[LBBG] Thin&light april 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
We zijn al een tijdje aan de LBBG aan het sleutelen om hem te verbeteren en bij de vorige LBBG hebben we een pagina toegevoegd waarin we motiveren welke laptop de best buy van dat moment is, en op de pagina’s daarna staan de laptops die we getest hebben. Uit de reacties bleek dat dat enerzijds gewaardeerd werd, maar bij anderen ook wel voor verwarring zorgde. Bij wijze van experiment doen we het voor de maand april als volgt: jullie kunnen zoals altijd discussiëren over de beste laptop in een categorie en die zullen we dan op de redactie testen. De reviews die daaruit rollen zetten we los online en in de best buy guide bespreken we vervolgens welke laptop wat de redactie betreft de best buy is. Dat kan de laptop zijn die als ‘winnaar’ uit het topic komt, maar het kan ook dat die laptop na het testen tegen blijkt te vallen en we daardoor iets anders adviseren.

[LBBG] Thin&light april 2017

Voor de cateogrie thin&light zijn we op zoek naar, je raadt het al: een dunne en lichte laptop, voor maximaal 900 euro. Laptops met diagonalen tussen de 12,5 en 14" zijn de afgelopen tijd behoorlijk in prijs gezakt, dus binnen dat budget moeten we prima wat kunnen vinden. Eisen waar de laptop aan moet voldoen:
- schermdiagonaal tussen de 12,5 en 14"
- resolutie van 1920x1080 of hoger
- ips-paneel of vergelijkbaar
- dun
- licht
Op 23 april om 12:00 moeten we er uit zijn, want dan gaan we de laptop testen op de redactie, zodat er op 1 april een review online komt :)
Kandidaten
Om de Asus UX310 kun je bijna niet heen, want die staat in meer dan tien verschillende uitvoeringen in de PW. Meest interessante lijkt deze te zijn: pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T 1920x1080, ips, mat, 13,3", Core i5-7200U, 8GB mem en 256GB ssd. En dat voor maar 800 euro. Is uitgebreid gereviewd door Hupske: productreview: Asus ZenBook UX310UA-FC331T review door Hupske en de Skylake-versie door ons zelf: reviews: Asus ZenBook UX310: lijvige 13,3"-laptop met upgradeopties

Ook onlangs door ons getest: pricewatch: Acer Swift 5 SF514-51-5330 (review: reviews: Acer Swift 5: met behoud van sterke punten naar 2017-niveau De i7-versie is eigenlijk te duur voor wat je ervoor krijgt, maar deze i5-versie is helemaal niet verkeerd. Voor 839 euro krijg je een laptop met een accuduur van 10 uur bij browsen, 14"-scherm 'in een 13,3"-behuizing' en een i5-7200U, 8GB geheugen en 256GB ssd. Geen metalen behuizing zoals bij de UX310 helaas en for some reason vond Acer het nodig om een glanzend scherm te monteren :/.

pricewatch: HP Envy 13-ab000nd Nieuwe versie van de Envy 13, met i5-7200U, 128GB ssd en 4GB geheugen. Wat mindere specs dan het duo hierboven, maar ook wat goedkoper. Voorzien van vingerafdruklezer en flinke accu. De vorige generatie had een vrij slecht gekalibreerd scherm en last van backlight bleeding...hopelijk is dat bij deze nieuwe versie opgelost.

Outsider om in de gaten te houden: pricewatch: HP Spectre 13-v000nd Hij maakt herrie, heeft ondermaatse koeling en reflecteert licht nog beter dan een spiegel (zie reviews: HP Spectre 13: vorm boven functie), maar met een een halvering van de prijs is de Spectre 13 wel een fancy apparaatje voor zijn geld. Wat mij betreft niet echt een overweging voor deze lbbg, want ik gok dat die prijs (785eu op moment van schrijven) binnenkort wel weer omhoog gaat.

Welke van de drie is jouw favoriet? Of heb je zelf een nog beter voor deze categorie? Laat het weten in de reacties!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Acer Swift 5 valt af vanwege het scherm, de HP Envy met 4GB/128GB SSD is veel te duur, dan kan je beter deze nemen mijn inziens pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC329T en de outsider van HP maakt herrie en heeft een scherm zoals een spiegel dus die valt ook af.

