Apple ID en de WhatsApp Backup terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Meijer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-04-2024
Mijn vraag

Mijn dochter heb ik een oude telefoon van een oud collega gegeven. Haar Apple ID en Cloud ingesteld echter ze heeft whatsapp niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar in gebruik genomen. Nu wil ze de software updaten maar dat kan alleen onder de oude Apple ID en dat is niet handig. Deïnstalleren en opnieuw installeren is de oplossing maar daar heb ik een vraag bij want ze wil de chat historie behouden.

Het is me al wel gelukt op een andere telefoon een backup te maken, deïnstalleren, WhatsApp opnieuw te installeren en de backup te herstellen. Alles onder 1 Apple id.

Vraag is of dit ook lukt als je daarbij van Apple ID wisselt.....

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
"echter ze heeft whatsapp niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar in gebruik genomen."

Die zin snap ik even niet. Wat heeft ze nou precies gedaan?
De restore stap overslaan in WhatsApp kan gevolgen hebben voor het ooit nog kunnen herstellen van de backup.

Dat gezegd hebbende, volgens mij is het mogelijk om de telefoon geheel opnieuw te installeren en aan te melden met de nieuwe Apple ID. Vervolgens log je uit, en log je met de oude ID in. Dan installeer je WhatsApp en herstelt de backup. Daarna uitloggen en terug inloggen naar de nieuwe Apple ID en even een nieuwe WhatsApp backup maken zodat die ook op de nieuwe ID staat...

... Wel zo prettig om, zodra het allemaal werkt en je zeker bent dat alles over is, de backups te verwijderen van de oude iCloud.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Meijer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-04-2024
Wat ik bedoelde is dat op de telefoon een nieuwe Apple id is ingesteld. Nieuwe apps staan op de nieuwe id aangemeld, whatsapp staat geïnstalleerd op de oude ID waarvan gegevens verder niet bekend. De App updaten is niet mogelijk ivm de oude id.

Vraag is of met dit startpunt de gegevens behouden blijven bij de volgende stappen:

Backup data maken in de cloud
Deïnstalleren whatsapp
Opnieuw installeren onder nieuwe id
Bij installeren whatsapp vraag: restore data = ja

Werken deze stappen of wordt door wisselen van de id de restore stap niet uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Door het wisselen van ID is de reservekopie niet te benaderen. Je kan, lijkt mij, WhatsApp installeren onder nieuwe ID maar nog niet aanmelden, dan inloggen met oude Apple ID, WhatsApp activeren en backup herstellen en dan weer inloggen op de nieuwe apple ID.

Wel vaag trouwens, ik kan WhatsApp overschrijven wat ik wil... AppleID boeit vrij weinig voor updates. Maar dat kan met de beta te maken hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 15-03-2017 18:47 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)