m "hoog", met dakraam
ZW 50 graden, 11m lang, 3,5m "hoog"
Op de zuid-west kant kunnen meer panelen dan op zuid-oost, moeten er dan twee strings komen op die kant? Dus in totaal 3 strings? Ik ga er vanuit dat mono panelen een goede keuze zijn omdat er geen schaduw is.
Zelf dachten we aan JA solar panelen met SMA sunnyboy omvormer, maar dit is zeker niet de goedkoopste oplossing, dus zijn we op zoek naar iets goedkopers wat ook betrouwbaar is en genoeg energie opwekt.
Ideeen?
[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Chaos op 14-03-2017 17:45 ]