Dan blijft over de UX310. En of dat nou die van € 649,- is waar je zelf nog geheugen bij zet en/of een SSD bijplaatst, want dat kan ook nog volgens mij (er is een M2 en een normaal slot dacht ik), of die van € 799,- met 8GB en 256GB SSD, dat is dan aan de lezer. Volgens mij ben je met die van € 649,- nog beter uit wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:43
Die HP Envy is wat mij betreft toch erg gelimiteerd door die 128 GB SSD en 4 GB RAM, zeker die 4 GB RAM maakt hem voor wat serieuzere taken eigenlijk al ongeschikt. Op mijn laptop merk ik dat alleen wat RAW-foto's bekijken en licht retoucheren al 2-3 GB ram vreet, en als ik dan ook mijn browser open heb om wat dingen op te zoeken, ga ik al over de 4 GB RAM (ik heb 8 GB) heen.
Ook de Spectre is wat mij betreft geen serieuze kandidaat, want de eerstvolgende shop heeft hem al op 980 Euro staan en dat is toch echt teveel vind ik.
Wat mij betreft is de UX310 dus de enige kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
PiweD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:37:
[i]
Op 23 april om 12:00 moeten we er uit zijn, want dan gaan we de laptop testen op de redactie, zodat er op 1 april een review online komt :)
Niet om het een of ander maar ik weet niet of jullie ook beschikken over een TARDIS, een Delorean, Tijdsverdrijver of andere vorm van Tijdreizen anders wordt het wel eens problematisch.

On-topic. Die Zenbooks zijn mooie laptops voor het geld en ik hoe mooi ik die Spectre ook vind. Die heeft inderdaad problemen.

Maar ik zou zeggen de Zenbook omdat het inmiddels bijna bewezen laptops zijn. De nieuwe Envy moet inderdaad nog bewijzen dat hij de minpunten onder controle heeft. Als dat wél mocht zijn is dat een stevige concurrent door zijn prijs.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T is ondertussen rond de 900€ en nog enkel beschikbaar in 1 webshop. Niet echt denderend lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:11:
pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T is ondertussen rond de 900€ en nog enkel beschikbaar in 1 webshop. Niet echt denderend lijkt me?
pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T
Gewoon leverbaar bij 4 winkels toch? En bij Alternate toch nog steeds voor € 799,-.

Maarre, zoals ik al zei (al is ie in de tussentijd € 50,- duurder) deze pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC329T zou ik zelf doen. Dan is er nog 200 euro budget over. Daarvoor kan je zelfs een 512GB M2 SSD van Crucial kopen (€ 139,90) en is er ook nog 60 euro over voor 8GB. En dan kan je de oude M2 128GB SSD bewaren als opstart-SSD voor een HTPC of wat dan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Voor dit bedrag heb je ook een mooie 2 in 1 laptop, bijvoorbeeld de Asus ZenBook Flip UX360UAK (pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB304T in sommige gevallen, of een Lenovo yoga 710 (en de yoga 720 is aangekondigd). Al is deze laatste wellicht wat aan de zware kant voor deze categorie.

2in1 laptops hebben wel een relatief hogere prijs, maar mijn inziens voegt deze form factor ook zeker iets toe en zoude deze ook meegenomen mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjenk schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:54:
Voor dit bedrag heb je ook een mooie 2 in 1 laptop, bijvoorbeeld de Asus ZenBook Flip UX360UAK (pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB304T in sommige gevallen, of een Lenovo yoga 710 (en de yoga 720 is aangekondigd). Al is deze laatste wellicht wat aan de zware kant voor deze categorie.

2in1 laptops hebben wel een relatief hogere prijs, maar mijn inziens voegt deze form factor ook zeker iets toe en zoude deze ook meegenomen mogen worden.
Tsja, die Asus is toch 128 euro duurder dan de 'gewone' UX310 en daar krijg je dan een spiegelend scherm voor terug. Ook schijnt hij vaak de kluts kwijt te raken als je hem omklapt en daarbij per ongeluk een toets aanraakt (BSOD). Het ligt er dan een beetje aan hoe vaak je hem zo als een tablet gaat gebruiken, of niet.

