Corsair K95 platinum of Razer Blackwidow Chroma V2

Pagina: 1
Acties:

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 11:32
Zoek een nieuw toetsenbord met mechanische toetsen en ik ga het gebruiken voor typewerk en gamen. Meer typen/werken als gamen. Hij moet lekker typen en niet te luid zijn.

Wat is je budget?
[i]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? 200 euro

Ik heb geen merkvoorkeur en sta open voor alternatieven.

Deze twee lijken mij wel interessant om een keuze tussen te maken:

Corsair K95 platinum of de Razer Blackwidow Chroma V2

Waarom hier een topic gestart, ik kan deze toetsenborden nergens proberen, ben al bij twee mediamarkten geweest, maar geen van beide staat daar. Denk dat ze nog even te nieuw zijn. Ik hoop dat er op het forum mensen zijn die wat aanbevelingen kunnen doen?

[ Voor 28% gewijzigd door jasper2603 op 14-03-2017 13:37 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Waarom wil je zo'n dure ramplank? 99% van de features erop kan je of vinden op een goedkoper tobo, of gebruik je nooit..

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-02 02:01

Eren

Boss of this gym

Typen en gamen dan zou ik Brown switches aanbevelen.

4HEad

• jasper2603
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:44:
Waarom wil je zo'n dure ramplank? 99% van de features erop kan je of vinden op een goedkoper tobo, of gebruik je nooit..
Omdat ik er ook graag een polssteun op wil hebben, veel toetsenborden hebben dat niet.

• jasper2603
Eren schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:48:
Typen en gamen dan zou ik Brown switches aanbevelen.
Bedankt voor de tip, dan gaan het brown switches worden, nu nog even welk toetsenbord? Iemand ervaringen die je kunt posten?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

jasper2603 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Omdat ik er ook graag een polssteun op wil hebben, veel toetsenborden hebben dat niet.
Ik ga even tegen de opmerking in dat je alles wat er in een 200e bord zit voor minder vindt. Ik heb de K95 hier nu een tijdje liggen en dat is echt een beest wat betreft bouw, afwerking, software ervaring, RGB fest, etc. Ook de polssteun is wat groter / afneembaar tov bijv de Strafe RGB / K70 Lux. Is het echt nodig om 200 eur uit te geven voor een mech kb? hell no. Maar de suggestie dat er geen meerwaarde in zit kan ik mij niet in vinden.

Blackwidow Chroma V2 ligt hier net, moet hem nog uitpakken :D oOo Ben zeker benieuwd of dat een spannende strijd gaat worden. De K95 legt de lat iig -erg- hoog. Vraag mij gerust volgende week even opnieuw als je een eerste indruk wilt horen.

Mbt switch: MX Brown (Razer uh.. orange :D) is wel de 'veilige' keuze, maar ervaren = altijd beter. Ik heb zelf beide in die kleurstelling.

• qflame
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb de K70 Lux . Dit is in feite hetzelfde als de K95 enkel zonder al die kerstverlichting.

Ik moet zegge dat de K70 zeer aangenaam typt. Het voelt ook niet cheapass aan ofzo en doet eigenlijk wat hij moet doen. Typen is niet overdreven hard tegenover mijn vorige toetsenbord (steelseries 7g) Mijn vrouw kan daar door slapen ook al als ik zot aan tikken ben.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

qflame schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:09:
Ik heb de K70 Lux . Dit is in feite hetzelfde als de K95 enkel zonder al die kerstverlichting.

Ik moet zegge dat de K70 zeer aangenaam typt. Het voelt ook niet cheapass aan ofzo en doet eigenlijk wat hij moet doen. Typen is niet overdreven hard tegenover mijn vorige toetsenbord (steelseries 7g) Mijn vrouw kan daar door slapen ook al als ik zot aan tikken ben.
K70 is inderdaad netjes. Maar - 'kerstverlichting' / on-board presets / macro keys en met compactere polssteun tov de forsere afneembare van de K95. Of dat 30-35 euro waard is.. tja :D Ik heb de Strafe RGB hier ook, die heeft dan geen alu maar is m.i. gewoon heel erg netjes.

• qflame
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
klopt was vergeten dat de er nog andere features waren.
Enkel had ik deze persoonlijk niet nodig. Hangt er mss beetje van af wat voor spellen je speel en of je die macro keys nodig hebt.

Maar dan is idd wel waard zijn voor die 30-35 euro.

• jasper2603
Foritain schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:08:
[...]

Ik ga even tegen de opmerking in dat je alles wat er in een 200e bord zit voor minder vindt. Ik heb de K95 hier nu een tijdje liggen en dat is echt een beest wat betreft bouw, afwerking, software ervaring, RGB fest, etc. Ook de polssteun is wat groter / afneembaar tov bijv de Strafe RGB / K70 Lux. Is het echt nodig om 200 eur uit te geven voor een mech kb? hell no. Maar de suggestie dat er geen meerwaarde in zit kan ik mij niet in vinden.

