Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896941

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan volgende maand verhuizen naar België, net over de grens van Nederland.
Heb bij de makelaar en verschillende instanties nagevraagd over Nederlandse zenders ontvangen in België.

Tot nu toe is de enige oplossing wat ik vernomen heb satelliet.

Mijn vriendin en ik gaan sowieso een mediabox aanschaffen omdat we zeer regelmatig Netflixen en op die manier de nieuwste series/films direct kunnen bekijken.
(Iemand hier toevallig ook tips voor? Bijvoorbeeld welke mediabox het meest geschikt/best getest is?)

Nu vroeg ik laatst aan mijn oom over de zenders ontvangen in België en hij adviseerde mij om eens op Tweakers.net te vragen. Hij veronderstelde dat de personen aan wie ik tot nu toe advies gevraagd heb bij lange na niet zo'n specifieke kennis hebben als de mensen op tweakers.net

Dus bij deze: is het mogelijk, en op welke manier, om Nederlandse (commerciële) zenders te ontvangen in België? Is 10 à 15 minuten van de grens van Nederland.

Bij voorbaat dank.

Renzo

Beste antwoord (via Mx. Alba op 17-03-2017 09:55)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 19:17

Mx. Alba

hen/die/zij

Nederlandse zenders hebben alleen rechten om binnen Nederlands grondgebied uit te zenden. Daar is je antwoord dus al: buiten Nederland is het niet mogelijk om Nederlandse televisie te ontvangen, behalve BVN, de televisie-tegenhanger van de Nederlandse wereldradio.

Canal Digitaal kan inderdaad wel als je een vakantieadres in het buitenland hebt, maar alleen zolang je woonadres in Nederland is. Als je in het buitenland woont, kan je geen Nederlandse televisie ontvangen.

Truukjes zoals een decoder registreren op het Nederlandse adres van een kennis zijn simpelweg niet toegestaan en zodra de aanbieder erachter komt dat je in het buitenland woont wordt het abonnement direct opgezegd.

Nu deze vraag beantwoord is kan het topic dus wel dicht. Vissen naar illegale oplossingen is niet toegestaan hier...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wat jij wilt mag niet ivm de content rechten. Je zal bijvoorbeeld geen enkele kabelaar RTL of SBS zien aanbieden. De enige optie die je hebt is het semi grijs satelliet via Canal Digitaal maar dat suckt,

Al de rest vereist het omzeilen van geografische limitaties.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:12:
Wat jij wilt mag niet ivm de content rechten. Je zal bijvoorbeeld geen enkele kabelaar RTL of SBS zien aanbieden. De enige optie die je hebt is het semi grijs satelliet via Canal Digitaal maar dat suckt,

Al de rest vereist het omzeilen van geografische limitaties.
Helder antwoord, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 19:34
Als je een familielid in Nederland hebt wonen die voor jou een satelliet aansluiting besteld en betaald kun jij die betreffende kaart gewoon gebruiken, en dus ook de nederlandse zenders ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Als je een digitenne abbootje in NL afsluit (met kaart) en je kan een kleine antenne relatief hoog plaatsen, bijvoorbeeld op dak van je huis dan kan je op die manier de Nederlandse zenders ontvangen. Zonder digitenne alleen publieke Nederlandse zenders. In Rotterdam kon ik andersom dankzij erg hoog te wonen (circa 60m) de Belgisch DVB-T signalen ontvangen of zelfs soms Duitsland. Zo dicht bij de grens hoef je lang zo hoog te zitten, ik vermoed op 5 a 6 meter ruim voldoende is, wellicht minder al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is de enige mogelijkheid dus om met satelliet te werken.

Wellicht dat ik in de toekomst (na de verhuizing) me hier wat verder in verdiep.

Bedankt voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:43
Je kan wel de NPO ontvangen via internet dacht ik. Misschien alleen via VPN, maar dat is weer grijs gebied voor de wet. Je zou ook knippr of iets dergelijks af kunnen sluiten, maar dat werkt waarschijnlijk ook alleen in Nederland tenzij je dat probeert te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:39
Deakers schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:18:
Als je een familielid in Nederland hebt wonen die voor jou een satelliet aansluiting besteld en betaald kun jij die betreffende kaart gewoon gebruiken, en dus ook de nederlandse zenders ontvangen.
Sinds een paar jaar is die regel er niet meer. Je kan gewoon een buitenlands adres opgeven met een buitenlands rekening nummer. Ik dacht dat zo rond 2015/ 2016 is ingevoerd.

Op de website van Canaldigitaal kan je meer informatie vinden.

https://www.canaldigitaal.nl/tv-in-je-vakantiehuis/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 24-06 19:17

Mx. Alba

hen/die/zij

Nederlandse zenders hebben alleen rechten om binnen Nederlands grondgebied uit te zenden. Daar is je antwoord dus al: buiten Nederland is het niet mogelijk om Nederlandse televisie te ontvangen, behalve BVN, de televisie-tegenhanger van de Nederlandse wereldradio.

Canal Digitaal kan inderdaad wel als je een vakantieadres in het buitenland hebt, maar alleen zolang je woonadres in Nederland is. Als je in het buitenland woont, kan je geen Nederlandse televisie ontvangen.

Truukjes zoals een decoder registreren op het Nederlandse adres van een kennis zijn simpelweg niet toegestaan en zodra de aanbieder erachter komt dat je in het buitenland woont wordt het abonnement direct opgezegd.

Nu deze vraag beantwoord is kan het topic dus wel dicht. Vissen naar illegale oplossingen is niet toegestaan hier...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.