Die Lenovo Yoga's daarvan zijn de duurdere vaak minder goed getest, het lijkt wel of ze allemaal iets hebben: luide fan, erg warm, weinig aansluitingen. Ik zou dan zelf eerder de Yoga 510 nemen. Die heeft ook een glanzend scherm maar dat valt nog erg mee, een kennis heeft er eentje. Maakt ook weinig geluid. Helemaal in het begin was de versie met 8GB/256GB SSD (Core i3) nog € 599,- bij de Mediamarkt, maar nu is ie vanaf € 679,- zie ik: https://tweakers.net/pric...are/696967;581889;589247/

Op Lenovo staan trouwens Kaby Lake uitvoeringen van de Yoga 510: http://shop.lenovo.com/nl...a/500-series/yoga-510-14/
De middelste is met 4GB geheugen niet zo interessant (hoewel het geheugen van die dingen wel is up te graden tot 16GB https://forums.lenovo.com...mory-upgrade/td-p/3471405 ). De Core i3 van 8GB/256GB SSD versie voor € 699,- is dus een betere versie dan in de PW staat. En wellicht wordt de Core i7 die nu € 949,- kost eerdaags beter en goedkoper verkrijgbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:20:
[...]

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T
Gewoon leverbaar bij 4 winkels toch? En bij Alternate toch nog steeds voor € 799,-.
Raar, bij mij zie ik enkel Max ICT als winkel en kostprijs van iets van een 900+ €. Misschien maakt het uit dat ik kijk vanuit BE en niet van NL?

https://tweakers.net/ext/...3FGEKqFOYWnK88o/thumb.png

[ Voor 6% gewijzigd door Tarkin op 20-03-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:07:
[...]
Raar, bij mij zie ik enkel Max ICT als winkel en kostprijs van iets van een 900+ €. Misschien maakt het uit dat ik kijk vanuit BE en niet van NL?

https://tweakers.net/ext/...3FGEKqFOYWnK88o/thumb.png
Je thumbnail is wel erg klein, maar ik geloof dat je gelijk hebt. Ik wist niet dat dat uitmaakte, of je vanuit BE of NL kijkt. Ik zie er nu hier 3 staan in elk geval. Gisteren nog 6 als ik me goed herinner. Dus echt goed verkrijgbaar is ie niet (meer) inderdaad.

Die 4GB/128GB van EUR 699,- (die ik persoonlijk zou nemen en zelf zou upgraden) is er nog wel genoeg zie ik. Bij 12 bekende winkels voor rond de 699 euro en bij Azerty en Megekko voor boven de 800 euro. Maar ja, dan moet je wel weer met een schroevendraaiertje aan de gang. Maar toch zou ik dat doen met deze als ik nu een thin & light zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deroderidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-07 21:56
serie: ideapad 710S Plus

Deze is anders ook nog een goede optie? Hij krijgt overal nogal goede kritieken.

Hij heeft:

I5 6200u
8gb ram
256 gb SSD (NVME, dus heel snel)
IPS paneel

Nadelen die er in de meeste reviews staan:

geen USB- C.
Batterijduur, ongeveer 6 uur volgens de meesten.
CPU zou zichzelf throttlen.

Er zit dus nog een CPU in van vorig jaar, maar dit is eigenlijk geen probleem omdat Kaby lake amper snelheidswinst oplevert. De buren hebben er ook nog een review voer geschreven , maar om de huisvrede te bewaren link ik deze: productreview: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH review door invicta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deroderidder schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:19:
serie: ideapad 710S Plus
Deze is anders ook nog een goede optie? Hij krijgt overal nogal goede kritieken.
Dit is een Duits model van 1300 euro, alleen leverbaar bij 1 winkel (Max ICT). Het budget is 900 euro...

Deze pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH dus gewoon?

(aardig aan de prijs trouwens, dit soort laptops tegenwoordig. Ik kocht nog geen 2 jaar geleden op Lenovo.nl zelf een 17.3" IPS Full HD Lenovo Z70-80 met Core i5 , 8GB en 1TB HDD voor EUR 619,- incl. verzending. Zelf daarna 256GB Crucial SSD in gezet van 89 euro. maar goed, het is niet anders... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Is deze Yoga niet interessant?

pricewatch: Lenovo Yoga 710-14IKB 80V40048MH
i5 8GB 256GB en een mooi FullHD IPS scherm met dunne randen ( 14" in 13" behuizing) en dan ook nog touch en convertible

Of deze HP met dezelfde specs maar dan met een normaal 13" scherm
pricewatch: HP Pavilion x360 13-u140nd

De Acer Swift 5 valt ook binnen het budget,
pricewatch: Acer Swift 5 SF514-51-5330
Ook zonder touch maar wel weer met dunne randen, ook een 14" met 13" footprint

Als je voor een zeer goede prijs/kwaliteit gaat dan is deze ineressant:
pricewatch: Acer Aspire V3-372-757U
13" FullHD IPS , i7/8gb/256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deroderidder
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Dit is een Duits model van 1300 euro, alleen leverbaar bij 1 winkel (Max ICT). Het budget is 900 euro...

