Hallo!
Ik speel nu een jaar Rainbow Six: Siege en probeer hier af en toe bij te streamen. Nu heb ik sinds een aantal maanden regelmatig FPS-drops tijdens het spelen.
Mijn vraag
Welk(e) component(en) kan ik het best upgraden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Game: Rainbow Six: Siege
Stream: OBS
CPU: intel i5-4670K (3.4GHz - 3.8GHz)
GPU: Nvidia gtx 770 2gb
PSU: Corsair Voeding RM550x 550W, Modulair
Monitor (is dit relevant?): BenQ XL2411Z & Asus 60Hz dingetje
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij het zoeken naar een nieuwe processor kwam ik op de i5-7600(K), deze lijkt (voor mij als leek) niet gigantisch veel beter dan wat ik al heb. Ook moet er dan natuurlijk een andere chipset bij, hier heb ik nog niet verder naar gekeken.
Bij de videokaart kwam ik op een 1060-70-80, maar weet niet zeker of de prijs tussen bijvoorbeeld de 1070 en de 1080 de upgrade waard is.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat u mij verder kunt helpen,
Stephan
Ik speel nu een jaar Rainbow Six: Siege en probeer hier af en toe bij te streamen. Nu heb ik sinds een aantal maanden regelmatig FPS-drops tijdens het spelen.
Mijn vraag
Welk(e) component(en) kan ik het best upgraden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Game: Rainbow Six: Siege
Stream: OBS
CPU: intel i5-4670K (3.4GHz - 3.8GHz)
GPU: Nvidia gtx 770 2gb
PSU: Corsair Voeding RM550x 550W, Modulair
Monitor (is dit relevant?): BenQ XL2411Z & Asus 60Hz dingetje
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij het zoeken naar een nieuwe processor kwam ik op de i5-7600(K), deze lijkt (voor mij als leek) niet gigantisch veel beter dan wat ik al heb. Ook moet er dan natuurlijk een andere chipset bij, hier heb ik nog niet verder naar gekeken.
Bij de videokaart kwam ik op een 1060-70-80, maar weet niet zeker of de prijs tussen bijvoorbeeld de 1070 en de 1080 de upgrade waard is.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat u mij verder kunt helpen,
Stephan