Blackwidow Chroma V2 ligt hier net, moet hem nog uitpakken :D oOo Ben zeker benieuwd of dat een spannende strijd gaat worden. De K95 legt de lat iig -erg- hoog. Vraag mij gerust volgende week even opnieuw als je een eerste indruk wilt horen.

Mbt switch: MX Brown (Razer uh.. orange :D) is wel de 'veilige' keuze, maar ervaren = altijd beter. Ik heb zelf beide in die kleurstelling.
Dat zou mooi zijn als je de Chroma V2 zou kunnen testen en in de test een vergelijk zou kunnen maken met de K95 die toch wat meer features heeft dan de Chroma V2.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar iemand die op beide heeft gewerkt en gewoon nuchter zegt die moet je nemen want..

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

jasper2603 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:39:
[...]

Dat zou mooi zijn als je de Chroma V2 zou kunnen testen en in de test een vergelijk zou kunnen maken met de K95 die toch wat meer features heeft dan de Chroma V2.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar iemand die op beide heeft gewerkt en gewoon nuchter zegt die moet je nemen want..
Die vergelijking gaat zeker komen :) Ga dan vooral op zoek naar duidelijkheid over 'wanneer koop je A of B'. Nogmaals, mocht het erbij inschieten herinner gerust even over een weekje.

• jasper2603
Foritain schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Die vergelijking gaat zeker komen :) Ga dan vooral op zoek naar duidelijkheid over 'wanneer koop je A of B'. Nogmaals, mocht het erbij inschieten herinner gerust even over een weekje.
Kun je al wat zeggen over welk toetsenbord het beste geschikt is? De corsair K95 of de Chroma V2?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:42

WCA

persoonlijk vind ik de Corsair op bijna alle vlakken beter.

- Fijnere switches
- Fijnere software
- Mooier (persoonlijke mening)
- Service van Corsair is zeer tof, mits je Engels spreekt
- Verlichting is minder fel maar ook minder flets
- Persoonlijk liever een harde polssteun dan een leatherlook zachte, ivm doorstroming bloed

Share and Enjoy!

• jasper2603
GreNade schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:00:
persoonlijk vind ik de Corsair op bijna alle vlakken beter.

- Fijnere switches
- Fijnere software
- Mooier (persoonlijke mening)
- Service van Corsair is zeer tof, mits je Engels spreekt
- Verlichting is minder fel maar ook minder flets
- Persoonlijk liever een harde polssteun dan een leatherlook zachte, ivm doorstroming bloed
Bedankt voor je mening, + voor Corsair dus. Hoop dat er nog meer meningen komen. Neig idd naar Corsair op dit moment..

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

jasper2603 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Kun je al wat zeggen over welk toetsenbord het beste geschikt is? De corsair K95 of de Chroma V2?
Corsair K95 Platinum.
+ Duidelijk luxere bouw/afwerking
+ Cherry MX
+ fysieke media keys
+ lekkere polssteun voor vrijwel iedereen

Blackwidow v2:
+ Leuk als je een neutralere/minder opvallende look wilt
+ Duidelijk stiller
+ Zachte polssteun niet bij iedereen populair, maar ik vind het wel verdomd lekker :D
+ Goedkoper

Corsair K95 is overtuigend meer 'ultiem', en als je dan toch al 175 betaald is 200 niet gek ver weg natuurlijk. Maar de keuze kan de andere kant op gaan als je die plusjes zwaarder wil laten wegen.

• jasper2603
Foritain schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Corsair K95 Platinum.
+ Duidelijk luxere bouw/afwerking
+ Cherry MX
+ fysieke media keys
+ lekkere polssteun voor vrijwel iedereen

Blackwidow v2:
+ Leuk als je een neutralere/minder opvallende look wilt
+ Duidelijk stiller
+ Zachte polssteun niet bij iedereen populair, maar ik vind het wel verdomd lekker :D
+ Goedkoper

Corsair K95 is overtuigend meer 'ultiem', en als je dan toch al 175 betaald is 200 niet gek ver weg natuurlijk. Maar de keuze kan de andere kant op gaan als je die plusjes zwaarder wil laten wegen.
Bedankt voor je input!

Voor mij zijn pluspunten voor de Razer, de zachte polssteun en dat het stiller typt, voor de rest is Corsair in alles bovenliggend. Ik ga voor een Corsair met brown keys zoals het nu lijkt.

Bedankt heren voor de hulp!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Je -zou- even nog even kunnen kijken naar een Corsair Strafe RGB met MX Silent switches als je stilte wilt, of o-rings in je K95 Platinum zetten.

• jasper2603
Foritain schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:14:
Je -zou- even nog even kunnen kijken naar een Corsair Strafe RGB met MX Silent switches als je stilte wilt, of o-rings in je K95 Platinum zetten.
Hou de o-rings in gedachten, bedankt voor de tip!
Pagina: 1