Sportvisserij Nederland account gegevens zonder encryptie.

Pagina: 1
Acties:

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Beste Tweakers,

Zonet een account aangemaakt bij Sportvisserij Nederland. Tot mijn verbazing kreeg ik een mail met mijn account gegevens, maar dan ook letterlijk al mijn account gegevens. Er werd geen encryptie gebruikt en mijn wachtwoord werd open en bloot letterlijk in het mailtje gezet 8)7 . Iemand nog meer ervaring met dit soort dingen?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik weet niet of de collega's van BV er veel discussie-waarde in zien, maar in AZ hoort dit niet thuis in ieder geval. Tikje AZ -> BV

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Wel eens meegemaakt bij andere fora, weet alleen niet 1,2,3 welke. Verder nooit last gehad dat een account is gehackt o.i.d. bij de desbetreffende.

Once again open up your bag of tricks!

• tweakersron
met een MITM attack liggen je gebruikers gegevens op straat, en aangezien dit gekoppeld is aan je IBAN lijkt me dit best wel een kwalijke zaak of zie ik het verkeerd?

• tweakersron
naitsoezn schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:38:
Ik weet niet of de collega's van BV er veel discussie-waarde in zien, maar in AZ hoort dit niet thuis in ieder geval. Tikje AZ -> BV
Thx voor de aanpassing!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
Er zijn nog wel enkele andere websites die dit doen:
http://plaintextoffenders.com

Niet echt netjes, en ik zou niet graag een betaling doen op zo'n website. Maar als je dan nog even een uniek wachtwoord voor die website gebruikt zal je er niet van sterven.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die e-mail is geen enkele indicatie van dat je wachtwoord onversleuteld wordt opgeslagen. De mailserver van sportvisserijnederland ondersteunt TLS, dus waarom denk je dat er geen encryptie is gebruikt?

Je zou kunnen zeggen dat het ongewenst is om een e-mail met wachtwoord in je inbox te bewaren, maar die keuze ligt nu bij jou.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:30

ongekend41

Division Brabant

GlowMouse schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:32:
Die e-mail is geen enkele indicatie van dat je wachtwoord onversleuteld wordt opgeslagen. De mailserver van sportvisserijnederland ondersteunt TLS, dus waarom denk je dat er geen encryptie is gebruikt?
Dat is die e-mail wel. Als het wél versleuteld zou zijn opgeslagen zou hij geen mail met zijn plain-text ww kunnen ontvangen.TLS gaat over transport van data, niet over opslag daarvan

nope

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52

DukeBox

loves wheat smoothies

ongekend41 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:53:
...Als het wél versleuteld zou zijn opgeslagen zou hij geen mail met zijn plain-text ww kunnen ontvangen....
Waarom niet ? Bij het aanmaken van het account kan er toch een mailtje verzonden worden met de account gegevens voordat het gehashed wordt opgeslagen in een database ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:30

ongekend41

Division Brabant

DukeBox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:56:
[...]

Waarom niet ? Bij het aanmaken van het account kan er toch een mailtje verzonden worden met de account gegevens voordat het gehashed wordt opgeslagen in een database ?
Ok, het kan, al denk ik dat er toch nog wat haken en ogen aan zitten. Ik mis helaas de kennis dat te onderbouwen. Daarnaast geloof ik niet dat ik dit in praktijk tegengekomen ben, maar eens moet de eerste keer zijn :)

Overeind blijft dat ww niet via plain-text (in een e-mail) zou moeten worden verzonden, een reset optie zou netter zijn.

nope

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52

DukeBox

loves wheat smoothies

ongekend41 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:06:
Ok, het kan, al denk ik dat er toch nog wat haken en ogen aan zitten. Ik mis helaas de kennis dat te onderbouwen.
Werkt niet anders dan een nieuw (tijdelijk) wachtwoord versturen.
Daarnaast geloof ik niet dat ik dit in praktijk tegengekomen ben, maar eens moet de eerste keer zijn :)
Ik helaas wel, onlangs nog bij 247discount.nl.
Overeind blijft dat ww niet via plain-text moeten worden verzonden, een reset optie zou netter zijn.
Voor de site zelf maakt het natuurlijk niet uit of je klikt op een link of het wachtwoord in de mail zet. Voor het onderscheppen van je wachtwoord zelf wel ja.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1