Deze pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH dus gewoon?

(aardig aan de prijs trouwens, dit soort laptops tegenwoordig. Ik kocht nog geen 2 jaar geleden op Lenovo.nl zelf een 17.3" IPS Full HD Lenovo Z70-80 met Core i5 , 8GB en 1TB HDD voor EUR 619,- incl. verzending. Zelf daarna 256GB Crucial SSD in gezet van 89 euro. maar goed, het is niet anders... :) )
Oei, ik bedoelde de niet 'Plus' variant. de Plus variant is een nieuwer model met USB-C en een dedicated GPU (meestal). Bovendien is hij niet echt goed verkrijgbaar in de benelux.

Voor 800 euro een stevig gebouwde laptop met 256 gb NVME SSD en een degelijk IPS scherm lijkt me echt wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Referix
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 16:22
Cinemaskoop schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:19:
Is deze Yoga niet interessant?

pricewatch: Lenovo Yoga 710-14IKB 80V40048MH
i5 8GB 256GB en een mooi FullHD IPS scherm met dunne randen ( 14" in 13" behuizing) en dan ook nog touch en convertible

Of deze HP met dezelfde specs maar dan met een normaal 13" scherm
pricewatch: HP Pavilion x360 13-u140nd

De Acer Swift 5 valt ook binnen het budget,
Ook zonder touch maar wel weer met dunne randen, ook een 14" met 13" footprint

Als je voor een zeer goede prijs/kwaliteit gaat dan is deze ineressant:
pricewatch: Acer Aspire V3-372-757U
13" FullHD IPS , i7/8gb/256
Die Aspire V3-372-757U is wel echt bang for buck inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deroderidder
De pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T is een nette kanidaat, maar wel maar bij een winkel verkrijgbaar. Hetzelfde probleem bij de pricewatch: Acer Aspire V3-372-757U.

De HP kost wel een hoop minder, maar 128 gb als ssd is echt wel heel weinig voor een budget van 900 euro. Ook ben ik er niet echt fan van ivm de problemen met de vorige versies.

Ook van al de convertibles ben ik niet echt een fan. Het voegt naar mijn inziens vrij weinig toe, en heeft als nadelen dat de laptop zwaarder wordt, de batterij minder lang mee gaat en je er een glanzend scherm bovenop krijgt.

Als ik de convertibles niet meetel dan blijven voor mij de volgende laptops over :

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Deroderidder schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:32:
De pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T is een nette kanidaat, maar wel maar bij een winkel verkrijgbaar. Hetzelfde probleem bij de pricewatch: Acer Aspire V3-372-757U.

De HP kost wel een hoop minder, maar 128 gb als ssd is echt wel heel weinig voor een budget van 900 euro. Ook ben ik er niet echt fan van ivm de problemen met de vorige versies.

Ook van al de convertibles ben ik niet echt een fan. Het voegt naar mijn inziens vrij weinig toe, en heeft als nadelen dat de laptop zwaarder wordt, de batterij minder lang mee gaat en je er een glanzend scherm bovenop krijgt.

Als ik de convertibles niet meetel dan blijven voor mij de volgende laptops over :

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH
Waarom is dat een probleem dat ie maar bij een winkel te krijgen is? Dat is wel vaker het geval geweest bij de BBG.

Het is vaak zo dat shops geen voorraad hebben maar zich koppelen aan een bepaalde groothandel. Dan lijkt het zo dat er 10 shops voorraad hebben maar ze putten nog steeds maar uit dezelfde voorraad. Of het zijn winkels die hetzelfde magazijn hebben. Het is nou juist zodat als grote partijen als bijv mediamarkt of coolblue ze alleen heeft ze vaak in hun eentje meer voorraad hebben dan tien losse webshops bij elkaar.

