Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geselecteerde checkboxes printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:05
Mijn vraag is:

Beste Tweakers,

Voor mijn stageperiode ben ik bezig met het revampen van een formulier wat gebruikt word om een computer te bouwen en installeren. Nu heeft mijn stagebegeleider gevraagd of ik een automatisch formulier wil maken om het zo simpel en duidelijk mogelijk te weergeven voor degene die de PC gaat bouwen en installeren.

Het idee is:
Een formulier of applicatie (of dit nou offline of online is, maakt niet zoveel uit) waar uit verschillende opties gekozen kan worden. De opties die geselecteerd zijn, moeten geprint worden, de ongeselecteerde opties moeten niet op het formulier weergeven worden.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Niet van toepassing, er is tot nu toe alleen onderzoek gedaan, maar hier is niets uitgekomen.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Meerdere malen geprobeerd om in Word en Excel een formuliertje te maken, dit tevergeefs. Ook Google Forms geprobeerd, maar deze laat alle opties zien en er zijn niet genoeg opties beschikbaar die alles op 1 blad laten zien wanneer geprint.
...

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

EDIT: Verplicht in Word of Excel in verband met simpel uitbreiden... HTML is dus helaas geen optie...

[ Voor 4% gewijzigd door MusicMaikel op 14-03-2017 12:58 . Reden: Verplichtingen ]

Beste antwoord (via MusicMaikel op 20-03-2017 13:12)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In dat geval zou ik je wat gaan verdiepen in VBscript, daarmee kun je vrijwel alles in Word of Excel.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou zelf gewoon een HTML form pakken. Je kunt heel makkelijk zien of een checkbox wel of niet geselecteerd is (en je beperkt je niet tot checkboxes). Dit kun je desnoods clientside bouwen in Javascript als je niet met een server wilt werken. Dan is het 1 HTMLpagina en je bent klaar.

Je kunt hier waarschijnlijk nog veel meer kanten mee op, een beetje scripten in VB en je kunt waarschijnlijk exact hetzelfde doen met Word of Excel. En als geld geen probleem is zijn er waarschijnlijk genoeg softwarepakketten die dit ook kunnen doen, maar dat klinkt allemaal als flinke overkill.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:05
Ik snap je redenatie, maar ik hoor zojuist dat het verplicht in Word of Excel moet helaas... HTML had vet geweest zodat ik meer ervaring daarin kon opdoen, maar helaas...

[ Voor 12% gewijzigd door MusicMaikel op 14-03-2017 12:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In dat geval zou ik je wat gaan verdiepen in VBscript, daarmee kun je vrijwel alles in Word of Excel.