Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cameras extern niet meer benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Sinds kort zijn al mijn IP cams niet meer extern te bereiken. Van de een op de andere dag kon ik ze niet meer via de app op mijn telefoon of extern IP adres bereiken.

Ik heb alle instellingen na gelopen en die staan nog hetzelfde ingesteld als er voor toen alles nog perfect werkte. Vervolgens de cams gereset en intern proberen in te loggen via de pc. Dit werkt vreemd genoeg wel gewoon.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zou het kunnen zijn dat mijn netwerk de poorten zelf dichtgegooid heeft? Extern IP icm de open gezette poorten geven zowel via interne als externe benadering niet thuis.

Ik werk momenteel met een experiabox v10 via een KPN glasvezel netwerk.

Alle reacties

Verwijderd

Is recentelijk je modem vervangen door KPN?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Wat is er veranderd (bijvoorbeeld andere IP adressen camera's/nieuw publiek IP adres/UPnP aan of uitgezet/nieuwe firmware)?
Om welke camera's gaat het?
Hoe maak(te) je extern verbinding met de camera's, via port forwards/UPnP/VPN?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pont Max
Modem van KPN is sinds dag 1 hetzelfde. Daar heeft alles ook op gewerkt.

Port forwarding upnp inderdaad. Er is niets veranderd voor zo ver ik weet.

Het zijn foscam camera's. Ik meen de 8918

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:03
Hebben je camera's een vast intern ip die ingesteld is op de camera/camera's zelf? Heeft een camera zich gereset waardoor ip/poorten veranderd zijn?

ik heb al sinds de v10 hier hangt ruzie met dat ding. Het schijnt goed te gaan als je camera's constant hetzelfde IP adres krijgen via DCHP. Als je camera's niet onder je apparaten staan bij port forwarding dan doet je modem niets.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29

tozzke

aka tozzert

is je externe IP veranderd misschien?

• Pont Max
@tozzke
Oh snap! Wat gênant dat ik daar niet eerder op gekomen ben.Mijn extern IP adres is inderdaad kennelijk veranderd. Is nog nooit eerder gebeurd. Kan ik dit ook voorkomen op de een of andere manier? Is wel al heel lang hetzelfde geweest. Doet KPN dit of heeft dat een andere oorzaak?

@BlackWhizz camera's hebben een vast IP adres via DCHP

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Ja KPN doet dat bij particuliere verbindingen. Bij bepaalde zakelijke verbindingen krijg je een vast ip adres.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Pont Max schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:57:
@tozzke
Oh snap! Wat gênant dat ik daar niet eerder op gekomen ben.Mijn extern IP adres is inderdaad kennelijk veranderd. Is nog nooit eerder gebeurd. Kan ik dit ook voorkomen op de een of andere manier? Is wel al heel lang hetzelfde geweest. Doet KPN dit of heeft dat een andere oorzaak?

@BlackWhizz camera's hebben een vast IP adres via DCHP
Nee, dat kan je niet voorkomen.
Consumentenlijnen krijgen een IP via DHCP van je internet provider.
Alleen als je internet provider een dienst bied dat je altijd hetzelfde IP hebt, kunnen zij dat voor jou regelen. Maargoed, dat is in de regel niet verkrijgbaar op consumentenlijntjes. Dan zal je moeten upgraden naar een bedrijfspakket.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pont Max
Heb maar even gebeld naar KPN om er achter te komen of ik dit vaker ga meemaken (dit was de eerste keer). De KPN techneut verzekerde me dat dit een unicum is en als het goed is nooit meer gebeurd. Ik zou altijd hetzelfde IP adres moeten houden. Tenzij is het modem terug zet naar fabrieksinstellingen, dan kan hij veranderen.

Hij kon me niet vertellen wat de oorzaak was.

Nu alleen nog een andere vraag voor jullie. Ik heb nog een foscam camera liggen wat een nieuwer model is. Deze krijg ik echter niet draaiend op mijn huidige systeem. Instellingen kloppen allemaal en is extern ook benaderbaar. Kan hem echter in geen enkele applicatie op telefoon of tablet in beeld krijgen.
Weten jullie waar ik miet beginnen om de oorzaak van dit probleem te achterhalen?

Voor de rest, bedankt voor de tips weer.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Kijk eens hoe dynamic DNS werkt. Dan hoef je geen IP adres meer te onthouden maar kan je alles gewoon op naam benaderen. Overigens is extern vrijwel hetzelfde als publiek ;-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1