Echter als je naar die Zenbook kijkt dan ligt die alleen bij MaxICT en die heeft er nog precies 1 .. dat is dan inderdaad geen goed idee.. Maar als alleen Mediamarkt, coolblue of bijvoorbeeld paradigit ze als enige heeft dan is de kans groot dat er voldoende beschikbaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Cinemaskoop op 23-03-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deroderidder
Cinemaskoop schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:32:
[...]

Waarom is dat een probleem dat ie maar bij een winkel te krijgen is? Dat is wel vaker het geval geweest bij de BBG.

Het is vaak zo dat shops geen voorraad hebben maar zich koppelen aan een bepaalde groothandel. Dan lijkt het zo dat er 10 shops voorraad hebben maar ze putten nog steeds maar uit dezelfde voorraad. Of het zijn winkels die hetzelfde magazijn hebben. Het is nou juist zodat als grote partijen als bijv mediamarkt of coolblue ze alleen heeft ze vaak in hun eentje meer voorraad hebben dan tien losse webshops bij elkaar.

Echter als je naar die Zenbook kijkt dan ligt die alleen bij MaxICT en die heeft er nog precies 1 .. dat is dan inderdaad geen goed idee.. Maar als alleen Mediamarkt, coolblue of bijvoorbeeld paradigit ze als enige heeft dan is de kans groot dat er voldoende beschikbaar zijn.
Maar een winkel wekt bij andere tweakers regelmatig het idee op dat er partijdigheid of reclame is. Maar als de redactie geen problemen ziet, dan mag het gerust een van deze twee zijn. de UX310 is waarschijnlijk nog de beste laptop van de hier vernoemde ;) .

En moest de beslissing niet al gevallen zijn, PiweD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Jazeker, en ik kom in de meeste comments de UX310 tegen, die we al eens getest hebben, maar toen in de Skylake-uitvoering. Het lijkt me daarom goed om nog een review te wijden aan de Kaby Lake-versie en te kijken hoeveel het uitmaakt in snelheid/accuduur en om te zien of verder nog iets gewijzigd is.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Die Asus ZenBook UX310UA-FC331T is helaas op.. Er ligt er nog 1 bij MaxICT en die is inmiddels ook boven de 900. Om welke UX310 gaat het nu dan? Er zijn er alleen nog met 4GB volgens mij.

Kan je niet beter die V3 bekijken dan? Dat is een goed alternatief lijkt me en is nog niet getest. Skylake vs Kaby Lake heeft tot nu toe nog nooit verrast :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Cinemaskoop op 27-03-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakesbeer_NL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik heb zelf de spectre 13-v000nd aangekocht tijdens een BTW actie van een bepaalde winkel.
Mijn conclusie is dat die het oog zeker streelt, maar nog beter tot zijn recht was gekomen met een core M processor.

Misschien iets om mee te nemen? Een 15 watts processor zoals de i5-7200u is misschien leuk op papier maar als je de 1 cm dikte benaderd kan die zijn warmte gewoon niet kwijt onder load en wordt het toch terug gethrottled naar het prestatieniveau van core M. Het enige wat er mee bereikt is, is meer koelgeluid en bewegende onderdelen die weer kapot kunnen gaan.

Als de Acer swift 7 toetsenbord verlichting had was het een perfect alternatief geweest voor mij.
Edit: oeps, die valt buiten het budget
Een core m3 is dan een trede lager. Uit gebruikservaring is het prestatieverlies de stilte en de accuduur die je er voor terug krijgt dubbel en dwars waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Shakesbeer_NL op 28-03-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Misschien niet een hele populaire kandidaat maar voor 930 heb je ook het instap model air (voor wellicht kopers die liever een keuze tussen os hebben).

