Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RFID Transponder sleutel gebroken....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren/dames,

of hier toch een wat minder goedemiddag. Ik was net het omhulsel van mijn autosleutel aan het vervangen, en brak daarbij met mijn lompheid de RFID transponder kapot.

Enige kans dat ik die nog gerepareerd krijg? Ik heb natuurlijk de codekaart van de auto niet meer, en geen reservesleutel 8)7

Wat ik zo zie is een spoel op een staafje dat is afgebroken (ongeveer 1/3e van het totaal).

Heb hem natuurlijk nog even geprobeerd, maar werkt niet meer. Moet dat antenne/spoel gedeelte een gesloten circuit zijn? Dan is het wellicht nog op te lossen als ik de 2 afgebroken draadeinden weer aan elkaar maar, maar zo te zien zijn het geen afgeschermde kabels dus maken ze toch overal al contact?

Of zit er nog iets speciaals in dat staafje waar het omheengewikeld zit dat ik mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/djsStYC7uVQX4jiucOVXGByF/full.jpg

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:42 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:30:
Is het niet handig om merk, type en jaar van de auto in kwestie te vermelden?
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de interne werking van een RFID chip hetzelfde is (of niet-werking als je hem breekt :P ) maar het gaat om een Alfa Romeo 166 2.4JTDm van 2004 (facelift model)

Dat ik een nieuwe chip kan kopen en programmeren weet ik - dat is niet zo intressant. Ik was benieuwd of dit nog aan de praat te krijgen zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 13:41 ]