Op zoek naar een goed wireless AP

Pagina: 1
Acties:

• Spijkerjaap
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-03-2017
Ik zoek een goed wireless Access Point?

Ik ben klant bij Ziggo maar de geleverde router met ingebouwd wireless signaal voldoet niet aan mijn verwachtingen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een wireless access point die ik achter mijn Ziggo router kan hangen en die een voldoende sterk en betrouwbaar signaal heeft om het hele huis te bereiken. Indien nodig wil ik uiteraard ook nog ergens in huis een 2e access point hangen. Graag ook tips over waar dit/deze access point(s) te plaatsen.

Alvast hartelijk dank!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Standaard antwoord; zie Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Modern huis (niet ouder dan ca. 20jaar)? 1 meterkast? Kan je beter deze aanschaffen: pricewatch: TP-Link TL-WPA4530KIT-AV500 Powerline ac Wi-Fi Kit ... beste van beide werelden; beter/sterker signaal + bereik + snelheden. Waar op te hangen? Zie TP-link website.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhy op 15-03-2017 05:26 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:16
Als je toch op termijn naar een tweede AP gaat: Ubiquiti

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Erg fijn spul, en bijzonder gebruiksvriendelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Domino op 15-03-2017 06:36 ]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 23:32
Denk er aan dat het geen zin heeft om een super duur/krachtig AC te kopen en dat deze dan de power heeft het hele huis te voorzien van signaal. Als namelijk de cliënt(s) het niet lukt om het signaal weer terug te sturen heb je alsnog bagger WiFi...

Dus geef aan wat jouw situatie is, misschien dat je jouw router/WiFi punt van Ziggo nog kan verplaatsen naar een geschiktere locatie ipv weg gestopt in de meterkast of tv meubel. WiFi moet nu eenmaal kunnen "ademen".

Edit:
Als je wifi AC koopt, eens met Domino. Dat is imo een goed merk en neutraal ogende hardware.

[ Voor 9% gewijzigd door Fore! op 15-03-2017 06:36 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Domino schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 06:34:
Als je toch op termijn naar een tweede AP gaat: Ubiquiti

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

pricewatch: UniFi AP AC LR (1-Pack)

Erg fijn spul, en bijzonder gebruiksvriendelijk.
mijn zwager heeft ook zo'n accespoint,de pro versie hiervan,prima spul,maar de snelheid is maar matig,wat ik tot nu toe gezien heb daar.

als je de router centraal kan plaatsen in je huis,dan zou ik de Nighthawk r7000 ook overwegen.Het ding geeft een zeer krachtig wifi signaal,plus de snelheid is bijna 2x zo hoog op 5ghz AC als van de Ubiquiti.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:16
freaky35 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:07:
[...]

mijn zwager heeft ook zo'n accespoint,de pro versie hiervan,prima spul,maar de snelheid is maar matig,wat ik tot nu toe gezien heb daar.

als je de router centraal kan plaatsen in je huis,dan zou ik de Nighthawk r7000 ook overwegen.Het ding geeft een zeer krachtig wifi signaal,plus de snelheid is bijna 2x zo hoog op 5ghz AC als van de Ubiquiti.
Dan weet ik bijna zeker dat er iets niet goed ingesteld staat. Het is echt degelijke apparatuur. Helemaal bij een multi AP installatie is de eenvoud van het instellen bijzonder.

Zelfs hier op kantoor haal ik 100+ mbit op een AP welke op dit moment 28 connected clients heeft.
Een r7000 kost bijna net zoveel als een AC Pro, dat is geen eerlijke vergelijking.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
kijk,dan zal er inderdaad dan wel wat niet goed staan

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:48

swv

freaky35 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Een UniFi AP AC Pro doet anders 3x3MiMo (misschien heeft jouw zwager een ouder model?), net als een Netgear R7000. Daarnaast moeten de clients dat ook ondersteunen wil je het maximale eruit halen. Al is met het oog op de toekomst niet verkeerd om alvast te hebben.

Ik heb zowel een R7000 als een AP AC LR (2x2 MiMo op 5GHz) in huis, en die laatste presteert overall net zo goed, zo niet beter dan de R7000. Sterker nog: De R7000 overweeg ik weg te doen omdat ie voor mij nutteloos wordt omdat ik helemaal overga op UniFi. Maar dat is meer gericht op de toekomst omdat ik verder wil uitbreiden en meer met VLAN's wil doen. Niet omdat de R7000 slecht is. De R7000 is en blijft een prima router, welke zeker met custom firmware (XWRT in mijn ervaring) heel degelijk is.

Het is eigenlijk jammer dat je als Ziggo klant maar maximaal 1 TP-Link Archer C7 mag bestellen, want die prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Maar dat wil niet zeggen dat één niet zal voldoen als je het advies van @Fore! opvolgt.

• Spijkerjaap
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-03-2017
Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag!
Pagina: 1