Dan heb je natuurlijk als vornaamste nadeel

- het scherm, maar lang niet iedereen vindt dit even belangrijk. (Bovendien is het voor een tn-HD paneel best een prima paneel)
- misschien naar kwa specs niet de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Voordelen:
- licht
- ongeëvenaarde accuduur
- prima prestaties (de HD6000 is bijv nog steeds sneller dan een hd620)
- zeer snelle ssd
- uitstekende en bewezen bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Shakesbeer_NL schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:32:

Misschien iets om mee te nemen? Een 15 watts processor zoals de i5-7200u is misschien leuk op papier maar als je de 1 cm dikte benaderd kan die zijn warmte gewoon niet kwijt onder load en wordt het toch terug gethrottled naar het prestatieniveau van core M. Het enige wat er mee bereikt is, is meer koelgeluid
Heb in *een grote winkel* een Lenovo Yoga 910 (ongeveer deze) bekeken met een waarde van ongeveer 1600 euro en ook een i7 7xxx. Het viel me inderdaad op hoe heet de casing was, zelfs aan de bovenzijde tussen toetsenbord en beeldscherm in. Ik kan me voorstellen dat het in de price range 900 er niet beter op wordt. Jij geeft aan dit ook te merken bij een HP, het probleem lijkt dan inherent aan de form-factor. (tenzij er iemand meeleest die dit kan tegen spreken)

Een goed punt om rekening mee te houden; ikzelf wil een "Thin&Light" aanschaffen voor prive gebruik (surfen, filmpje, zelfstudie, beetje programmeren) en dan vind ik comfort belangrijker dan een snelle CPU waar je je poten aan brandt :+
en bewegende onderdelen die weer kapot kunnen gaan.
Worden alle Core M processors dan passief gekoeld?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Murk schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:42:
[...]

Heb in *een grote winkel* een Lenovo Yoga 910 (ongeveer deze) bekeken met een waarde van ongeveer 1600 euro en ook een i7 7xxx. Het viel me inderdaad op hoe heet de casing was, zelfs aan de bovenzijde tussen toetsenbord en beeldscherm in. Ik kan me voorstellen dat het in de price range 900 er niet beter op wordt. Jij geeft aan dit ook te merken bij een HP, het probleem lijkt dan inherent aan de form-factor. (tenzij er iemand meeleest die dit kan tegen spreken)

Een goed punt om rekening mee te houden; ikzelf wil een "Thin&Light" aanschaffen voor prive gebruik (surfen, filmpje, zelfstudie, beetje programmeren) en dan vind ik comfort belangrijker dan een snelle CPU waar je je poten aan brandt :+

[...]

Worden alle Core M processors dan passief gekoeld?
Ik ken persoonlijk geen core Ms met een actieve cooling nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingo87
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik wilde gisteren de Asus UX310UA-FC331T aanschaffen. Helaas is de prijs recent enorm gestegen. Ik twijfel nu om toch te kiezen voor de Acer Swift 5 SF514-51-5330.
Gezien het huidige prijsverschil, is de Acer dan de beste keuze? Is het enige grote nadeel tov de Asus het glanzende scherm en het niet makkelijk kunnen uitbreiden van de hardware? De Acer heeft een betere accu en een groter scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Mijn Asus laptop heeft nog een jaar garantie met nu al een beetje kuren aan de dvd drive en stabiliteit.. Als ik iets nieuws neem wordt het een tablet combi denk ik. Of gewoon helemaal niks en alles op android en Mac.. En nooit geen MS OS meer na dit jaar. De wonderen in deze wereld..

Nou ja M$ moet nog een hoop inhalen iig. Lumia ontwikkeling is zo dood als een pier. Ik weet nog wel wat platform gimmicks, maar weet niet hoe dik de schatkist is van M$..

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melluu
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-07 17:54
Ingo87 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:22:
Ik wilde gisteren de Asus UX310UA-FC331T aanschaffen. Helaas is de prijs recent enorm gestegen. Ik twijfel nu om toch te kiezen voor de Acer Swift 5 SF514-51-5330.
Gezien het huidige prijsverschil, is de Acer dan de beste keuze? Is het enige grote nadeel tov de Asus het glanzende scherm en het niet makkelijk kunnen uitbreiden van de hardware? De Acer heeft een betere accu en een groter scherm...
Nee, deze week komt de asus ux410ua-gv028t uit bij de laptopshop, met een veel beter scherm 8gb ddr4 ram en 256ssd, dus ik zou voor deze gaan, het is de 14" versie van de asus waar jij het over hebt. Hij is 899€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik ben opzoek naar een Thin&light laptop die ik voor mijn bedrijf onderweg makkelijk kan gebruiken en bij thuiskomst aan kan sluiten of minimaal 3 schermen. Het liefst met een dockingstation die de laptop direct oplaad als ik hem aansluit. Hebben jullie tips?
Pagina: 1